بالاخره پس از مدتها، سازمان سنجش جزئیات دومین آزمون دکتری غیرمتمرکز را که بهار 91 برگزار می شود را اعلام کرد.

به گفته معاون سازمان سنجش آموزش كشور ثبت نام آزمون دکتری سال 91 از 25 دی ماه شروع می شود و یک هفته ادامه دارد: آزمون دكتري سال 91 در 278 رشته در صبح و بعد از ظهر 25 فروردين ماه برگزار می شود."

ابراهیم خدایی درباره آنهایی که مجاز برای شرکت در آزمون نیستند، می گوید: "پذيرفته‌شدگان ‌نهايي ‌آزمون‌ دكتري 90 حتي در صورت انصراف قطعي حق ‌ثبت‌نام‌ و شركت ‌در اين ‌آزمون ‌را ندارند. همچنین دانشجويان سال‌ آخر و‌ يا فارغ‌التحصيلان مقطع‌ كارشناسي ارشد و دكتراي حرفه‌اي كه ‌معدل آنان كمتر از 14 است، حق ‌ثبت‌نام ‌و شركت‌ در اين‌ آزمون ‌را ندارند."

 به گفته او هر داوطلب ‌بر اساس ‌علاقه ‌فقط مي‌تواند در يك كد رشته‌ امتحاني متناسب با مدرك فارغ‌التحصيلي ثبت‌نام‌ و در امتحانات‌ مربوط شركت‌ كنند: "داوطلب بايد در زمان قبولي نهايي، معدل خود را با مدرك معتبر به دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالي محل قبولي ارائه دهد و لازم است مغايرتي بين معدل اعلام شده به اين سازمان با معدل مدرك ارائه شده به محل قبولي وجود نداشته باشد. صورت مغايرت معدل، قبولي فرد پذيرفته ‌شده در هر مرحله از تحصيل كه باشد لغو و به درخواست وي ترتيب اثر داده نمي‌شود و حق هرگونه اعتراضي از داوطلب سلب خواهد شد."

او همچنین درباره نحوه اعمال سهميه در اين آزمون، به ایسنا گفت: تمامی قوانين و مصوبات مربوط به اعمال سهميه‌هاي مختلف همانند گذشته به قوت خود باقي است و گزينش داوطلبان واجد شرايط بر اساس مصوبات مربوطه انجام مي‌شود.

خدایی دباره نحوه پذیرش هم گفت: معرفي اوليه داوطلب به صورت چند برابر، بر اساس 80 درصد نمره كل آزمون و 20 درصد معدل كارشناسي و كارشناسي ارشد و سهميه داوطلب انجام مي‌شود.

به گفته معاون سازمان سنجش بر اساس مصوبات معاونت آموزشي وزارت علوم، 30 درصد از ظرفيت پذيرش دانشجو به شرط كسب 80 درصد نمره آخرين فرد قبولي در سهميه آزاد به مربيان رسمي و رسمي آزمايشي دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي اختصاص دارد كه پذيرش اين دانشجويان از طريق آزمون انجام مي‌شود: بر اساس مقرارت و مصوبات مربوطه 20 درصد از ظرفيت پذيرش به ايثارگران انقلاب اسلامي، به شرط كسب حدنصاب نمره علمي اختصاص دارد و داوطلبان واجد شرايط بايد در آزمون شركت كنند و حداقل 80 درصد نمره آخرين فرد پذيرفته شده در سهميه آزاد را كسب كنند.

او همچنین گفت: ضرايب مواد امتحاني شامل زبان انگليسي به عنوان يك ماده آزموني ضريب 2، استعداد تحصيلي به عنوان يك ماده آزموني ضريب يك و دروس تخصصي به عنوان يك ماده آزموني ضريب 4 است. داوطلبان مي‌توانند فهرست منابع و دروس آزمون را به تفكيك رشته در سايت سازمان سنجش مشاهده كنند، در اين دوره از آزمون ضرايب دروس متفاوت شده است در حالي كه در آزمون دوره قبل ضرايب دروس يكسان بوده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    8 0
    در شرایطی که هنوز داوطلبان آزمون اول بلاتکلیف هستند صحبت از آزمون دوم زجرآور است. لطفا فرایند تکمیل ظرفیت آزمون اول را پیگیری نمایید.
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۷
    3 0
    می خوام بدونم منابع رشته مهندسی IT از کجا اومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ درسایی که اعلام شده در درسهای کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود ندارد