Welldoc DiabetesManager اپلیکیشنی است که قند شما را کنترل می کند

فن آوری‌های پزشکی تلفن همراه همچنان در تلاشند تا خود را اثبات کنند. آخرین نمونه این فن آوری‌ها در شکل اپلیکیشن کنترل دیابت ظاهر شده است.


در تحقیقی که اخیرا انجام شد 30 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم به مدت 12ماه از اپلیکیشنی بر روی اسمارت فون خود استفاده کردند که به آنها میزان قند خون، زمان خوردن غذا ، انجام فعالیت و نیز مراجعه به دکتر را اعلام می کرد.


نتایج شگفت آوری به دست آمد. میزان ER آنها 58درصد کمتر شده و مراجعه آنها به بیمارستان از سال گذشته بیشتر بود.


البته نباید در مورد نتایج بدست آمده خیلی هم مبالغه کرد زیرا این فقط یک تحقیق کوچک بود که مقایسه ای بین افرادی که از اپلیکیشن مدیریت دیابت استفاده کرده اند با آنهایی که از آن استفاده نکرده اند انجام نداده است.


با این حال این گونه یافته‌ها اگر تنها به بیماران کمک کنند تا بیشتر از خودشان مراقبت کنند؛ مقدار زیادی پول را برای بیماران، شرکت های بیمه و مالیات دهندگان حفظ خواهند کرد.


ریچارد کز، سرپرست این گروه تحقیقاتی و مدیر بخش قلب و عروق بیمارستان دانشگاه جرج واشنگتن در نتایجی که از نشست mHealth که 6 دسامبر در واشنگتن دی سی برگزار شد ارانه داد، گفت: این پروژه نشان می دهد که چگونه بیماران در معرض خطر می توانند از تلفن همراه خود بهره ببرند و .... همین طور این اپلیکیشن می تواند برای زنجیره کسانی که در این بیماری درگیرند یعنی خود بیمار، پرستاران، محصلان و ارائه دهندگان خدمات بسیار مفید باشد.


انجمن دیابت آمریکا تخمین زده است که هزینه مراقبت از بیماران دیابتی در آمریکا سالانه حدود 218 میلیارد دلار است. بر اساس گزارش آژانس تحقیقات و کیفیت مراقبت های سلامت تنها در سال 2008 بیمارستان های مرتبط با دیابت حدود 83 میلیارد دلار هزینه کرده اند و یک چهارم این بیمارستان ها در هر ویزیت 937، 10 دلار دریافت می کردند.


بر اساس نتایج تحقیق دیگری بر روی Welldoc که در شماره سپتامبر 2011 مجله مراقبت دیابت منتشر شد بیمارانی که علاوه بر مراقبت های معمول خود از اپلیکیشن مراقبت دیابت Welldoc استفاده می کردند ، سه برابر بیشتر از کسانی که تنها به روش های معمول گذشته قند خود را کنترل می کردند به سطح A1C ( آزمایشی که میزان قند خون را در 2 تا 3 ماه گذشته بررسی می کند) رسیدند.

منبع

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 188337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =