آسمان شب‌های کریسمس با زبانه آتش بمب‌های بابانوئل آمریکایی روشن می‌شود/ ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های ارتش را تا ۵ هزار نفر افزایش می‌دهیم

ایرنا نوشت: رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: بر مبنای درخواست‌های واصله از ارتش‌های سایر کشورها و ماطبق با یک برنامه پنج ساله، ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی را در مجموعه دانشگاه‌های تابعه خود به پنج هزار نفر ارتقاء می‌دهیم.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری روز دوشنبه در نشست وابستگان دفاعی نظامی خارجی مقیم تهران که در ستاد کل ارتش برگزار شد، اظهار داشت: آغاز سال نو میلادی و گرامیداشت سالروز میلاد پیامبر رحمت و مهربانی حضرت عیسی مسیح (ع) که ۲۰۲۴ سال پیش آسمان سرزمین های فلسطینی به برکت وجود رحمانی‌اش نورانی و خاک آن به یمن قدوم مهربانی اش متبرک شد را به شما تبریک و تهنیت می گویم.

وی افزود: همان سرزمینی که این روزها آسمان شب های کریسمسش با زبانه آتش بمب های اهدایی بابانوئل آمریکایی روشن می شود و خاک آن با خون بی گناهان که به دست سربازان کودک کش صهیونیست بر زمین می‌ریزد، لاله زار می شود.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش عنوان کرد: پیش از هر چیز یاد و خاطره بیش از ۲۵ هزار شهید فلسطینی جنایات اخیر رژیم کودک کش صهیونیست مشتمل بر بیش از ۱۰ هزار کودک بی گناه را گرامی می دارم و از درگاه خداوند بزرگ رهایی ملت مظلوم و مقتدر فلسطین بویژه کاهش آلام و دردهای مردم مقاوم غزه را مسالت می‌کنم.

جدال قالیباف و نماینده جبهه پایداری بر سر یک لیست پخش شده بین نمایندگان /مصوبه مهم مجلس برای تقویت بنیه دفاعی کشور

بلاتکلیفی پرونده ۲۶ نماینده ردصلاحیت شده و نمایندگان ادوار /فلاحت پیشه: اصلا نمی‌دانم شورای نگهبان کجاست /دنیامالی: احتمالا تایید صلاحیت شوم

واکنش استانداری سمنان به شنیده شدن صدای مهیب در گرمسار/مأموریت جنگنده آموزشی بود/ انفجاری رخ نداده است

دریادار سیاری تصریح کرد: همچنین درود می‌فرستم به جان های پاک شهیدان حادثه تروریستی اخیر در کرمان البته بر ما و افکار عمومی آگاه و هوشیار جهان روشن است که صهیونیسم کودک کش و تروریسم تکفیری دو روی یک سکه اند و از یک جا پشتیبانی و حمایت می‌شوند.

وی اظهار کرد: استقلال از اساسی ترین خواسته های مردم ایران در انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ بود که در آستانه چهل و پنجمین سالروز پیروزی آن قرار داریم؛ از شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران تا امروز این استقلال به عنوان اصلی خدشه ناپذیر مبنا و راهبرد حرکت مداوم ما به سمت پیشرفت بوده است و به طور قطع استقلال طلبی ملت ایران و نیروهای مسلح ما گامی مهم درتوسعه روابط با سایر ارتش‌ها بوده است.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در طول چهل و پنج سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران می‌گذرد، نیروهای مسلح و بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران مانند بسیاری دیگر از بخش‌های کشور مسیر دشوار پیشرفت را بر مدار و با محوریت همین اصل خدشه ناپذیر طی کرده و امروز به اقتدار برآمده از استقلال دست یافته است.

دریادار سیاری افزود: مروری بر کارنامه ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی این ادعا را به خوبی ثابت می کند که پیش از همه پیوستن بدنه مردمی ارتش به انقلاب ملت و تبعیت آن از رهبری الهی امام خمینی (ره) که کامل کننده و تسریع کننده پیروزی بر رژیم وابسته و سرسپرده شاه شد و پس از آن ایفای نقش موثر در تثبیت کشور در برابر تلاطم‌های سهمگین از انقلاب اسلامی همچون سرکشی و طغیان تجزیه طلبان و گروهک‌های تروریست و مسلح ضد انقلاب در چهارگوشه کشور که از حمایت قدرت های استکباری برخوردار بودند، از آن جمله است.

وی خاطرنشان کرد: نقش بی همتای ارتش جمهوری اسلامی در پاسداری از تمامیت ارضی و دفاع از استقلال کشور در برابر تجاوز رژیم صدام شاهد دیگری بر این مدعاست جنگ نابرابر ۸ ساله ای که در یک سو ارتش متجاوز از حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی همه جانبه قدرت های شرق و غرب برخوردار بود و از سوی دیگر شدیدترین تحریم ها علیه نیروهای مسلح ما اعمال می شد که با حفظ استقلال تمامیت ارضی و نظام برخاسته از انقلاب مردم ایران و متجاوز شناخته شدن رژیم بعث خاتمه یافت.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: از پایان جنگ تحمیلی تا کنون نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران بی وقفه مسیر ارتقاء آمادگی رزمی و قدرت بازدارندگی خود را ادامه داده است.

دریادار سیاری گفت: ساخت و به کارگیری به روزترین تجهیزات همزمان با بهینه سازی و روزآمدسازی تسلیحات موجود در همه حوزه های نبرد زمینی، پدافندی، هوایی و دریایی که با اتکاء به ظرفیت های دانش بومی و داخلی کشور انجام شده اقدام موثر دیگری در راستای اقتدار استقلال پایه بوده است.

وی افزود: علاوه بر این آموزش نظامی و تخصصی افسران، درجه داران، سربازان و متخصصان با آخرین یافته های دانشی و برابر با استانداردهای روز دنیا در عین اجرای تربیت دینی و معنوی موجب شده که ارتش جمهوری اسلامی ایران با دو بال سلاح و تجهیزات کارآمد و سرمایه انسانی آموزش دیده و با ایمان قله های اقتدار را درنوردد.

آسمان شب‌های کریسمس با زبانه آتش بمب‌های بابانوئل آمریکایی روشن می‌شود/ ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های ارتش را تا ۵ هزار نفر افزایش می‌دهیم

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: در حوزه رزم زمینی، بازطراحی ساختار یگان‌های رزمی، ساماندهی و تجهیز ده‌ها تیپ متحرک هجومی و زرهی به سامانه‌های مدرن سخت افزاری و نرم افزاری، اضافه کردن سامانه های نوین موشکی به سازمان موشکی نزاجا در بردهای مختلف، تقویت قدرت پهپادی و تجهیز بالگردها و سایر هواگردها به سامانه های موشکی مدرن، هواپایه، دید در شب و اخلالگر و فریب بخشی از مهمترین آنها است.

دریادار سیاری گفت: طراحی و تولید انواع سامانه موشکی مجهز و متکی به فناوری روز و رادارهای کشف و شناسایی و الحاق گروه های پروازی پهپاد از آخرین دستاوردهای نیروی پدافند هوایی ارتش ما به شمار می رود.

وی افزود: تولید و بهره گیری از هواپیمای آموزشی و تولید پهپاد چند منظوره، انجام پروازهای دور و خارج از خط FIR، ساخت انواع بمب، موشک و راکت و طراحی ساخت و اجرای پرواز موفق با جت مادون صوت آموزشی گوشه ای از دستاوردهای نیروی هوایی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: طی کردن موفقیت آمیز مسیر سخت دریایی دور دنیا توسط ناوگروه ۳۶۰ و پهلوگیری در بنادر مهم جهان مانند کیپ تاون ریودوژانیرو، الصعده، اجرای گشت مشترک و مرکب دریایی برای تامین امنیت آبراهه های بین المللی و ارتقاء ضریب امنیت کشتیرانی با همکاری ناوگان کشورهای دوست و هم پیمان که از سالیان قبل در دستور کار قرار گرفته بود در تنگه باب المندب و دریای سرخ و به زودی در سایر نقاط جهان از جمله در اقیانوس آرام با مشارکت کشورهای دوست نیز اجرایی می شود.

دریادار سیاری ادامه داد: فعالیت مرکز نوآوری ساخت پهپاد، تجهیز شناورهای زیر سطحی به پهپادهای انهدامی برگزاری موفق رزمایش مرکب سالیانه با حضور و مشارکت کشورهای دوست و همسو و الحاق ناوشکن بومی دیلمان به نیروی دریایی از دستاوردهای نیروی دریایی راهبردی آجا است.

وی افزود: در حوزه دیپلماسی دفاعی در سالی که گذشت ارتش ایران سال پرکاری را سپری کرد به طوریکه در حوزه تبادل هیات ها با بیش از ۷۰ هیات عالی رتبه و کارشناسی نظامی از ده ها کشور تبادل برقرار کرده و در یازده رزمایش مرکب با حضور ۳۶ کشور جهان شرکت کرده و در ۶ رزمایش نیز به عنوان عضو ثابت حضور داشته است.

دریادار سیاری ادامه داد: در تعاملات بین المللی آموزشی، بیش از ۱۰۰ تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های ارتش و دانشگاه‌های نظامی سایر کشورها محقق شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا برآنیم تا در چارچوب یک برنامه ۵ ساله و بر مبنای درخواست‌های واصله از ارتش‌های سایر کشورها درخصوص نیازمندی‌های آموزشی، ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی را در مجموعه دانشگاه های تابعه خود به پنج هزار نفر ارتقاء دهیم.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: بی تردید و همچون همیشه اقتدار و آمادگی رزمی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای همه همسایگان و کشورهای دوست در منطقه و جهان پیام آور صلح و برای قدرت های بیگانه و استکباری در بردارنده هشدار بازدارندگی است.

دریادار سیاری گفت: ما همانگونه که همواره اعلام کرده ایم با سلطه جویی قدرت ها و دخالت بیگانگان در منطقه مخالف و در خصوص هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک، مرزهای جغرافیایی و حوزه نفوذ تاریخی و سیاسی خود حساس هستیم و اجازه نمی دهیم که زیاده خواهی و طمع دشمنان خدشه ای به منافع مشروع و امنیت ملی ما وارد آورد.

معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: اکنون پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با تراکم تجربیات میدانی، دستیابی و عبور از مرزهای تخصصی دانش و حفظ روحیه و ارتقاء انگیزه های آرمانی، ارتش نیروهای مسلح و نظام مقدس ایران با وجود دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های سهمگین قدرت‌های استکباری و کارشکنی پیوسته آنان در مسیر پیشرفت و توسعه، به سطحی از اقتدار و بازدارندگی دفاعی و نقش آفرینی در معادلات منطقه ای و جهانی دست یافته که به الگوی بسیاری از کشورهای در حال توسعه و الهام بخش ملت های آزاده در گوشه و کنار جهان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از این به بعد نیز با استعانت از خداوند متعال و به پشتوانه ملت شجاع و فداکار خویش که در مسیر استقلال و آزادی ثابت قدم است و از آرمان هایش هرگز قدمی عقب نمی نشیند خود را موظف می‌داند تا با تلاشی خستگی ناپذیر به حفظ و ارتقاء اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی خویش بکوشد و ضمن حرکت در مسیر تامین و حفظ صلح در منطقه و جهان دفاع از مظلومان در برابر قدرت های زورگو و سلطه جو تا استقرار صلح و عدالت همه جانبه در عرصه روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها از همه ظرفیت‌های خویش بهره جوید و در این مسیر دست ملت‌ها و ارتش‌های دوست را می‌فشارد؛ چرا که همکاری و به اشتراک گذاری دانش و تجربیات در راه مبارزه با تروریسم بسیار حائز اهمیت است.

۲۱۹۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1863972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =