یک مقام امنیتی موساد اعلام کرده است تشکیلات جاسوسی کشف شده آمریکا در لبنان توسط تجهیزاتی صورت گرفته است که برای سرکوب حزب الله در این کشور به کار گرفته می شده است.

اشلومو موفاز از مسئولان سابق دستگاه اطلاعات و جاسوسی اسرائیل فاش کرده است که آمریکا در زمان نخست وزیر فوآد سنیوره تجهیزات پیشرفته شنود و تعقیبی در اختیار این دولت گذاشت تا با استفاده از آن بتواند فعالیت های حزب الله را تحت نظر گرفته و سرکوب کند اما حزب الله از همین تجهیزات توانسته است علیه آمریکا استفاده کرده و شبکه جاسوسی آنها را منهدم کند.

به گفته این مقام سابق رژیم صهیونیستی همکاریهایی اطلاعاتی گسترده ای بین امریکا و فواد سنیوره نخست وزیر اسبق لبنان علیه حزب الله وجود داشته است.

فواد سنیوره از اعضای فراکسیون المستقبل به ریاست سعد حریری و از اعضای گروه چهارده مارس مورد حمایت امریکا و غرب و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی است . به گزارش پایگاه اینترنتی نهرین نت عراق ، اشلومو موفاز از مسئولان سابق اداره لبنان در سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت امریکا به دولت فواد سنیوره تجهیزات پیشرفته شنود و تعقیب داده بود.

موفاز با اشاره به مهارتهای اطلاعاتی حزب الله لبنان که باعث متلاشی شدن چندین ایستگاه جاسوسی امریکا برای چندین بار شد گفت : واشنگتن تجهیزات پیشرفته شنود و تعقیب در اختیار دولت سنیوره قرار داده بود که برخی معتقدند بخشی از این تجهیزات مستقیما به دست حزب الله لبنان رسیده است. موفاز گفت افتادن این تجهیزات به دست حزب الله یا انتقال این تجهیزات به نوعی به این حزب کمک کرد شبکه مزدوران سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (‌سیا ) را در لبنان شناسایی و متلاشی کند .

موفاز گفت متلاشی کردن یک شبکه امریکایی در لبنان تازگی ندارد و در سالهای 2008 و 2009 و 2010میلادی نیز چندین شبکه جاسوسی در لبنان شناسایی و خنثی شده بود اما واشنگتن گزارش جدید از متلاشی شدن یک شبکه امریکایی را در لبنان تأیید کرده است که این یک ضربه بزرگ به سازمان سیا به شمار می رود . موفاز امریکایی ها را به علت این شکست اطلاعاتی سرزنش اما در عین حال به این موضوع اذعان کرد که مهارتهای اطلاعاتی بسیار حرفه ای حزب الله و توانایی های بسیار پیشرفته تکنولوژیکی این حزب از علل این شکست است .

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۴
    23 8
    خداراشکردست برادران حزب الله ویاوران آن هادردنکندبه امیدپیروزی کامل درهمه یزمینه ها
  • بدون نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    8 3
    درود بر ازاد مردان جنوب لبنان
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    8 3
    افرین بر رهبر دلاور جنوب لبنان که یک تنه در مقابل اعراب مورد حمایت غرب واسراییل ایستاده گی نموده