مهر نوشت:

مدیرکل کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آماده شدن ویزای حدود 1700 متقاضی کار در خارج کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس، استرالیا و کانادا؛ مقصد بیشتر کارجویان خواهد بود.
محسن مظفری  با بیان اینکه موضوع اعزام نیروی کار به خارج یک حلقه مفقوده ای در بحث اشتغال بوده است، گفت: اگر بررسی شود می بینیم که اعزام نیروی کار به خارج هم اثرات مثبت برای کشور در پی خواهد داشت و هم اثرات منفی، اما به صورت کلی اثرات مثبت آن به مراتب بیشتر خوهد بود.

مدیرکل کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهارداشت: کسی که به خارج کشور اعزام می شود می تواند ورود ارزآوری و فناوری را در کشور به همراه داشته باشد. همچنین آشنایی با فرهنگ آن کشورها نیز از دیگر اثرات مثبتی خواهد بود که اعزام نیروی کار به خارج کشور به همراه خود خواهد داشت.

مظفری ادامه داد: امروز یکی از مهم ترین مسائل کشور اشتغال است و اعزام نیروی کار به خارج می تواند مکمل پاسخگویی به نیازهای اشتغالی جوانان محسوب شود و بخشی از پروژه 2 میلیون و 500 هزار نفری را با این روش جبران کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته نشست هایی با انجمن صنفی کاریابی های خارجی صورت گرفته است و در تلاش هستیم تا کمی جدی تر نسبت به گذشته، در مورد اعزام نیروی کار به خارج فعالیت شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: با همکاری دبیرخانه شورای عالی اشتغال موضوع اعزام نیروی کار به خارج را به عنوان یکی از دستور کارهای مهم شورای عالی اشتغال قرار دادیم و بزودی جزو بررسی های مهم این شورا خواهد بود.

به گفته مظفری، در نشست شورای عالی اشتغال علاوه بر توجیه مسئولان ارشد و اعضای شورا، پیشنهاداتی را نیز به عنوان مصوبه دنبال می کنیم. قرار است در شورای عالی اشتغال بحث استفاده از بیمه های تامین اجتماعی برای کسانی که به خارج کشور اعزام می شوند پیگیری شود.

مدیرکل کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تلاش برای هماهنگی با شورای عالی اشتغال برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت جهت کارجویان خارج از کشور را از دیگر مواردی دانست که بزودی در نشست های شورای عالی اشتغال بررسی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که برنامه ریزی شده است تا در طول برنامه پنجم توسعه حدود 100 هزار نیروی کار متقاضی اعزام به خارج به کشورهای هدف اعزام شوند، افزود: همچنین تا پایان سال جاری نیز در تلاش هستیم تا 5 هزار نفر بتوانند امکان کار در خارج کشور را پیدا کنند.

مظفری در زمینه اعزام 5 هزار نفر نیروی کار به خارج کشور تا پایان سال جاری و عملکرد ماه های گذشته، گفت: در حال حاضر برای بیش از 1700 نفر ویزای کار در کشورهای هدف آماده شده است که بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس، کانادا و استرالیا خواهد بود و اغلب کارجویان در رشته های فنی و مهندسی تخصص دارند.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکید کرد که موضوع اعزام نیروی کار به خارج کشور فقط مختص یک وزارتخانه نیست و سایر وزارتخانه ها از جمله خارجه، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن نیز باید به این روند کمک کنند.
 


/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدجمشیدحسینی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 0
    چرا خارج؟نکنه توایران چوپ لای چرخ فرومیکنند؟بابل-سیدجمشیدحسینی