مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 30 آبان 1390

باند سارقان لوازم خودرو در برابر 207شاکی


روزنامه خراسان نوشت:
اعضای یک شبکه سرقت که با شکایت 207مالباخته دستگیر شده اند،صبح دیروز در برابر اتهام سرقت از داخل خودرو و کیف قاپی از خود دفاع کردند.
اواخر سال گذشته افسران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در برابر انبوهی از شکوائیه ها با موضوع سرقت از داخل خودرو قرار گرفتند. شباهت این سرقت ها به یکدیگر نشان می داد این سرقت ها توسط اعضای یک باند حرفه ای انجام شده است. محتویات شکوائیه ها حاکی از آن بود که تبهکاران از طریق شکستن شیشه عقب خودرو وسایل داخل آن شامل پول و مدارک، پخش، باند، آمپلی فایر و ... را دزدیده اند، این سرقت ها اغلب در مناطق جنوبی شهر و در نیمه های شب رخ داده بود. در چنین شرایطی افسران آگاهی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای شهر ری برای به دام انداختن سارقان شب رو به تکاپو افتادند.
با گذشت مدتی از شروع تحقیقات درحالی که شمار مالباختگان از صد نفر گذشته بود کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد پشت پرده این باند سرقت، جوانی به نام محمدرضا قرار دارد. به دست آمدن این اطلاعات کافی بود تا ماموران مخفیگاه محمدرضا را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند. در بازرسی از مخفیگاه این متهم ده ها دستگاه پخش خودرو و باند کشف شد که جایی برای کتمان واقعیت از سوی متهم باقی نمی گذاشت. به این ترتیب وی تحت بازجویی های فنی- پلیسی قرار گرفت تا ابعاد بیشتری از فعالیت های تبهکارانه اش برملا شود. در همین حال کشف ده ها کیف دستی زنانه در مخفیگاه محمدرضا تحقیقات را وارد مرحله تازه ای کرد. این موضوع نشان می داد او و همدستانش علاوه بر سرقت وسایل داخلی خودرو در ده ها فقره کیف قاپی نیز دست دارند.
بازجویی ها از محمدرضا فاش کرد سه جوان دیگر به نام های مصطفی، پیمان و میثم همدستش هستند و اموال مسروقه را به 8 مالخر می فروشند. در چنین شرایطی ماموران در چند عملیات هم زمان در نقاط مختلف تهران 11 نفر را بازداشت کردند. دستگیرشدگان که خود را در برابر اظهارات سرکرده باند می دیدند به ناچار لب به اعتراف گشودند و به همدستی با محمدرضا اقرار کردند. به این ترتیب در شرایطی که تعداد شاکیان به 207نفر رسیده بود پرونده با صدور قرار مجرمیت وکیفرخواست به شعبه 104 دادگستری شهرستان ارجاع شد و صبح دیروز متهمان در برابر انبوه شاکیانشان قرار گرفتند و به دفاع از خود پرداختند.
در ابتدای این جلسه که به ریاست قاضی شمس برگزار شد چند نفر از شاکیان از جمله بیوک میرزایی - بازیگر سینما و تلویزیون به نمایندگی از دیگران حادثه ای را که برایشان رخ داده بود بازگو کردند. در این جلسه همه متهمان به جز متهمان ردیف اول و دوم حضور داشتند تحقیق درباره این دو نفر نشان داد آنان که تا تشکیل جلسه دادگاه با قرار وثیقه آزاد شده بودند بار دیگر دست به سرقت زده اند و به همین اتهام توسط ماموران آگاهی دستگیر شده اند. با این حال دیگر متهمان به دفاع از خود پرداختند و مدعی شدند فقط در 3فقره سرقت مشارکت کرده اند. در ادامه این جلسه دیگر متهمان از جمله مالخران نیز به دفاع از خود پرداختند و مدعی شدند از دزدی بودن اموال بی اطلاع بودند. به این ترتیب قاضی شمس با اخذ آخرین دفاع از متهمان ختم دادرسی را اعلام کرد و قرار است به زودی رای اش را در این باره اعلام کند.

 

 

دختر 16ساله قربانی قرص های لاغری ماهواره ای شد


روزنامه خراسان نوشت: دانش آموز 16ساله ای که بنابرادعای والدینش در پی تبلیغات مسموم ماهواره ای از قرص های لاغری استفاده کرده بود جان خود را از دست داد.
این دختر که در پی وخامت حالش به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شده بود با وجود تلاش پزشکان برای نجات جانش، در ساعت یک بامداد روز گذشته در بیمارستان جان سپرد. به دنبال مرگ این دختر نوجوان ، کارکنان بیمارستان مراتب را به پلیس 110، اطلاع دادند و دقایقی بعد ماموران کلانتری قاسم آباد برای بررسی موضوع به بیمارستان رفتند. آنان با مشاهده جسد، قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) را در جریان قرار دادند که به دستور مقام قضایی تحقیقات درباره چگونگی مرگ این دختر آغاز شد. پزشک قانونی هرگونه آثار ظاهری ناشی از جنایت روی بدن متوفی را رد کرد اما این را که وی بر اثر مسمومیت دارویی جان خود را از دست داده باشد منوط به انجام آزمایش های پزشکی کرد.
خانواده دختر 16 ساله ضمن اعلام شکایت از مدیر مدرسه و دختری که مدعی هستند قرص لاغری را در اختیار فرزندشان گذاشته است گفتند: ساعت 2 بعدازظهر روز شنبه وقتی دخترمان از مدرسه به منزل بازگشت حالش به شدت وخیم شد و گفت که یکی از همکلاسی هایش قرص لاغری را که در ماهواره تبلیغ می شود به او داده است. والدین وی همچنین اظهار داشتند: ما بلافاصله او را به بیمارستان امام رضا(ع) بردیم .

 

 

2 کوزه قدیمی7 هزار ساله درخانه دزد حرفه ای

 

روزنامه جام‌جم نوشت: با کشف 2 کوزه قدیمی 5 تا 7 هزار ساله از یک دزد حرفه‌ای، تحقیقات پلیس مشهد برای دستگیری همدستان فراری متهم آغاز شد.
رسیدگی به این پرونده روزهای پایانی هفته گذشته با شکایت مردی مبنی بر سرقت پول‌هایش از سوی 3 سرنشین یک خودروی سواری، در دستور کار پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت. با تحقیق از شاکی معلوم شد، او روز حادثه 10 میلیون تومان پول و یک فقره چک 5 میلیونی همراه داشته است. شاکی برای رفتن به محل قرار با فروشنده خودرو سوار یک خودروی عبوری می‌شود. بعد از او 2 مرد نیز به عنوان مسافر سوار آن خودرو می‌شوند که در میانه راه یکی از مسافران با تهدید چاقو پول‌هایش را سرقت می‌کند و او را در حاشیه جاده از خودرو بیرون انداخته و هر 3 متواری می‌شوند. در پی این شکایت، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری انجام و جستجو برای یافتن آنها آغاز شد.

 

تماس راننده، راز سارق را برملا کرد
در حالی که تحقیقات در این ارتباط شروع شده بود، مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبر داد که مردی به عنوان مسافر سوار خودرویش شده و با تهدید چاقو قصد سرقت خودرو را داشته که با وی مقابله کرده و مسافر سارق متواری شده است.

 

دستگیری سارق
ماموران بلافاصله عازم محل حادثه در جنوب شهر شدند و به جستجو در آن حوالی پرداختند تا این که چند خیابان پایین‌تر سارق فراری را دستگیر کردند. متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی، گفته‌های شاکی را انکار و ادعا کرد به اشتباه دستگیر شده است. اما ماموران با بررسی سامانه پلیس پی بردند او یک دزد سابقه‌دار خودرو و زورگیر بوده و چندی پیش از زندان آزاد شده است. در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، تصویر این متهم با تصویر یکی از متهمان تحت تعقیب پلیس مطابقت دارد.

 

اعتراف به دزدی و زورگیری‌های سریالی
بنابراین، متهم دوباره بازجویی شد و با اعتراف به سرقت پول‌های نخستین شاکی گفت: پس از آزاد شدن از زندان همراه 2 همدست فراری‌ام، سرقت‌هایمان را از سر گرفتیم. با خودروهای مسروقه در سطح شهر تردد و مردم را به عنوان مسافر سوار می‌کردیم و در میانه راه پس از تهدید با چاقو، پول و اموالشان را به سرقت می‌بردیم.

 

کشف کوزه‌های چند هزار ساله از خانه متهم
در پی اعتراف متهم به چندین فقره سرقت و زورگیری از مردم، ماموران با هماهنگی قضایی عازم خانه وی در جنوب شهر شدند و در بازرسی از آنجا 2 کوزه سفالی قدیمی را کشف و ضبط کردند. این کوزه‌ها برای بررسی در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی مشهد قرار گرفت تا این که روز گذشته کارشناسان نظر دادند این کوزه‌ها ارزش مالی بالا با قدمت 5 تا 7 هزار ساله دارد. بنابر این گزارش، تحقیقات از متهم بازداشت شده و جستجو برای دستگیری 2 همدست فراری متهم ادامه دارد.

 

 

مرگ مشکوک زن تزریقی


روزنامه خراسان نوشت: زن 38 ساله مجهول الهویه ای به طرز مشکوکی در مشهد جان سپرد. اوایل شب یکشنبه زن 38 ساله ای که با حالت وخیم کنار خیابان سبحان 28 واقع در منطقه سیدی نشسته بود از یک زن دیگر تقاضای کمک کرد او گفت: حالم خوب نیست مرا به جایی برسانید که کمی گرم شوم. زن رهگذر نیز زنگ منزلی را در همان نزدیکی به صدا درآورد و از آن ها خواست به این زن جوان کمک کنند اما وقتی ساکنان منزل، وضعیت وخیم و خون روی لباس او را دیدند با اورژانس تماس گرفتند و این زن به بیمارستان امدادی مشهد منتقل شد اما دقایقی بعد جان خود را از دست داد.

 

 

2متجاوزبه عنف درمشهد اعدام شدند


روزنامه خراسان نوشت: 2جوان حدود 24 ساله سپیده دم روز گذشته به جرم انجام عمل خلاف عفت در زندان مرکزی مشهد به دار مجازات آویخته شدند. حدود 2 سال قبل نوجوان 15 ساله ای که شاگرد یک مغازه بود ساعت 2 بامداد از سر کار در حال رفتن به منزلش بود که موتورسواری کنارش توقف کرد و با این ترفند که «پیک موتوری» است نوجوان مذکور را برای رساندن به مقصدش سوار موتورسیکلت کرد. جوان موتورسوار پس از طی مسافتی یکی از دوستانش را به بهانه این که او نیز مسافر است سوار موتورسیکلت کرد و به راه افتاد اما موتورسوار در یک لحظه و در حالی که نوجوان مذکور بین آن دو جوان قرار گرفته بود به سمت بزرگراه شهیدکلانتری تغییر مسیر داد و به طرف کوه های خلج حرکت کرد و عمل شنیع خلاف عفت را انجام دادند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =