مروری بر حوادث ایران در پنجشنبه 10 آذر 1390

مادر مقتول در دادگاه، قاتل فرزندش را بخشید

روزنامه شرق نوشت: التماس‌های متهم جوان به مادر مقتول در جلسه محاکمه تاثیرگذار شد و در حالی که هر دو طرف پرونده گریه می‌کردند، مادر مقتول اعلام کرد متهم را می‌بخشد.
این مرد جوان متهم است دوستش را به خاطر یک گوشی تلفن‌همراه به قتل رسانده‌است. در ابتدای جلسه محاکمه که دیروز در شعبه 74 دادگاه کیفری‌استان تهران برگزار شد، نماینده دادستان در توضیح کیفرخواست گفت: ماموران پلیس تهران 30 آذر سال گذشته با خبر شدند مرد جوانی به نام جلال به دست دوستش حسین زخمی شده و سپس جان خود را از دست داده‌است. با توجه به این گزارش، ماموران کلانتری مولوی در محل حاضر شدند و حسین را بازداشت کردند. این مرد در بازجویی‌ها قتل را قبول کرد و گفت در یک لحظه نتوانست عصبانیت خود را کنترل کند و مقتول را با چاقو زد. با توجه به مدارک موجود در پرونده، اعترافات متهم و سایر مدارک موجود درخواست صدور حکم قانونی برای متهم را دارم.
در ادامه مادر مقتول به عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر شد و برای قاتل درخواست صدور حکم قصاص کرد. این زن از سوی نوه چهار ساله‌اش هم خواستار قصاص حسین شد. زمانی که نوبت به متهم پرونده رسید تا از خودش دفاع کند قبل از اینکه در جایگاه حاضر شود به گریه افتاد و با التماس از مادر مقتول خواست به او رضایت بدهد. حسین در حالی‌که اشک می‌ریخت ‌گفت عذاب وجدان ناشی از این قتل را نمی‌تواند تحمل کند و این شرایط برایش عذاب‌آور است. او به مادر مقتول گفت: من و جلال سال‌ها بود با هم دوست بودیم، شما این را می‌دانستید، او دوست صمیمی من بود، نمی‌دانم چرا آن لحظه کنترل خودم را از دست دادم. شما را به روح جلال قسم می‌دهم من را به خاطر بچه‌ام ببخشید. در حالی‌که متهم به دست‌وپای مادر مقتول افتاده‌بود، زن میانسال هم به شدت شروع به گریه کرد و گفت قاتل را می‌بخشم. زن میانسال دستش را روی سر حسین گذاشت و گفت: تو را بخشیدم اما باید قول بدهی برای خانواده‌ات عضوی مفید باشی. این زن البته بلافاصله خواسته خود را اصلاح کرد و گفت به خاطر نوه چهار ساله‌اش که دختربچه ‌است درخواست صدور حکم دیه قانونی را دارد. او گفت همه پول را به نوه کوچکش می‌دهد تا دخترک سرمایه‌ای داشته‌باشد و بتواند بی‌پدری را تحمل کند.
پس از این اتفاق که در نوع خودش کم‌سابقه محسوب می‌شد در حالی که هیات قضات و دیگر حضار به شدت تحت تاثیر قرار گرفته بودند نماینده دادستان کیفرخواست را اصلاح و برای متهم به خاطر جنبه عمومی جرم درخواست مجازات کرد.
سپس متهم در جایگاه حاضر شد. حسین گفت: اتهامم را قبول دارم. من جلال را کشتم و یک لحظه عصبانیت من باعث شد هم او را از بین ببرم و خانواده‌اش را بدبخت کنم هم خودم این‌طور گرفتار شوم. او همچنین پرداخت دیه قانونی به اولیای‌دم را قبول کرد و در توضیح آنچه اتفاق افتاده‌بود گفت: گوشی تلفن همراهم دست یکی از دوستانم به نام بیژن بود. با جلال به خانه بیژن رفتیم و من از او خواستم گوشی را پس دهد، او گفت گوشی را به دخترش داده و حالا نمی‌تواند آن را پس دهد. می‌دانستم بیژن بهانه می‌کند برای همین جواب دادم دخترت هر کجا هست بگو بیاید و گوشی من را پس دهد. بیژن با من دعوا کرد و گفت این کار را نمی‌کند. من چاقویم را درآوردم و به سمت بیژن پرت کردم، جلال که به عنوان همراه من آمده ‌بود سعی کرد جلوی مرا بگیرد. من دوباره چاقویی پرت کردم تا جلال را دور کنم و بیژن را بزنم اما ضربه به جلال برخورد کرد. تلاش هم کردم او را نجات دهم اما نشد. ضربه به قسمت حساس بدنش خورده‌بود. متهم در ادامه گفت: از وقتی این اتفاق افتاد دیگر شب ‌و روز ندارم و حالم خیلی بد است. جلال دوست من بود. او می‌خواست به من کمک کند. خانواده‌اش مثل خانواده خودم هستند و دخترش هم مثل بچه‌خودم. قسم می‌خورم هرکاری از دستم برمی‌آید برای خانواده‌اش بکنم. از دادگاه هم درخواست دارم به لحاظ جنبه عمومی جرم به من تخفیف بدهد تا بتوانم زودتر از زندان بیرون بیایم و دیه را بپردازم. من می‌خواهم کار کنم و خرجی بچه جلال را هم بدهم. 
 

کشف جسد کودک گمشده در خیابان

روزنامه جام‌جم نوشت: در پی گم شدن پسر 6 ساله هشتگردی، جسد وی در یکی از محله‌های شهر پیدا و جستجوی کارآگاهان جنایی برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد.
رسیدگی به این پرونده نیمه دوم آبان امسال در پی شکایت مردی مبنی بر گم شدن پسر 6 ساله‌اش در دستور کار ماموران اداره آگاهی شهرستان هشتگرد قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: پسرم برای خرید خوراکی از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. تلاش ما هم برای پیدا کردن او نتیجه‌ای نداشت. همسایه ‌ها نیز از او اطلاعی نداشتند. در پی این شکایت، جستجوها برای پیدا کردن پسر گمشده آغاز شد. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، کسی با خانواده شاکی در رابطه با ربودن فرزندشان و درخواست پول برای آزادی او تماس نگرفته است و احتمال این که او ربوده شده باشد، وجود ندارد.
تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا این که اوایل همین هفته فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان هشتگرد تماس گرفت و گفت، جسد پسری خردسال را در خیابان پیدا کرده است. ماموران عازم محل کشف جسد شدند و مشخص شد او در مکان دیگری به قتل رسیده و جسدش به این مکان انتقال یافته است. به این ترتیب، جسد پسر خردسال به پزشکی قانونی منتقل شد. ماموران که احتمال می‌دادند جسد پیدا شده متعلق به پسر گمشده باشد، از خانواده او خواستند به پزشکی قانونی مراجعه کنند که آنها با حضور در پزشکی قانونی، پس از مشاهده جسد، هویت او را تایید کردند. در مرحله بعدی تحقیقات از خانواده کودک، معلوم شد آنها با کسی اختلاف نداشته‌اند و نمی‌دانند چه کسی و با چه انگیزه‌ای کودکشان را ربوده و کشته است.  

 

مامور قلابی اداره برق در دام پلیس

روزنامه شرق نوشت: فردی که با معرفی خود به عنوان مامور اداره برق اقدام به نصب انشعاب غیرمجاز و کنتور تقلبی می‌کرد به دام افتاد. سرهنگ جمال نیک‌جو، فرمانده انتظامی پاکدشت شرق در این رابطه گفت: ماموران در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان مامور اداره برق با دریافت وجه زیاد اقدام به نصب کنتور برق تقلبی و غیرمجاز برای کارگاه یا کارخانه آنان کرده است، به تحقیق در این رابطه پرداختند و دریافتند متهم با سوءاستفاده از عنوان اداره برق اقدام به اعمال غیرقانونی و کلاهبرداری از شهروندان می‌کند. سرهنگ نیک‌جو ادامه داد: در ادامه بررسی‌های انجام شده توسط ماموران مشخص شد، متهم با نصب کنتور تقلبی و غیرمجاز از 17نفر از شهروندان کلاهبرداری و پس از اطلاع از آغاز تحقیقات پلیس در این خصوص با صدور چک‌های بلا محل و همچنین صدور هشت فقره چک سرقتی و جعلی سعی کرده است رضایت شاکیان را جلب کند. این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر کردند و او به جرم خود مبنی بر جعل عنوان و کلاهبرداری و استفاده از چک‌های جعلی و سرقتی اعتراف کرد.

 

3زورگیر بولوار توس دستگیر شدند

روزنامه خراسان نوشت: 3عضو یک باند زورگیری که برای سرقت گوشی تلفن همراه، 2 نوجوان را با ضربات چاقو مجروح کرده بودند توسط ماموران کلانتری آبکوه دستگیر شدند که بازجویی از آنان برای کشف سرقت های احتمالی دیگر همچنان ادامه دارد.
اول آبان ماه گذشته 2 نوجوان با تسلیم شکوائیه ای به پلیس اعلام کردند در خیابان امام هادی (ع) 18 تردد می کردیم که ناگهان 3 جوان با چاقو به ما حمله کردند آنان پس از آن که ضرباتی را به نقاط مختلف بدنمان وارد کردند با تهدید به مرگ گوشی های تلفن همراه و دیگر اموالمان را ربودند. در پی این شکایت، تلاش ماموران کلانتری آبکوه برای شناسایی و دستگیری زورگیرهای خشن با توجه به مشخصاتی که مالباختگان ارائه کرده بودند آغاز شد. در حالی که تحقیقات اطلاعاتی و غیرمحسوس پلیس در این رابطه ادامه داشت ماموران تجسس به وسیله مخبران محلی به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد جوان 18 ساله ای که در همان منطقه سکونت دارد یکی از زورگیرهای خشن است. بنابراین گروه ویژه ای از ماموران انتظامی به فرماندهی سروان گنابادی (جانشین کلانتری آبکوه) عملیات دستگیری متهم به زورگیری را در دستور کار قرار دادند. روز سه شنبه گذشته، آنان پس از کسب مجوز از قاضی شعبه 810 دادسرای عمومی و انقلاب موفق شدند این جوان را در خیابان توس 36 شناسایی کنند و او را در یک عملیات غافلگیرانه به دام اندازند.
متهم 18 ساله که برای انجام بازجویی به دایره تجسس کلانتری هدایت شده بود در همان مراحل اولیه تحقیقات به زورگیری از 2 نوجوان با ضربات چاقو اعتراف و 2 همدستش را نیز به پلیس معرفی کرد.
در پی اعترافات این متهم، ماموران انتظامی بلافاصله ماجرا را به قاضی درویش زاده (رئیس مجتمع قضایی شهید قدوسی) اطلاع دادند با صدور دستورات ویژه ای از سوی مقام قضایی، ماموران عازم مخفیگاه 2 متهم 19 و 20 ساله دیگر این پرونده شدند و آنان رانیز در خیابان شهید جنگی به دام انداختند. در بازرسی از مخفیگاه های متهمان این پرونده، 8 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد و آنان تحت بازجویی قرار گرفتند. متهمان این پرونده به ایراد ضرب و جرح شاکیان به منظور سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف کردند. تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =