کلنگ ساخت مسکن دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به زمین زده شد

همزمان با آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵۹هزار و ۵۰۰واحد مسکونی نخبگان و اعضای هیأت علمی، کارکنان و خوابگاه‌های دانشگاه‌های دولتی و آزاد در سراسر کشور، عملیات اجرایی ساخت 750 واحد مسکونی برای دانشگاهیان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) نیز کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عملیات اجرایی واحد مسکونی دانشگاهیان استان قزوین و عملیات اجرایی تامین 59 هزار و 500 واحد مسکونی نخبگان، اعضای هیات علمی، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌ها دولتی و آزاد کشور به طور همزمان با دستور رئیس محترم جمهور به صورت برخط آغاز شد.

در این مراسم که با حضور اعضای شورای ملی مسکن و شهرسازی و وزرای محترم راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس بنیاد ملی مسکن و مسئولان عالی رتبه استانی، برگزار شد؛ آیت‌الله رئیسی بیان کرد: تامین مسکن برای نخبگان، هیات علمی و اساتید دانشگاه از دغدغه‌های دولت سیزدهم بوده است.

وی افزود: امروز قریب به ۶۰ هزار واحد مسکونی با همت وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و فناوری به ثمر نشسته است.

رئیس جمهور بیان کرد: مسئله مسکن نخبگان و خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان یکی از مسائلی است که با رفع آن شاهد رونق و ایجاد امید در این قشر فرهیخته خواهیم بود.

سیدعلی قاسم‌زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) در مراسم کلنگ‌رنی واحدهای مسکونی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین بیان کرد: تامین مسکن برای نخبگان و اساتید یک طرح ناب و بسیار مبتکرانه و نادر است که در طول ۴۰ و اندی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد نظیر ندارد که با همت دولت سیزدهم و وزارت علوم و راه و شهرسازی عملیاتی شد.

وی افزود: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) جز دانشگاه پیشرو تامین زمین دولتی برای ساخت مسکن برای قشر فرهیخته جامعه است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: تقارن آغاز عملیات کلنگ‌زنی مسکن دانشگاهیان با اعیاد شعبانیه به فال نیک می‌گیریم، امیدواریم مایه خیر و برکت بوده و مشکلات این جامعه دانشگاهی را حل کند.

وی ادامه داد: بدین منظور ابتدا ۱۵ هکتار زمین برای مسکن دانشگاهیان در نظر گرفته شد که در نهایت با تلاش مجموعه مدیریت استان ۲۸ هکتار اختصاص داده شد و هم مجوز شورای برنامه‌‍ریزی، راه و شهرسازی و ماده ۵ تغییر کاربری زمین اخذ شده است.

قاسم‌زاده بیان کرد: امید است با همتی که در دانشگاه و مجموعه مدیریت استان وجود دارد، این پروژه سریعتر انجام شده و شاهد بهبود شرایط برای جامعه دانشگاهی و رفع مشکلات آنان باشیم.

وی افزود: با اجرای این پروژه کارکنان و هیات علمی، دانشجویان متاهل و افراد واجد الشرایط، می‌توانند از این فرصت به نحو احسن بهره‌برداری کنند.

گفتنی است؛ در این پروژه عملیات تامین زمین و احداث مسکن دانشگاهیان به مساحت ۲۸ هکتار، هفت و نیم هکتار مساحت مسکونی، دو و نیم هکتار مساحت خدمات و تعداد ۷۵۰ واحد تامین شده اجرایی خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =