پیگیری تخلفات انتخاباتی در اسرع وقت/مشارکت بالای مردم باعث تضعیف دشمن می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: تخلفات انتخاباتی بدون فوت وقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد، حتی اگر یک روز به انتخابات باقی مانده باشد؛ مشارکت بالای مردم قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران و ضعف دشمن را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، محمدطیب صحرایی پیش از ظهر امروز (۱۶ دی‌ماه) در جلسه با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: آنچه انجام می‌شود ۲ حالت می‌تواند داشته باشد، نخست خدمتی خالصانه و برای رضای خدا و انجام وظیفه که منتی بر کسی ندارد و دوم برای افرادی که برایشان رضای خدا کمرنگ است و دیگر ارزشی را ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: بیت المال و امکانات در اختیار مسئول قرار می‌گیرد که امور مربوط به مردم را انجام دهد، این‌ها دیگر خودپسندی ندارد، من و شما موظف هستیم که این کارها را به نحو احسن انجام دهیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله پیش روی ما و نظام اسلامی انتخابات است، همه ما در هر سطحی که در فضای انتخابات هستیم باید مجری فعال و بی‌طرف انتخابات بوده و نه رقیب و نه طرفدار کسی باشیم.

وی بیان کرد: ما طرفدار اصل انتخابات هستیم، این را به شدت مورد توجه قرار دهید، در سنجش یک فرد که کار ناشایستی انجام داده به هیچ عنوان قابل توجیه نیست که آبروی نظام اسلامی بخاطر فردی به مخاطره بیفتد.

صحرایی خاطرنشان کرد: تخلفات انتخاباتی بدون تردید و فوت وقت مورد پیگیری قرار می‌گیرد، حتی اگر یک روز به انتخابات باقی مانده باشد، همچنین در نکات ایجابی ما موظف به امید آفرینی هستیم.

وی اضافه کرد: آنچه در زیباسازی و فضاسازی شهری قابلیت اجرا دارد را می‌توانیم با پیش فرض یازدهم اسفندماه طراحی کنیم، برنامه‌ها به پیش از انتخابات جلو بیفتد و یک جابجایی کاملاً محسوس و اثرگذار در طرح‌ها و برنامه‌های قابل اجرا داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: شهرداران باید این نکته را لحاظ کنند که فضاسازی شهری از امروز که نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعلام شده به صورت محسوس، هوشمندانه و با در نظر گرفتن اقلیم و خلق و خوی فضای شهری و روستایی وارد فاز انتخابات شود.

وی تاکید کرد: شهرداران، فرمانداران، بخشداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی سه اولویت مورد نیاز مردم را برای خدمت رسانی ویژه در نظر بگیرند که مردم حس خوش دریافت خدمت را درک و لمس کنند؛ این نظارت‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که ببینیم چه اثراتی مترتب بر آن شده است.

صحرایی متذکر شد: مجموعه‌ها و شهرداری‌ها برای سه ماه رجب شعبان و رمضان برنامه روشن داشته باشند، نباید کار سفارشی و رفع تکلیفی انجام شود بلکه باید موثر و مفید باشد که مردم سه ماه با نشاط داشته باشند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: نکاتی که مورد توجه است شامل ارتباط مستقیم با مردم، عدم هرگونه گفتار یا رفتار شائبه برانگیز در خصوص یک کاندیدای انتخاباتی و عدم هرگونه اقدام چالش برانگیز است.

فرایند تاسیس بازارچه‌های تنظیم بازار به سرعت پیگیری شود

صحرایی عنوان کرد: باید در مباحث اقتصادی تحرک بیشتری را با توجه به شعار اقتصادی «مهار تورم، افزایش تولید» در نظر داشته و یک تحول ویژه داشته باشیم، زیرا مسئله تورم در استان کرمانشاه مسئله‌ای بسیار مهم است و باید در مهار تورم اقداماتی اثرگذار صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در خصوص بازارچه‌های تنظیم بازاری محل مناسب اقدامات مناسب با همکاری بخشداری‌ها و معاونت اقتصادی در نظر گرفته شود و بازارچه‌هایی با اقلام مورد نیاز مردم به ویژه اقلام خوراکی تاسیس شود.

وی تذکر داد: از امروز روزشمار این تاسیس آغاز می‌شود، در فوریت این ماجرا هیچ تردیدی نباید داشته باشیم، فرمانداران، بخشداران و شهرداران موظف به مهار تورم هستند، همچنین ارائه خدمات بانک‌ها مانند وام ازدواج که نیازهای اساسی مردم را تحت پوشش قرار می‌دهند باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: ضرورت ارتباط‌گیری با ادارات کل هم باید مورد توجه قرار گیرد و در صورت مشکل از طریق معاونت‌های استانداری تسهیل اتفاق بیفتد، همچنین طرح‌های نیمه تمام در بحث عمرانی باید مورد توجه قرار گرفته و ارائه خدمات کند نشود.

پیگیری تخلفات انتخاباتی در اسرع وقت/مشارکت بالای مردم باعث تضعیف دشمن می‌شود

مدیران دستگاه‌های اجرایی در انتخابات بی‌طرف باشند

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فروردین سال جاری به اهمیت انتخابات و اینکه ضعف ما موجب قدرت دشمن می‌شود اشاره کرد.

وی افزود: انتخابات امسال تنها یک رقابت سیاسی میان افراد و احزاب نیست، بلکه مستقیما به عزت و امنیت ملی ما گره خورده است، بنابراین باید چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابتی بودن و مشارکت را در نظر داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: ما از شهرداران و بخشداران به مردم نزدیک‌تر نداریم و باید همواره در حال خدمت رسانی به مردم باشیم، از امروز فرصت سه روزه اعتراض به رد صلاحیت‌ها نیز آغاز شده است.

وی بیان کرد: برگزاری انتخابات امسال صرفا منوط به یازدهم اسفندماه نیست و باید فرایند انتخابات را از همین حالا جدی بگیریم، بالا بردن میزان مشارکت مردم مهم است، زیرا دشمن قصد دارد مردم را از مشارکت منع کند.

شعبانی تشریح کرد: امروز به عنوان یک تکلیف شرعی و الزام قانونی، مسئول به اقدام راهبردی هستیم، هر کدام از ما باید نسبت خود را مشخص کرده و در راستای تسهیل روند انتخابات پیش برویم.

وی اضافه کرد: دوگانه ضعف و قدرت در این میان وجود دارد، یا با اقدامات خود نظام را قوی ‌می‌کنیم، یا با کاهلی و سستی موجب ضعف نظام می‌شویم.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ما در انتخابات بی‌طرف هستیم و به عنوان مسئول باید بی‌طرفی را حفظ کنیم، خروجی صندوق‌های اخذ رای به ما هیچ ارتباطی ندارد، فردی که تایید صلاحیت شده محترم و مورد تایید است، باید تلاش خود را برای انتخابات آگاهانه به کار ببریم.

شعبانی ادامه داد: خدمتی که جمهوری اسلامی ایران به مردم می‌کند نباید به حساب یک نفر نوشته شود، همچنین ما منع قانونی و شرعی داریم و نسبت به تمامی کاندیداها بی‌طرف هستیم.

وی اذعان کرد: ما باید عزتمندانه به عنوان مدیر نظام جمهوری اسلامی این سربلندی که دارد را حفظ کنیم، رمز بزرگی حاج قاسم تلاش او برای نظام بود و خود را خرج هیچ دسته و حزبی نکرد؛ باید خود را سرباز نظام بدانیم و برای آن تلاش کنیم.

شعبانی گفت: اگر متوجه شویم فردی اموال و امکانات بیت المال را به سوی کسی سوق می‌دهد مقابله می‌کنیم، همچنین آگاهی مردم بحث دیگری است، خیلی‌ها نمی‌دانند که اسفند ماه انتخابات برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بیلبوردها در دست شهرداری است، آنها باید هنرمندانه و نه برای رفع تکلیف در آگاهی رسانی به مردم اهتمام بورزند، ارتباط با مردم و رفع مشکلات آنها بسیار مهم است، فضای شهرها را باید از امروز انتخاباتی کنیم، زیرا آگاهی بخشی به مردم برای انتخاب آگاهانه بسیار اهمیت دارد.

شعبانی تشریح کرد: جشن‌های اعیاد شعبانیه ماه رجب و ایام فجر را باید با نشاط برگزار کنیم، جامعه ما در حال حاضر به نشاط نیاز دارد، همچنین وظیفه کل دستگاه‌های اجرایی پای کار بودن در انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: تا به امروز فرایند انتخابات بدون هیچ مشکلی پیش رفته، باید معضلات شهری و آسیب‌های اجتماعی را تا حد ممکن مرتفع کنیم، هر کدام از ما باید سفیر تبیین انتخابات برای خانواده خود و مردم باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =