۳ هدف مهم دشمنان در جنگ تحمیلی علیه ایران از نگاه آیت الله آل هاشم/ مهمترین وظیفه مجلس خبرگان «تعیین رهبری» است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مجلس خبرگان جلسه اضطراری تشکیل دادند و در کمتر از ۲۴ ساعت مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر نظام اسلامی ایران تعیین کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌ هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه مجلس خبرگان «تعیین رهبری» است، گفت: بعد از رحلت امام مجلس خبرگان جلسه اضطراری تشکیل دادند و در کمتر از ۲۴ ساعت مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر نظام اسلامی ایران تعیین کردند. ما امروز شاهد هستیم که ۳۵ سال از رحلت حضرت امام می‌گذرد اما همان راه، مسیر، گفتمان، صلابت و اقتدار امام توسط مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده است.

آل‌ هاشم در گفتگو با جماران، یادآور شد: دشمنان ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ جنگی راه انداختند و صدام تنها نبود. شوروی آن زمان از نظر تجهیزات زرهی صدام را پشتیبانی می‌کرد، آلمانی‌ها از نظر تجهیزات شیمیایی صدام را یاری می‌کردند، فرانسوی‌ها از نظر هواپیماهای پیشرفته شکاری در اختیار صدام بودند، آمریکایی‌ها از نظر اطلاعاتی در اختیار صدام بودند و اعراب منطقه با پول‌هایشان به صدام کمک می‌کردند.

وی افزود: این جنگ هشت سال طول کشید و در اواخر جنگ، هنوز امام زنده بود که دشمنان گفتند این نظام را از طریق نظامی هم نمی‌شود از بین برد. البته آنها از آغاز جنگ سه هدف مهم داشتند؛ یک براندازی نظام، دو تجزیه کشور و مخصوصا استان حساس خوزستان و سه تسلط بر نفت منطقه بود. تا اینکه به این نتیجه رسیدند که این انقلاب از بین رفتنی نیست؛ مگر با ارتحال امام. یعنی برداشت آنها این بود که اگر امام از دنیا برود، این انقلاب هم از بین خواهد رفت.

آیت‌الله آل‌ هاشم با بیان اینکه اهمیت مجلس خبرگان اینجا معلوم می‌شود، گفت: مجلس خبرگان جلسه اضطراری تشکیل دادند و در کمتر از ۲۴ ساعت مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر نظام اسلامی ایران تعیین کردند. ما امروز شاهد هستیم که ۳۵ سال از رحلت حضرت امام می‌گذرد اما همان راه، مسیر، گفتمان، صلابت و اقتدار امام توسط مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876923

برچسب‌ها