گلایه‌ها و انتقادات علی لاریجانی چه بود؟/ اکبر گنجی، سیدمحمد خاتمی را تهدید کرد/ بازخوانی تاریخ

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوم بهمن سال ۷۹ روایتی از جلسه اصلاح‌طلبان در مورد انتخابات دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

مسئولان ستادهای مراسم دهه فجر از سراسر کشور آمدند. آقایان [اصغر] آب‌ خضر و [محمدحسین] زارع [رئیس ستاد برگزاری مراسم دهه فجر] گزارش برنامه‌ها را دادند و من هم در مورد شیوه جدید سمپاشی‌های دشمنان و ضرورت اطلاع‌رسانی مناسب زمان و افشای توطئه‌های دشمنان، صحبت کردم.

آقای [علی‌اکبر] مسعودی [خمینی]، تولیت آستانه [حضرت معصومه (س)] قم، همراه مهندس [علیرضا] تابش، معاون وزیر مسکن [و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن] آمدند و درباره طرح توسعه حرم و صحن جدید در جنوب خیابان موزه تا منزل آیت‌الله مرعشی‌نجفی با ۲۲ هزار متر مربع زمین و ۳۰ هزار مترمربع ساختمان و هزینه‌ها و نیازها توضیحات دادند. بر سر ساخت قبر در زیرزمین، نظر متفاوتی داشتند. نظر من را خواستند گفتم، بالاخره جمع زیادی از مردم، مایل‌اند در آنجا قبر داشته باشند و این باعث ارتباط بیشتر جامعه با قم است و درآمدی برای حرم هم دارد؛ هزینه ساخت را دولت می‌دهد.

مخالفت کروبی با کاهش بودجه صداوسیما و شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی

گلایه سیدحسن خمینی از خاطرات آیت‌الله منتظری/ فاطی زانویش را عمل کرده است/ بازخوانی خاطرات مرحوم هاشمی

سفر درمانی دختر آیت‌الله هاشمی به سوئیس/ محسن برای کارهای مترو در اروپاست/ ادامه مشاجره درباره اعتبار صداوسیما

آقای مسعودی، ناهار میهمانم بودند. گفتند، در ملاقات چند هفته پیش با آقای [سیدمحمد] خاتمی، از ایشان شنیده که به احتمال زیاد نامزد ریاست‌جمهوری نمی‌شوند و گفت از علمای قم، مثل آقای [میرزاجواد] تبریزی و ... نقل شده که مخالف تجدید ریاست‌جمهوری آقای خاتمی هستند.

عصر آقای [احمد] احمدی، از شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد. گفت، شورا عملاً فلج است و تصمیمی نمی‌گیرد و امروز حسرت دوران ریاست شما را می‌خوریم و پیشنهاد داشت که آقای مهندس [میرحسین] موسوی، به عنوان ریاست‌جمهوری مطرح تا باعث انصراف آقای خاتمی شود. گفت، آقای [صادق] زیباکلام [استاد دانشگاه تهران]، به او گفته که جلسه‌ای با حضور آقایان [عباس] عبدی [سعید] حجاریان و [حمیدرضا] جلایی‌پور و او، قبل از انتخابات مجلس [ششم] بوده و گفته‌اند که تنها آقای هاشمی ممکن است، رقیب جدی باشد و باید او را تضعیف کرد.

آقای علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. از حذف بخشی از اعتبارات صداوسیما در مجلس، در درگیری آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس]، با بعضی از مشارکتی‌ها، منجمله آقای محمدرضا خاتمی [نایب‌رئیس‌ مجلس]، در این خصوص اظهار نگرانی کرد. از ضعف و تردید قوه قضائیه، در کیفر مخالفان انقلاب، انتقاد دارد و پیشنهادهایی در مورد [انتخابات] ریاست‌جمهوری و محاکمه متهمان قتل‌های زنجیره‌ای داشت. گفت، آقای [اکبر] گنجی، از زندان با دفتر آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] تماس گرفته و گفته که دارد در زندان می‌پوسد و اگر کمکی به او نکنند، حرف‌هایی ‌درباره اطلاعاتی که در مورد ایشان دارد، مطرح خواهد کرد.

سر شب، شش گلوله خمپاره از سوی منافقان [سازمان مجاهدین خلق]، به مرکز دادگاه انقلاب شلیک شد که چند مجروح داشته است. فشار بر قوه قضائیه، از سوی گروه‌های داخلی و دولتی‌ها و گروه‌های خارجی، شدید است.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1864032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =