مشرق نوشت:

به گفته یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکا، رهبران سه شرکت بزرگ نرم‌افزاری ــ سرگی برین از گوگل، استیو بالمر از مایکروسافت، و لاری الیسون از اوراکل ــ با رژیم صهیونیستی همکاری کرده اند تا نسخه جدیدی از استاکس‌نت را طراحی کنند.

به گزارش مشرق، سایت خبری «فارین پالسی این فوکس» در گزارشی نوشت ریچارد سیل نویسنده کتاب «جنگ‌های پنهان کلینتون» مقاله‌ای نگاشته که در آن تشدید حملات سایبری آمریکای و اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای ایران را تشریح کرده است. وی در این گزارش مدعی شده است که یک بدافزار جدید که مدل پیشرفته‌تر کرم اینترنتی استاکس‌نت می‌باشد در حال ساخت است.

 

به گفته یک مقام سابق اطلاعاتی آمریکایی، رهبران سه شرکت بزرگ نرم‌افزاری ــ سرگی برین از گوگل، استیو بالمر از مایکروسافت، و لاری الیسون از اوراکل ــ با سازمان‌های مهم سایبری رژیم صهیونیستی همکاری کرده و موفق شده‌اند تا نسخه جدیدی از کرم اینترنتی استاکس‌نت را طراحی کنند که کلیه شبکه نرم‌افزاری ایران را در صورتی که ایران به دست‌یابی به سلاح هسته‌ای نزدیک شود متلاشی نماید.

 

بنا به گزارش این سایت، این استاکس‌نت جدید که توسط دولت و مقامات اطلاعاتی طراحی شده، دارای قدرت و توانایی بیشتری در مقایسه با نسخه قدیمی آن است. مقامات دولتی قصد دارند تا از این توانایی سایبری جدید به عنوان جایگزین یک اقدام نظامی بهره‌گیری نمایند، چرا که هر اقدام نظامی ممکن است به یک جنگ منطقه‌ای منجر شود.

 

هرچند ممکن است این اظهارات، ادعایی بیش نبوده و تنها برای مرعوب و متوقف ساختن ایران از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود باشد، اما لازم است تا همیشه نسبت به اقدامات خصمانه دشمن در عرصه‌ها و زمینه‌های مختلف آمادگی لازم را داشت.
 

نکته قابل ذکر دیگر این است که لازم است ایران در عرصه سایبری و امنیت ملی دست به تدوین دستورالعملی جامع برای مقابله با تهدیدات سایبری و حتی معرفی آنها به عنوان اقدامات جنگی بزند و حق دفاع و اقدامات تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ دارد تا دشمنان این مرز و بوم نتوانند به راحتی به خود جرات انجام حملات سایبری را بدهند و بدانند که در صورت انجام چنین کاری باید منتظر عواقب آن نیز باشند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ج IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    15 2
    دشمن را نتوان حقير وبيچاره شمرد.
  • سمج IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    5 4
    به قول یک عربی کسانی که در خانه شیشه ای زندگی میکنند نباید به خانه دیگران سنگ بزنند! با توجه به وابستگی اونها به رایانه و خدمات شبکه ما میتونیم با ویروسهای نه چندان پیچیده ضربه ای به اونها بزنیم که از انفجار هسته ای هم خطرناک تره ! بنابراین بدون توجه به این بلوفها به کار و زندگیتون بچسبید!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    4 2
    تمام سرمایه ات و زمان و نیروی انسانی ات را به کار بگیر. نهایت اینکه اینترنت را با یک کلید قطع میکنیم و با طبل و شیبور زندگی میکنیم و از دغدغه مبارزه سایبری و امثال ان به این راحتی فشار یک انگشت بر اینترنت راحت میشویم.
  • am IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    8 2
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ایران کم‌ترین آسیب را از حملات سایبری متحمل شد خالی نبند..