تثبیت اشتغال از ایجاد شغل جدید حائز اهمیت‌تر است

رئیس اتاق بازرگانی استان چهارمحال وبختیاری با تاکید بر اینکه تثبیت اشتغال از ایجاد شغل جدید حائز اهمیت‌تر است، گفت: متاسفانه پیش‌بینی می‌شود در سال‌ آینده شاهد ورشکستگی و تعدیل نیرو در بسیاری واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، شهرام زارع در جلسه کمیسیون صنعت، معدن و جذب سرمایه‌گذار اتاق بازرگانی استان با اشاره به اینکه تهیه و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری از وظایف ذاتی اتاق بازرگانی نیست، اظهار کرد: تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری از وظایف اداره‌کل اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اما متاسفانه شاهد کم‌کاری این دستگاه‌ها نسبت به این موضوع مهم هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: بسته پیشنهادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و اپلیکیشن دروازه سرمایه‌گذاری استان توسط یکی از مشاوران و کارکنان اتاق بازرگانی استان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری باوجود بهره‌برداری از طرح‌های متعدد اشتغالزا کاهش پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی در حال رصد و عارضه‌یابی این مسئله است.

زارع با تاکید بر اینکه تثبیت اشتغال از ایجاد شغل جدید حائز اهمیت‌تر است، گفت: متاسفانه پیش‌بینی می‌شود در سال‌ آینده شاهد ورشکستگی و تعدیل نیرو در بسیاری واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری باشیم، باید از هم‌اکنون چاره‌ای برای جلوگیری از این کار داشته باشیم، در غیراینصورت شاهد وضعیت اسفناکی در اشتغال بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شاهد پرداخت تسهیلات خرد با سود کم برای مشاغل خانگی هستیم، یادآور شد: این تسهیلات گاهی به انحراف می‌رود و شغلی نیز ایجاد نمی‌شود و این رویه موجب ضربه به بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری شده است.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند و حتی نمی‌توانند تسهیلات با سود ۲۳ درصد دریافت کنند.

زارع با گلایه از حضور کمرنگ برخی مدیران دولتی در جلسات تخصصی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری، یادآور شد: تعامل بخش خصوصی با دولت بسیار خوب است، باتوجه به اینکه اتاق بازرگانی پل ارتباطی بین بخش خصوصی و دولتی است، مدیران دولتی برای شنیدن مطالبات فعالان بخش خصوصی و حل مشکلاتشان باید در این جلسات حضور فعالانه داشته باشند، اما نسبت به این مهم کم‌کاری صورت می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشورهای خارجی مشوق‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌اند، گفت: شاهد فرار سرمایه از استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم، سرمایه‌گذار به‌علت بروکراسی اداری تمایل به سرمایه‌گذاری در این استان ندارند و این مسئله بیکاری استان را تشدید می‌کند، این مسئله یک زنگ هشدار جدی برای مسئولان استان است، مدیران باید نقدپذیر باشند، این نشانه دموکراسی است.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای تولیدی راکد یک مسئله حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم واحدها دچار ورشکستگی و تعطیلی شوند، تثبیت اشتغال واحدهای تولیدی با عارضه‌یابی مشکلات از واحدهای تولیدی استان در دستور کار اتاق بازرگانی قرار خواهد گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =