لزوم تفکیک از مبدا در روش سنتی جمع آوری زباله در کرمانشاه

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: برای کاهش آلودگی‌های ناشی از زباله مخازن، به تفکیک آن از مبدا و اجرای روش سنتی نیاز داریم.

محمد موحدی مجد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: مدیریت پسماند به صورت قطعی به سوی سنتی شدن نمی‌رود، بلکه با توجه به هر محله روند سنتی یا مکانیزه بودن متفاوت است.

وی افزود: تراکم جمعیت، بافت محله و نوع پسماندی که هر محله دارد از عوامل تعیین سنتی یا مکانیزه بودن مدیریت پسماند محلات است، در محلات کم تراکم برنامه جدی برای اعمال مدیریت پسماند به صورت سنتی وجود دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: روش مکانیزه به علت ایجاد آلودگی زیاد امکان انتشار بیماری و به همراه داشتن بحث زباله‌گردی در آستانه کمتر شدن است و با همکاری شهروندان زباله به صورت سنتی از درب منازل جمع می‌شود.

وی بیان کرد: درخواست ما از همشهریان همکاری برای تحویل زباله در ساعت مشخص و همچنین تفکیک زباله از مبدا است، در این صورت زباله مخازن کاهش می‌یابد، معضل زباله گردی حل می‌شود و با توجه به کم شدن حجم زباله در مخازن، بهره‌وری افزایش می‌یابد.

موحدی‌مجد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی تفکیک زباله از مبدا آغاز شده و در حال حاضر در ادارات و شهرداری کرمانشاه در حال انجام است، با آموزش‌هایی که به شهروندان داده می‌شود منازل نیز به سوی تفکیک خواهند رفت.

وی ادامه داد: برنامه جامعی در بخش‌های مختلف شهرداری برای مدیریت پسماند در نظر گرفته شده که باعث اعتلای فرهنگ تفکیک زباله شود، آموزش، خرید تجهیزات و سامانه‌های هوشمند از جمله برنامه‌های آتی برای فرهنگ سازی مدیریت پسماند است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1858193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =