کولاک و مه شدید گردنه چری شهرستان کوهرنگ را فراگرفت

ایرنانوشت : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: صبح روز چهارشنبه چهارم بهمن‌ماه کولاک و مه شدید گردنه چری شهرستان کوهرنگ را فراگرفت و رانندگان جاده‌ای ملزم به استفاده از زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی و زمستانی هستند

روح الله غلامی روز چهارشنبه در خصوص وضعیت جاده‌های این استان افزود: براساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری جاده‌ای و گزارش‌های رسیده از گروه‌های مستقر در راهدارخانه‌ها و گشت‌های سیار در صبح روز چهارشنبه چهار بهمن‌ ماه بارش برف در محور کوهرنگ - بازفت (گردنه‌های چری و شاه‌منصوری) و بارش باران تمام این استان را فراگرفته است.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر تردد در تمام محورهای ارتباطی استان عادی و روان است و راهداران شهرستان‌ها مشغول برف‌روبی و شن و نمک پاشی در محورها و گردنه‌های برفگیر هستند.

غلامی افزود: کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل ضمن اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی راه‌ها، شرایط جوی، حوزه حمل ونقل، راه‌های مسدود و بازگشایی شده، محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها و مشکلات راه‌ها مطلع شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی راهداران گفت: از روز گذشته تاکنون همزمان با آغاز این سامانه بارشی ۱۵۰ تن شن و نمک پاشی، ۳۰۰ کیلومتر برف‌روبی، امداد رسانی به ۲۰۰ خودرو و اسکان ۳۵ مسافر در راهدارخانه انجام شده است.

فعالیت آموزشی مدارس کوهرنگ با تاخیر آغاز می‌شود

با توجه به بارش برف و لغزندگی معابر فعالیت آموزشی مدرسه‌های شهرستان کوهرنگ امروز چهارشنبه با تاخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی از روز سه شنبه هشدار سطح نارنجی برای این سامانه صادر شده است؛ این سامانه همراه با بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق برف‌گیر است و احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه در استان فعال است.

گفتنی است، هم‌اکنون تمام ۴۵۰ نیروی انسانی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با ۳۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۴۲ راهدارخانه استان‌ مستقر و مشغول خدمات‌رسانی هستند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1864618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =