بازتاب حمله نظامی پاکستان به ایران در رسانه‌های غربی/ اسلام‌آباد از خطوط قرمز واشنگتن و تل‌آویو هم عبور کرد

حمله نظامی پاکستان به داخل خاک پاکستان زیر ذره بین رسانه های غربی قرار گرفته است و از اقدام پاکستان به عنوان رد کردن خط قرمزی یاد می شود که حتی آمریکا و اسرائیل نیز جرأت آن را تاکنون نداشته اند.

ابوالفضل خدائی: روز پنجشنبه پاکستان یک سری حملات نظامی در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد. به گفته اسلام آباد، هدف از اقدام امروز تأمین امنیت و منافع ملی پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست. وزارت خارجه پاکستان تصریح کرد که به تلاش‌های خود برای یافتن راه حل‌های مشترک با ایران برای مقابله با تروریسم ادامه خواهیم داد.

این اتفاق به سرعت به تیتر اول رسانه های غربی تبدیل شد. رویترز به نقل از یک منبع اطلاعاتی پاکستان اعلام کرد که این حملات توسط هواپیماهای نظامی انجام شده و نیروهای بلوچ هدف اصلی حمله بوده اند. وی با اشاره به جبهه آزادیبخش بلوچستان که به دنبال استقلال استان بلوچستان پاکستان است، افزود: ستیزه جویان هدف متعلق به BLF هستند. آنچه در تهران باعث نگرانی می شود این است که پاکستان با ضربه زدن به داخل خاک ایران از مرزی عبور کرده که حتی آمریکا و اسرائیل نیز مراقب بوده اند از آن عبور نکنند.

بازتاب حمله نظامی پاکستان به ایران در رسانه‌های غربی/ تهران ـ اسلام‌آباد «یر به یر» شدند!

موضع وزارت خارجه پاکستان درباره حمله نظامی به ایران

پاکستان به ایران حمله نظامی کرد/ آمار کشته‌ها اعلام شد

پیشنهاد روزنامه پاکستانی برای پایان دادن به تنش‌های تهران ـ اسلام‌آباد

شبکه خبری سی ان ان نیز نوشت: انوار الحق کاکار، نخست وزیر موقت پاکستان که در مجمع جهانی اقتصاد در داووس شرکت می کند و جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه موقت پاکستان که به اوگاندا سفر کرده است، سفرهای خود را کوتاه کردند و به کشور باز می گردند. هم پاکستان و هم ایران مدت‌هاست با شبه‌نظامیان در منطقه ناآرام بلوچ در امتداد مرز ۹۰۰ کیلومتری (۵۶۰ مایلی) خود می‌جنگند، اما حادثه اخیر نشان‌دهنده تشدید تنش بزرگ بین دو قدرت همسایه است و در حالی رخ می‌دهد که خصومت‌های منطقه‌ای در خاورمیانه بر سر اسرائیل و جنگ در غزه ادامه دارد.

واشنگتن پست نیز نوشت: این حملات روابط دیپلماتیک بین دو همسایه را به خطر می اندازد، زیرا ایران و پاکستان دارای سلاح هسته ای مدت هاست که یکدیگر را نسبت به حملات شبه نظامیان مشکوک می دانند.

فاکس نیوز نیز مدعی شد: پاکستان حملات نظامی تلافی جویانه ای را علیه تروریست های پاکستانی فعال در ایران انجام داد.

ای بی سی نیوز هم با تیتر پاکستان تصمیم گرفت انتقامش را در خاک ایران بگیرد نوشت: بر اساس گزارش های اولیه، حملات پاکستان دست کم ۷ کشته بر جای گذاشت.

بی بی سی نیز نوشت: پاکستان و ایران مدت‌هاست که یکدیگر را به پناه دادن به گروه‌های شبه‌نظامی که از مناطقی در امتداد مرز مشترکشان حملات انجام می‌دهند، متهم کرده‌اند. این رسانه انگلیسی به نقل از تحلیگران پاکستانی نوشت: واکنش پاکستان تعجب آور نبوده و با واکنش ایران به عنوان یک حمله خاص به شورشیان برابری می کند.

گاردین نیز نوشت: پاکستان حملات تلافی جویانه ای را علیه شبه نظامیان در ایران در پاسخ به حملات تهران انجام داده است که مکان هایی را در داخل مرزهای پاکستان هدف قرار داده است که ادعا می شود متعلق به یک گروه شبه نظامی جدایی طلب سنی است.

دویچه وله نیز با انتشار بیانیه وزارت خارجه پاکستان نوشت: تنها هدف از اقدام امروز تامین امنیت و منافع ملی خود پاکستان بود که در درجه اول اهمیت قرار دارد و قابل خدشه نیست.

رسانه های پاکستانی از جمله داون نیز درباره نوشتند: پس از فروکش کردن مسائل، مکانیسمی که برای مدیریت امنیت مرزی وجود دارد باید بطور فعال برای هدف قرار دادن ستیزه جویانی که امنیت هر دو کشور را از طریق عملیات مشترک تهدید می کنند، مورد استفاده قرار گیرد. این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: روابط بین پاکستان و ایران پس از حمله پاکستان به اهدافی در داخل خاک پاکستان در روز سه شنبه، در یک مقطع بسیار حساس قرار دارد.

پاکستان تودی نیز در تیتر اول خود به گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و پاکستان اشاره کرد و نوشت: جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه موقت روز چهارشنبه به حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود گفت که پاکستان این حق را برای خود محفوظ می داند که به «اقدام تحریک آمیز» ایران در حمله به داخل خاک خود پاسخ دهد.

خبرگزاری آناتولی نیز مدعی شد: منابع نظامی پاکستان گفتند که هواپیماهای پاکستانی ٢٠ کیلومتر در داخل حریم هوایی ایران پرواز کردند سپس اقدام به شلیک مهمات خود کردند.

با توجه به نکات مهم مذکور در اعلام نظرات مقامات سیاسی آنچه در حوادث اخیر بسیار مهم و ضروری است رعایت حسن همجواری و احترام متقابل کشورهای همسایه به همدیگر است ولی در مقایسه با لطمات و خسارات مادی و معنوی انفجارهای اخیر در کرمان به نظر می رسد که همسایه شرقی ما باید یک تجدید نظر اساسی درباره فعالیت گروه های تروریستی فعال در منطقه بنماید تا بتوان به حقوق متقابل احترام واقعی گذاشت.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1862281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 64
  • نظرات در صف انتشار: 162
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    بالاخره تروریست ها اینطرف هستن یا اونطرف،که ۲کشور همدیگرو موشک میزنن
  • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    با سلام، یعنی به همین راحتی اومدن بنباران کردند و رفتند پس پدافند خواب بوده
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پاکستان غلط می کند که حق خود می داند

    پاسخ سایت: کاربر گرامی نظر شما به دلیل فحاشی ویرایش شد.

  • عباس IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    کجایند اون آقایونی که میگفتن پرنده جرات نمیکنه وارد حریم ایران بشه
    • حمید IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      همین حالا هم وارد نشده از تو خاک خودشون شلیک کردند
  • من IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    وقتی کشورهای همسایه را دوست میپندارید و همه را فله ای وارد خاک ایران کرده اید نتیجه اش میشود همین.مسئولین مقصر اصلیند
    • اكبر IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      به جاي اينكه افغاني ها رو از ايران بيرون كنن ميگن اينها تا همين 70 - 80 سال پيش ايراني محسوب ميشدن . ايران و افغانستان يكي هستن . همين افغانستاني ها فردا قوز بالا قوز ميشن . جنگ داخلي راه ميندازن . بيرونشون نكنيم بد جوري تو دردسر ميوفتيم . مسئولين ما انگار از عمد دارن ايران رو به دردسر ميندازن . اگر دلسوز ما باشن افغانستاني ها رو بايد بيرون كنن . يا اينكه بندازنشون به جون پاكستان . ايراني ها اصلا سياست نارن . اسم خودشونم گذاشتن سياستمدار .
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    ایران نمیخواد جواب اینارو بده
  • مسعود IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    جنگنده های پاکستانی حریم هوایی ایران راشکستند پس مرزداران وپدافند هوایی ما خواب‌بودند
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    ما باید حواسمون باشه غربیها الکی هندونه زیر بغلمون نگذارند پاکستان با امریکا واسرائیل فرق میکنند اگر نبردی باشد مستقیما با امریکا واسرائیل است به وضوح روشن است که دولت فعلی پاکستان به گفته عمران خان دست نشانده امریکا است وبا کودتا سر کار آمدباید مواظب بود وارد فتنه جدیدی نشویم
    • IT ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      حالا فعلا جواب همینو بدین اونا طلبتون. البته شماها اب هیرمند نتونستین از طالبان بگیرین
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پدآفند سوم خرداد چی شد پس؟؟ فقط برای مانورهای داخلی کاربرد داشت؟؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    وزیر دفاع در مصاحبه اخیرش گفته بود به هر گونه تجاوز پاسخ خواهیم داد مرد و حرفش.
    • مهران IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      فکر کردی پاکستان مثل عراقه که بره فقط سازمان ملل شکایت کنه؟؟ خوب معلومه حمله متقابل می کنه
  • عزیزی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    چرا پدافند ایران گذاشت هواپیماهای ‌پاکستان بیست کیلومتر وارد خاک ایران شوندو بمباران کنند و سالم برگردند
    • اكبر IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      چون ايران هيچ پدافندي نداره و شكار آر كيو 170 هم كار روس ها بود كه از داخل خاك ايران تونستن اين عمليات رو با تجهيزات روسيه اي انجام بدن . ايران هيچي نداره و تمام موشك ها و پهپادهايي هم كه داره فيكه . اگر ايران موشك داشت كه اينقدر خار و ذليل نميشد . مگه ميشه يه كشور ابر قدرت منطقه باشه و وضعيتش جوري باشه كه از طالبان هم حساب ميبره . از يه مشت غارنشين طالبان كه نه نيرو هوايي دارن نه ارتش مجهز دارن ميترسن . اگر پهپاد داشتن بايد در رفتارشون قاطعيت ميديديم . جرأت ندارن اين همه افغاني رو كه غير قانوني وارد كشورمون شدن بيرون كنن . ترسناك ترين بخش ماجرا اينه كه من به عنوان يه ايراني اصلا ناراحت نستم كه به كشورمون حمله شده . غرور ملي ما رو از بين بردن . جنگ هم بشه نميرم بجنگم . مگه ديوانه ام برم بميرم كه بعدش يه عده راحت اختلاس كنن و كشور به يه همچين حال و روزي بيوفته كه پول نداشته باشن حتي نيروگاه هايي رو كه دارن مازون ميسوزونن يه فيلتر براش بخرن كه اين همه دود نكنه .
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    تجاوز هوایی پاکستان اگه واقعیت داشته باشد علاوه بر نمایان شدن ضعف پدافند قطعا تبعات خطرناکی برای حفاظ از تاسیسات حیاتی و تمامیت ارضی کشور در پی دارد
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    چطور جنگنده ی کشور اومده با خیال راحت بمباران کرده و رفته و هیچ دفاعی صورت نگرفته
  • Hamid IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    رادار هشداری نه پدافندی اینقدر الکی میشه خاک ایرانو هدف قرار داد
  • Hamid IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    رادار هشداری نه پدافندی اینقدر الکی میشه خاک ایرانو هدف قرار داد
  • Hamid IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    رادار هشداری نه پدافندی اینقدر الکی میشه خاک ایرانو هدف قرار داد
  • کارن IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پاکستانی ها کلا آدمهای بسیار متعصبی هستند ..بشدت تحت کنترل وهابی ها هستند ..من فکر کنم باید با هندوستان متحد شویم ..پاکستان کشور مریضی است
  • تصاویر IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پس کو امنیت
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    وزارت خارجه چه کاره است اگرنتواند با کشوردوست پاکستان بخواهد کهاجازه جلوفعالیت گروههای تروریستی را بگیرد وبرعکس که نیاز به حمله موشکی و...باشد که نقض حاکمیت آن کشور است وبرعکس یاکشورماهم طبق ادعای پاکستان قادر به این کار نبوده این چه اقتدار وعزت وحسن همجواری ودوستی است
  • خوزستان IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    کجایند پدافند هوایی مگه خوابند از رادارهای پیشرفته تا رهگیری موشک شماها باید امنیت پدافند هوایی در هم مرز با پاکستان چند برابر کنید تا پاکستان جرات نکنه به فکر تجاوز حریم هوایی کشور عزیزمان ایران
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      31 22
      اف ۱۶ هست
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    جنگنده های پیشرفته ای هم ندارند مثل اینکه جنگنده های شرقی هستند
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پس اقتدار ملی کو؟؟؟
  • معلم IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    من متاسفم برا پدافند هوایی که این همه ازش تعزیف وتمجید میشه انوقت به همین راحتی میان بمب باران می کنن . پس هنوز ما در دفاع از خودمون تضمینی نداریم .
  • تفكر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پدافندتون چي شده؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پاکستان عراق نیست حواستون باشه
  • امیر IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پس این رینگ پدافند خواب بود کجا بودند یعنی پدافند جنوب شرق این قدر ول شده
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    آمریکا واسرائیل وانگلیس سعی میکنندایران را وارد جنگ کنندوبعدآمریکاباناتو. وکشورهای همسایه به صورت رعد آسا به ایران حمله کنند توسط پاکستان یا اسرائیل به ایران بمب اتمی بزنندخیلی باید مواظب بودایران مگرباچند کشور ابرقدرت جهان میتواندبجنگد《 جانم فدای ایران))
    • محمد IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      خواهشاً این چرندیات چیه داری میگی
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    خیلی بد شد جنگنده دشمن ۲۰کیلومتر چراغ روشن وارد کشور شده این نشون داد که ما اشراف کامل نداریم
  • احمد IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    کاش رهبر بمب اتمی رو حروم اعلام نکرده بود این دنیا دنیای زوره فقط با موشک اتمی میشه بقیه رو رام کرد
  • محمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    با این کار پاکستان ضعفها نمایان شد
  • سجاد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    حالا پاکستان هم از مرز عبور کرده و خواهید دید که اب از اب تکون نخواهد خورد.ما فقط شعار میدیم
    • شهسوار حسن نژاد IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
      هواپیما نبود موشک زدند سر مرز و نزدیک سراوان روستای دزک یه موشک افتاده موج انفجار خونه های خشتی گلی خراب کرده خود موشک تو کوچه افتاده من خودم مال روستای دزکم
  • M IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    42 4
    عجب،متاسفم
  • ناشناس IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    پس پدافندهوایی اون وسط چکاره است که به همین راحتی حمله هوایی کردن نکنه های پدافندهوایی خواب مونده.. پاکستان راحت بزنه در بره پس ما جنگ با آمریکا چه خاکی به سرمون بزنیم 🤣🤣🤣
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    48 54
    بهتر این حرف ها رو کنار گذاشت و با برادران پاکستانی وارد گفتگو شد پاکستانی ها انسان های شریفی هستند زدیم ..زدند خب تمام بهتر است در صور جنگ ندمیم پاکستانی ها با افغان ها فرق میکنند
  • امیر حسین IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    60 32
    از بالا باهم هماهنگ بودن
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    40 18
    این نتیجه سیاست منفعلانه نیروهای مسلح ما است لازم بود بجای کشورهای دوست وهمسایه ( پاکستان عراق سوریه) اسرائیل را می زدند
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    53 24
    باید پاسخ داد چاره ای دیگر نیست پاکستان وقتی بداند ایران مثل هند نیست ساکت خواهد نشست
  • سپاهی IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    54 37
    پنجاپی ها غلط زیادی کردن که خاک ایران تجاوز کردن
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    38 52
    فرصت خوبی است که ایران رسما اعلام کند به سلاح هسته ای دست یافته وقتی توان تولید دارند چرا نکنن البته باید هدف دفاع باشد
  • سجاد IRAN IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    72 14
    خیلی کار بدی کردن گذاشتن وارد خاک ما بشن آلان که پاکستانی ها وارد خاک ما شدند آمریکا و انگلیس و اسرائیل هم ترسی از ورود به خاک ما ندارند مطمعن باشید پاکستان از ایران ترس نداره که اومده اونجا رو زده مگه خونه خاله هست اومده یعنی چی مگه ایران شوخیه
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    30 50
    خبرآنلاین یکی از اصلی ترین دلایل پاسخ پاکستان این است گه ارتش پاکستان گه تعیین کننده قدرت سیاسی در آنجا هست کاملا آمریکایی است و پولی فراوان از عربستان می گیرد این هم به مخاطبانت بگو عزیزمخبرآنلاین یکی از اصلی ترین دلایل پاسخ پاکستان این است گه ارتش پاکستان گه تعیین کننده قدرت سیاسی در آنجا هست کاملا آمریکایی است و پولی فراوان از عربستان می گیرد این هم به مخاطبانت بگو عزیزم
  • ایران IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    37 23
    بنظرم بهترین راه صلح هست نه درگیری چون دوداش بر چشم ملت های هر دو طرف میره که مسلمان هستند. کسانی که جنگ طبل میکوبند انسانهای خوبی نیستند. پاکستان و ایران مردم بسیار جنگجو هستند. این جنگ خدایی نکرده به نفع اسرائیل خواهد بود که ممکن هست به تاسیسات ما حمله کنه تا این همه هزینه از بین بره. زنده باد نیروهای مسلح صلح دوست وطنمان
  • ایرانی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    80 7
    چطوری هواپیما های پاکستانی وارد خاک ما شدند و نیروهای ما کاری نکردند
  • سجاد IRAN IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    59 7
    وارد شدن به کشورمون خیلی بد شد پاکستان با این کارش جرعت آمریکا رو زیاد کرد و نفوذ دشمنامون رو به خاکمون زیاد کرد به نظر من باید جنگنده های پاکستان رو میزدیم الان پاکستان فکرش درمورد خودش این که قدرت زیادی دارم ولی ما باید یه تذکر بهشون می‌دادیم که ما شوخی نداریم که کشورمون بچه بازی نیستش 🤬🤬
  • حسین IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    96 21
    دست از جنگ وردارید ایران مردمش دارند ازگرسنگی به ستوه آمدن اقتصاد ایران زعیفه هر کشوری واردجنگ شوداول اقتصادی قوی میخواهد
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    95 8
    حداقل به تلافی، چند هزار گدای پاکستانی را تا اخر هفته بیرون‌کنید بفرستیدشان کشور خودشان پاکستان
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    79 8
    پس این پدافند کجا بوده که آنقدر ازش میگفتن
  • علی حیدری IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    58 3
    با توجه به اینکه بطرف خاک پاکستان موشک شلیک شده باید پیش بینی اقدام متقابل میشد آیا در این مورد اغماض نشده یا سیاست دیگه ای در پیش گرفته شده
  • محسن رفیعی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    40 6
    موشک جواب موشک...باید ایران کماندو می فرستاد
  • ایران ویران IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    87 14
    خداییش این اقتدار فقط در دوران قاجار بوده.ایران ضعیف ترین دورآن خود را سپری میکند.منافع ملی رو فدای چی میکنید مسولین در خواب؟
  • سجاد IRAN IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    25 57
    میگم اگه پاکستان برای امنیت خودش این کار رو کرده باید به ما میگفت که میخواد این کار رو بکنه درست تروریست ها داخل خاک مان ولی به خودمون ربط داره خودمون میزدیمشون یعنی پاکستان اینقد خر که نمیدونه نباید بدون اجازه وارد خاک کشور ی یا کشور ما شد نباید بهشون رو بدیم وگرنه زبونشون بلند تر میشه درست همسایه هستیم ولی همسایه اینجوری نیست که بیاد بزنه بره اگه ما میزدیمشون نشون می‌دادیم که پدافندمون قوی و امنیتمون بالاست ولی حیف شد 🤬🤬🤬😡واقعا که
  • َآرش IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    69 17
    منابع نظامی پاکستان گفتند که هواپیماهای پاکستانی ٢٠ کیلومتر در داخل حریم هوایی ایران پرواز کردند سپس اقدام به شلیک مهمات خود کردند. با این خبر اگر درست باشه! پس ادعای ارتش و سپاه که سیطره کامل بر مرزهوایی دارند زیر سوال میره؟! یعنی آن منطقه راداری وجود ندارد یا همه امکانات ما در رژه فقط برای نمایش است فکر میکردم شب ها آسوده خواهم خوابید چون باور373 داریم
  • ناشناس FR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    77 5
    پس اون پدافندی که میگفتن کجا بوده ؟
  • ناشناس IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    31 91
    سلام انشاالله ظهورامام زمان (عج)نزدیک بشه
  • میلاد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    89 4
    باتوجه به حمله اول ایران دولت پاکستان گفت که تلافی می‌کنه درسته؟خب با وجود حمله قطعی از سمت یه کشور دیگه چطور نیروی هوایی ارتش در اونجا پرواز گشت زنی نداشته که هواپیماهای پاکستانی راحت بیست کیلومتر وارد خاک ایران بشن؟در ضمن پدافند هوایی ارتش و سپاه با وجود اعلام حمله چرا آماده باش نبودن؟یعنی نیروهای نظامی ما قطعا میدونستن دیشب پاکستان حمله می‌کنه با وجود علم به این موضوع واقعا ضعیف عمل کردن این نکته مهمیه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    107 7
    پس پدافند و رادار اینجا چرا رهگیری نکرد مگه اونجا سامانه پدافندی نداره؟ نباید اونا تجاوز میکردن نمیدونم چرا رادار نگرفته که موشکها رو ساقط کنه کشور های دیگه راکت کوچیک رو پس از رهگیری میزنن اینا که بزرگتر بودن شاید برادران سپاه بهتر میدونن.