وزیر اوقاف و امور اسلامی مصر و رئیس بعثه حج این کشور،از وضعیت خدمات‌دهی عربستان سعودی به حجاج مصری ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به حج، این اعتراض در شرایطی مطرح شد که در حج سال جاری از کادر پزشکی و حمل و نقل مصری که هر سال در موسم حج به استخدام عربستان سعودی در می آمدند خبری نبود. از چندی پیش نیز تهدیدات مستقیم و غیرمستقیمی از سوی برخی چهره های کشور عربستان در خصوص فعالیت اتباع کشورهایی که در یک سال اخیر شاهد انقلاب بوده اند مطرح شد. مردم مسلمان مصر به عنوان یکی از کشورهای پیش رو در انقلاب های اخیر یکی از متحدان اصلی عربستان را ساقط کردند.
 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از روزنامه «الیوم السابع» چاپ مصر، «محمد عبدالفضیل» تصریح کرد که حجاج مصری در طول اقامت خود در عربستان و برای انجام مناسک حج با مشکلات متعددی مواجه شدند.
 
عبدالفضیل در نشستی خبری در مکه مکرمه با حضور رؤسای کاروان‌های حجاج مصری افزود: برای آگاهی از مشکلات و مسائل زائران مصری از نزدیک، اقدام به قدم‌زدن در خیابان‌ها و هتل‌های شهر مکه کردم که اختصاص فضاهای کوچک به زائران بیت‌الله الحرام در هتل‌ها و همچنین، فضای محدود حجاج مصری در صحرای عرفات منی و مزدلفه از مهم‌ترین مشکلاتی بود که زائران مصری با آنها مواجه بودند.
 
وی اظهار داشت: صدها تن از حجاج مصری در رفتن به صحرای عرفات و منی به خاطر شلوغی و کمبود مکان اختصاص داده شده به آنان با مشکلات فراوانی روبه‌رو شدند.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =