نماینده قزوین گفت: دولت می‌تواند با مدیریت درست، امکان کاهش مبادلات اقتصادی را با دولت انگلیس فراهم آورد،بی​آنکه به بخش خصوصی خسارات زیادی وارد شود.

 محمد‌حسن ابوترابی نماینده مردم قزوین و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در خصوص طرح کاهش رابطه با انگلیس، افزود: این طرح از مدت‌ها پیش در دستور کار مجلس بود و با توجه به اقدامات خصمانه دولت انگلیس دوفوریت آن به تصویب نمایندگان رسیده است.
وی در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید کاهش روابط ما باید در حوزه‌های سیاسی باشد یا به حوزه‌های اقتصادی هم تسری یابد؟، اظهار داشت: امروزه بحث بازار نقشی تعیین‌کننده و کلیدی در اقتصاد کشور‌ها دارد و با توجه به رقابت‌های فشرده‌ای که در عرضه کالا‌های مشابه با کیفیت وجود دارد می‌توان با مدیریت، کالا‌های با کیفیت و حتی بالا‌تر از نمونه‌های مشابه را از کشور‌های دیگر تهیه کرد.
در طرح دو‌فوریتی نمایندگان مجلس که امروز دو فوریتش تصویب شد؛ وزارت امور خارجه موظف شده در چارچوب حفظ منافع ملی و دفاع از حقوق ملت ایران «ظرف دو هفته»، روابط سیاسی را با دولت انگلیس «به سطح کاردار» تنزل داده و روابط اقتصادی و بازرگانی را به حد‌اقل ممکن برساند.
در تبصره یک این ماده هم آماده است در صورت تغییر سیاست‌های خصمانه کشور مذبور با گزارش‌های وزارت خارجه و  تصویب مجلس سطح روابط ارتقا یابد.
29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =