غرفه استان سمنان، زمینه جهانی‌سازی گردشگری سمنان را فراهم کرده است

شهردار سمنان گفت: غرفه استان سمنان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، زمینه جهانی‌سازی سمنان را فراهم کرده است.

به‌گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسین موسوی در بازدید از غرفه استان سمنان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: ظرفیت و فرصت‌های مختلف شهرستانی، ملی و بین‌المللی استان سمنان، پایتخت راه ابریشم ایران به‌خوبی در غرفه استان سمنان به نمایش گذاشته‌شده است و این امر موجب جهانی‌سازی گردشگری استان سمنان به‌ویژه شهر سمنان می‌شود.

شهردار سمنان افزود: طی یک سال اخیر در حوزه گردشگری استان سمنان و در شهر سمنان، با حمایت‌های استاندار سمنان و اهتمام مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اقدامات ویژه‌ای در سطح ملی و بین‌المللی ازجمله انتخاب سمنان به‌عنوان راه ابریشم ایران انجام‌شده است که نتیجه آن جهانی‌شدن سمنان و جذب گردشگری از سراسر دنیا به پایتخت راه ابریشم ایران است.

حسین موسوی بابیان اینکه شهرداری سمنان همواره به دنبال تقویت زیرساخت‌های گردشگری در سمنان است، گفت: در نظر است تا برای ارتقاء گردشگری شهر سمنان، در نوروز 1403 مجتمع گردشگری راه ابریشم در ورودی شرقی شهر سمنان افتتاح و راه‌اندازی شود.

او با تأکید بر اینکه ثبت جهانی ۲ کاروانسرای شهرستان سمنان و عضویت سمنان در اتحادیه بین‌المللی شهرهای جاده ابریشم، زمینه جذب گردشگری خارجی به سمنان است، گفت: برای برندسازی جهانی شهر سمنان با حمایت استاندار و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و سایر دستگاه‌های اجرایی، در سال ۱۴۰۳ دو رویداد بزرگ بین‌المللی با محوریت علمی با حضور نخبگان دنیا و محوریت راه ابریشم با حضور مسئولان گردشگری کشورهای عضو اتحادیه بین‌المللی راه ابریشم در شهر سمنان برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =