بروکراسی اداری موجب دور زدن قانون می شود/بروز فساد در دستگاه ها به دلیل رانت است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص بروز فساد اقتصادی در برخی دستگاه ها گفت: متاسفانه در سیستم اداری کشور دچار یک بروکراسی اداری هستیم و به راحتی قانون در کشور دور زده می شود.

حجت الاسلام طاهری آکردی در حاشیه سفر به اصفهان، گفت و گو با خبرآنلاین اظهار داشت: صاحبان مشاغل در اصناف وقتی تعهد می دهند که طبق دستورالعمل ها مجوز اخذ می کنند باید قائل به قانون باشند.

وی در خصوص بروز فساد اقتصادی در برخی دستگاه ها گفت: متاسفانه در سیستم اداری کشور دچار یک بروکراسی اداری هستیم و به راحتی قانون در کشور دور زده می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: بروز فساد در دستگاه ها اداری بیشتر به رانت بر می گردد که منجر می شود در فضای مجازی هم به آن دامن زده شود.

وی بیان داشت: اخیرا در موضوع فساد چای دبش در فضای مجازی در این ارتباط مبالغه شد چراکه همه سه میلیارد دلار اختلاس نشده و مقداری از آن صرف خرید تجهیزات شده بود.

طاهری آکردی خطاب به وزارت اقتصاد وزارت صمت گفت: وقتی فساد در مجموعه شما است باید مصدایق منکر را شناسایی کنید، زیرا ستاد قائل به موضوعات تخصصی در این وزارتخانه ها نیست که بتواند فساد را تشخیص دهد.

حمایت از برملاکنندگان فساد

وی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد در دستگاه ها تشکل‌های تخصصی را تشکیل می دهیم، گفت: تشکل ها می‌توانند در تمام زمینه ها از نظام مالی بانکی و گمرک را هم شامل شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تأکید بر اینکه در همه جای دنیا فساد وجود دارد، بیان داشت: ما باید از کسی که از فساد را برملا می کند حمایت کنیم و با تقویت مبنای دینی جلو فساد را بگیریم.

آیا به صرف عدم وجود قانون حجاب در دستگاه ها می توان به آن پایبند نبود

وی افزود: در قانون کلمه حجاب عنوان نشده است همانطور که کلمه کمربند ایمنی نیامده است، اما آیا می شود به صرف عدم وجود قانون حجاب در دستگاه ها به آن پایبند نبود.

طاهری ادامه داد: مصوبات شورای عالی امنیت ملی در حوزه حجاب هم در حکم قانون است، مصوبه ۸۲۴ انقلاب فرهنگی برای دستگاه ها بر حفظ عفاف و حجاب تاکید دارد.

وی ادامه داد: در اصناف قانون خاص حجاب نداریم همانطور که قانون گران‌فروشی و دزدی نداریم اما آیا به صرف نبود قانون برای اصناف آنها نباید به این امر مهم مفید باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =