واکنش صدام حسین به انقلاب ایران

ما در داخل ایران هدفی نداریم به همین دلیل وظیفه‌ی ما نیست که در کشمکش دخالت کنیم ما آن‌چه را که ملت ایران تصمیم بگیرد قبول داریم/ رژیمی که به عنوان دیواری علیه ما پشتیبان دشمن ما نباشد و از دخالت در امور ما خودداری کند... یقینا رژیمی خواهد بود که از احترام و ستایش ما برخوردار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۵۷ روزنامه‌ی آیندگان در صفحه‌ی پنجم خود به نقل از خبرگزاری پانا، واکنش صدام به انقلاب ایران را بازتاب داد. آیندگان نوشت: رادیو بغداد در برنامه‌ی عربی خود گزارش داد صدام حسین نایب‌رئیس شورای فرماندهی انقلاب عراق در مصاحبه‌ای با مجله‌ی «الفباء» چاپ بغداد در پاسخ به این سوال که «عراق اوضاع ایران را چگونه ارزیابی می‌کند؟» گفت:

ما در داخل ایران هدفی نداریم به همین دلیل وظیفه‌ی ما نیست که در کشمکش دخالت کنیم ما آن‌چه را که ملت ایران تصمیم بگیرد قبول داریم و می‌کوشیم که با آن همکاری صحیح در جهت تحقق منافع ملت‌های منطقه و حفظ امنیت و حفظ و ادامه‌ی روابط تاریخی در جهت صحیح آن بر اساس عدم مداخله در امور داخلی و محترم شمردن حاکمیت طرفین و همکاری مشترک با یک اراده‌ی مشترک در این راه داشته باشیم. آینده‌ی ملت‌ها بر اساس مداخلات خارجی تعیین نمی‌شود بلکه از داخل بر اساس اصل استقلال و آزادی ملت‌ها حل می‌شود. رژیمی که به عنوان دیواری علیه ما پشتیبان دشمن ما نباشد و از دخالت در امور ما خودداری کند و سیاست... آن با منافع ملت‌های ما هماهنگی داشته باشد یقینا رژیمی خواهد بود که از احترام و ستایش ما برخوردار خواهد شد.

واکنش صدام حسین به انقلاب ایران

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =