فقط ۱۱ کاندیدای مشترک در لیست شانا - پایداری با لیست اصولگرایان در انتخابات ۹۸ /کدام نمایندگان فعلی تهران، خط خوردند؟ +جدول

بازار لیست های انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان داغ شده است اما نگاه ها بر دو لیست اصلی این اردوگاه متمرکز شده است، یک سو لیست شورای وحدت که چند روز پیش منتشر شد و حالا لیست مشترک شانا - پایداری که با تفاوتی محسوس نسبت به لیست ۹۸ منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با انتشار لیست مشترک شورای ائتلاف و جبهه پایداری برای تهران، که البته براساس شنیده های خبرگزاری اصولگرای تسنیم است نه به صورت رسمی، مشخص شد که خبری از وحدت و لیست واحد در جریان اصولگرا نیست و آنها با ۲ لیست اصلی «شورای وحدت» و لیست مشترک «شورای ائتلاف - جبهه پایداری» و همچنین لیست‌های دیگری مانند امنا می‌خواهند در انتخابات مجلس دوازدهم به‌جای رقابت با اصلاح‌طلبان با یکدیگر رقابت کنند.

اشتراک صفر لیست شورای وحدت با لیست اصولگرایان در انتخابات ۹۸

براساس آنچه تاکنون در خبرگزاری‌ها منتشر شده، لیست شورای وحدت برای تهران اشتراکی با لیستی که در جریان انتخابات مجلس یازدهم منتشر شده بود، ندارد.

لیست امسال شورای وحدت با لیست منتشر شده شانا-پایداری نیز هیچ اشتراکی ندارد، این موضوع را می توان در شرط و شروطی که هر دو شورا برای کاندیداهای خود گذاشته اند تفسیر کرد. چه آنکه شورای وحدت کاندیداهای خود را از حضور در لیست شانا منع کرده است و شانا و پایداری نیز چنین منعی را برای کاندیداهای خود قابل هستند.

۱۱ اشتراک بین لیست ۱۴۰۲ و ۱۳۹۸ شانا و پایداری

از سویی لیست منتشرشده از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری که نشان از هم‌پیمانی قالیباف با محصولی و آقاتهرانی دارد، با فهرست نهایی اصولگرایان در تهران در انتخابات مجلس یازدهم تنها ۱۱ اشتراک دارد و مانند دور گذشته، در صدر آن محمدباقر قالیباف و مرتضی آقاتهرانی نشسته اند. ۹ نفر دیگر مشترک در لیست امسال با لیست ۹۸ عبارتند از؛ دهنوی، روح‌الامینی، قاسم‌پور، شریعتی، شریفیان، خضریان، کوثری، لاجوردی و رضوانی.

البته از میان ۳۰ نماینده مجلس فعلی تهران سیدرضا تقوی، میرسلیم و نادران کاندیدای این دور از انتخابات نشده اند. فاطمه رهبر نیز در لیست اولیه شورای ائتلاف بود که در دوران کرونا فوت کرد و محمد کوثری در انتخابات میان‌دوره‌ای جایگزین او شده بود. سیداحسان خاندوزی نیز بعد از شروع به کار دولت سیزدهم به عنوان وزیر اقتصاد از مجلس خداحافظی کرد.

کدام نمایندگان فعلی تهران از لیست ۱۴۰۲ حذف شدند؟

زهره الهیان، مجتبی توانگر، محسن پیرهادی، مجتبی رضاخواه، سمیه رفیعی، ابوالفضل عموئی، اقبال شاکری، نظام الدین موسوی، احمد نادری، سیدمحمود نبویان، سیدعلی یزدی خواه، رضا تقی پور، بیژن نوباوه و روح الله ایزدخواه کاندیداهای لیست ۹۸ هستند که در لیست ۱۴۰۲ حذف شده اند.

این اتفاق درحالی افتاده است که پیشتر شورای ائتلاف مدعی بود همه نمایندگان فعلی تهران مورد حمایت آنها هستند و یک مبنای اختلاف این شورا با شورای وحدت بخاطر اصرار شانا بر حمایت مجدد از این کاندیداها بود اما شورای وحدت مدعی بود که عملکرد نمایندگان فعلی تهران در مجلس قابل قبول نیست و باید تغییر کنند.

از سوی دیگر در لیست شورای ائتلاف حضور مشاوران و معاونان فعلی قالیباف پررنگ است، خاصه «احدیان» مشاور قالیباف، که نامش این روزها در جدل با رائفی‌پور هم گره خورده است.

ناشناس ها پشت چهره های شاخص پنهان شدند

نکته مورد توجه دیگر حضور چهره‌های ناشناس و گم‌نام در لیست های انتخاباتی است که تا به امروز منتشر شده است، چهره های گمنامی که گویا قرار است پشت نام چند چهره نام‌آشنا پنهان شوند تا بلکه وارد مجلس دوازدهم‌ شوند.

**در جدول ذیل اسامی کاندیداهای حذف شده از دو لیست قرمز رنگ شده اند. لیست کاندیداهای مشترک نیز با قلم مشکلی مشخص شده است.

لیست واحد اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم لیست «شورای وحدت» در انتخابات مجلس دوازدهم لیست مشترک «شورای ائتلاف و جبهه پایداری» در انتخابات مجلس دوازدهم
محمدباقر قالیباف منوچهر متکی محمدباقر قالیباف
مرتضی آقاتهرانی کمال اکبری مرتضی آقاتهرانی
سیدمصطفی میرسلیم لاله افتخاری مصطفی غفاری
عزت الله اکبری تالارپشتی علی اکبر ترابی مرتضی کامل نواب
زهره الهیان سیدجواد جلالی سیدمجتبی صفایی
محسن پیرهادی مرتضی چیت سازیان سعید احدیان
سیدرضا تقوی حبیب الله حبیبی بابک نگاهداری
مجتبی توانگر ابراهیم حسن بیگی سعید آجرلو
سیداحسان خاندوزی سیدجواد حسینی شکری
سیدمحسن دهنوی زهرا حجازی زاده سیدمحسن دهنوی
مجتبی رضاخواه سیدابوالقاسم رئوفیان محمدابراهیم رسولی
سمیه رفیعی علی آرش رناسی حسن خجسته
فاطمه رهبر /جایگزین محمد کوثری علی روزبهانی محمد کوثری
عبدالحسین روح الامینی سیدمهدی رفیعی عبدالحسین روح الامینی
فاطمه قاسم پور حمیدرضا سیفی فاطمه قاسم‌پور
مالک شریعتی نیاسر سیدسعید سیدآقابنی هاشمی مالک شریعتری نیاسری
مهدی شریفیان مصطفی زندی مهدی شریفیان
ابوالفضل عموئی فرید شهاب الهه عطایی
اقبال شاکری حسن صفرخانی محمدحسین بحرینی
سیدنظام الدین موسوی نیره قوی علیرضا سلیمی
الیاس نادران فریدون قدیری ابیانه اصغر پورمحمدی
احمد نادری صادق کرمی زهرا قلنبر
سیدمحمود نبویان سمیه گلپور کمرکوهی حسین نجابت
سیدعلی یزدی خواه سیدهمایون عباسی فاطمه حائری
علی خضریان حلیمه عالی علی خضریان
زهره سادات لاجوردی سعید مهدوی کنی زهره سادات لاجوردی
رضا تقی پور زهرا عباس‌زاده تالارپشتی مجتبی زارعی
بیژن نوباوه احمدعلی یوسفی محمود دهقانی
غلامحسین رضوانی فیصل مرداسی غلامحسین رضوانی
روح الله ایزدخواه لیلا لاریجانی زهره طبیب‌زاده

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1876110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =