کشتی سوار بر کشتی/ این غول ۱۱۰ هزار تن بار جا به جا می‌کند/ عکس

عصر ایران نوشت: بوکا ونگارد برای حمل تاسیسات نفتی و گازی دریایی طراحی شد، اما توانایی حمل کشتی های دیگر و استفاده به عنوان تاسیسات حوضچه خشک دریایی را نیز دارد.

بوکا ونگارد (قبلا داک وایز ونگارد) یک کشتی باربری سنگین نیمه شناور است. این کشتی بزرگترین نمونه ساخته شده در نوع خود است و توانایی حمل بار تا وزن 110 هزار تن را دارد. بوکا ونگارد (BOKA Vanguard) برای حمل تاسیسات نفتی و گازی دریایی طراحی شد، اما توانایی حمل کشتی های دیگر و استفاده به عنوان تاسیسات حوضچه خشک دریایی را نیز دارد.

بیشتر بخوانید:

با افزایش اندازه تاسیسات نفتی و گازی دریایی، شرکت هلندی داک وایز شاهد بازاری برای کشتی هایی بود که توانایی حمل سکوهای نفتی بزرگ به مقصد خود را دارند، زمان و هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهند و این امکان را فراهم می کنند تا سکوهای نفتی به صورت اقتصادی در یک کارخانه کشتی سازی ساخته شوند.

کشتی سوار بر کشتی/ این غول ۱۱۰ هزار تن بار جا به جا می‌کند/ عکس

داک وایز با همکاری شرکت فنلاندی دلتامارین، یک کشتی به نام type-O heavy-lift vessel را طراحی کرد که بعدا به داک وایز ونگارد تغییر نام داد. شرکت صنایع سنگین هیوندای با هزینه 240 میلیون دلار ساخت این کشتی را بر عهده داشت.

کشتی سوار بر کشتی/ این غول ۱۱۰ هزار تن بار جا به جا می‌کند/ عکس

این پروژه در سال 2012 تکمیل شد. بین سال های 2013 تا 2018 این کشتی با نام داک وایز ونگارد فعالیت می کرد و از سال 2018 تاکنون به نام بوکا ونگارد مشغول خدمت است.

بیشتر بخوانید:‌

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1854809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =