۰ نفر
۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۲

تحقیقات جدید نشان می‌دهد مردانی که به طور متوسط ورزش می‌کنند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهند.

ورزش کردن فواید زیادی دارد اما دانشمندان با انجام تحقیقاتی متوجه شدند ورزش کردن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را نیز کاهش دهد.

دانشمندان با مطالعه شیوه زندگی 190 مرد دریافتند مردانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند با احتمال کم‌تری به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند به طوری که ورزش کردن به میزان 3 یا 4 ساعت در هفته، حتی اگر فقط به صورت پیاده‌روی تند باشد می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را به میزان قابل توجه دو سوم کاهش دهد.

در بین افرادی که به سرطان پروستات دچار شده‌اند، مردانی که فقط یک ساعت در هفته اقدام به پیاده‌وی کرده‌اند توانسته بودند سرعت رشد بیماری سرطان را کاهش دهند. ورزش کردن باعث می‌شود تولید هورمون‌های خاصی مانند تستسترون که می‌تواند به رشد تومورهای سرطانی کمک کند در بدن انسان کاهش پیدا کند.

ورزش کردن هم چنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و باعث می‌شود توانایی بدن در شناسایی و از بین بردن سلول‌های غیرطبیعی که می‌توانند منجر به بیماری سرطان شوند افزایش پیدا کند. همچنین ورزش کردن باعث می‌شود تمایل افراد برای خوردن غذاهای سالم افزایش پیدا کند که این موضوع نیز به نوبه خودش تأثیر زیادی روی داشتن زندگی سالم‌تر می‌گذارد.

البته دانشمندان تصمیم دارند برای بررسی بهتر این موضوع آزمایشات بیش‌تری انجام دهند تا به دلایل اصلی کاهش احتمال ابتلا به سرطان پروستات به دلیل ورزش کردن پی ببرند.

رویترز/ 29 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 18683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =