فارس نوشت:

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اجرای طرح محاسبه نرخ تورم به تفکیک دهک‌های اقتصادی خانوارهای شهری و روستایی اظهار داشت: اجرای این طرح در نیمه اول سال 91 به پایان می‌رسد.

عادل آذر در همایش سراسری  اقتصاد در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران در خصوص وضعیت آماری کشور اظهار داشت: نظام آماری  کشور نظامی کارا، پویا، مبتنی بر فناوری نوین و مشارکت علمی تمام ارکان در مسیر تامین نیازهای کشور است.
آذر افزود: آمارهای ارائه شده از سوی این مرکز در اختیار مدیران و تصمیم‌گیران در همه زمینه‌ها قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به تشکیل شبکه ملی آمار کشور اظهار داشت: این شبکه متشکل از پایگاه‌های اطلاعاتی استاندارد و تامین کننده آمارهای مورد نیاز کشور در دستگاه‌های اجرای است که با اتصال به داده‌های خام و ریزداده‌ها، این پایگاه علمی را تغذیه می‌کند.
رئیس مرکز آمار افزود: مرکز آمار طرح‌های اقتصادی بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف انجام داده و بخشی هم‌اکنون در حال انجام است.
وی ادامه داد: یکی از طرح‌های اقتصادی بسیار خوب مرکز آمار که در حال اجرا است محاسبه نرخ تورم به تفکیک دهک‌های اقتصادی و به تفکیک خانوارهای شهری و روستایی است که نتیجه آن تا نیمه اول سال آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.
این مقام مسئول در خصوص سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 اظهار داشت: در این سرشماری اطلاعات حدود 20 میلیون و 400 هزار خانوار جمع‌آوری شده است.
وی افزود:‌ در این دور از سرشماری به بحث اشتغال تمرکز ویژه‌ای شده است.
عادل آذر با اشاره  یکی از اقدامات ارزشمند انجام شده ایجاد امکان ارتباط از طریق کد پستی و شماره ملی افراد سرشماری شده عنوان و تصریح کرد: این اطلاعات با شماره ملی و کدپستی افراد و با حفظ محرمانه بودن اطلاعات بدون ذکر نام برای استفاده محققان اقتصادی قابل عرضه است.
/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =