در این کشور اعتصاب عمومی شد/ درخواست علی لاریجانی از آیت الله هاشمی چه بود؟

هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۱۵ بهمن سال ۷۹ نوشته است: شب، آقای [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما]، اطلاع داد که مجلس و شورای نگهبان، در چند مورد به تفاهم نرسیده‌اند و قرار  شده، لایحه بودجه به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بیاید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

عصر هیئت‌ مدیره صنایع استان خراسان آمدند. گزارشی از وضع صنعت استان دادند و گفتند، در دولت سازندگی، صنعت استان به اندازه نیم‌ قرن پیشرفت کرد و تعداد صنایع که قبل از انقلاب، کمتر از ۲۰۰ واحد بود، آن هم واحدهای کوچک عقب‌ افتاده، امروز به دو هزار و ۵۰۰ واحد رسیده و صنایع مهمی هم دارد. تعداد ۹۰ هزار نفر نیروی انسانی در صنعت استان، شاغل است و بازار آسیای میانه هم به رونق بازار محصولات استان کمک می‌کند. برای اصلاح قانون کار و مالیات و جلوگیری از بی‌اعتبار کردن صنعتگران کارآفرین-‌با تعبیراتی مثل سرمایه‌دار و رانت‌خوار و...‌- استمداد کردند. از مجلس، گله داشتند که این تعبیرات را در جلسات اخیر به کار برده و گفتند، دنیای پیشرفته، برای تشویق و طرح ارزش کار، عنوان سرمایه‌دار را به کارآفرین تبدیل کرده است.

شب، آقای [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما]، اطلاع داد که مجلس و شورای نگهبان، در چند مورد به تفاهم نرسیده‌اند و قرار شده، لایحه بودجه به مجمع [تشخیص مصلحت نظام] بیاید. خواست که در رسیدگی به بودجه، تسریع شود. برای اولین بار، لایحه بودجه به مجمع ارجاع می‌شود. امروز، مذاکرات مجلس، داغ و تنش‌زا بوده است.

روابط ترکیه و فرانسه، به خاطر به رسمیت شناخته‌ شدن قتل‌ عام ارامنه در زمان دولت عثمانی، تیره شده؛ در پارلمان فرانسه و در انگلیس هم مسئله مطرح است. در بنگلادش، امروز اعتصاب عمومی در شهر داکا، برای مخالفت با حکم دیوان عالی کشور، در مورد فتوا بوده است.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1869116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =