مشارکت ۸۱.۱ درصدی مردم شهرستان فارسان در پویش ملی سلامت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فارسان گفت: هم اکنون با اجرای پویش ملی سلامت در این شهرستان، ۸۱.۱ درصد جمعیت هدف در غربالگری و بیماریابی فشارخون بالا و دیابت مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، دکتر حسین رحیمی در تشریح این خبر اظهار داشت: جمعیت هدف اجرای این طرح در شهرستان فارسان ۷۵ هزار و ۳۶۱ نفر پیش بینی شده است.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب درمجموع تاکنون ۶۱ هزار و ۱۱۰ نفر هزار معادل ۸۱.۱ درصد از جمعیت هدف درشهرستان فارسان در پویش ملی سلامت مشارکت کرده اند.

دکتر رحیمی ادامه داد: در این پویش یک هزار و ۷۳ بیمار جدید مشکوک به فشارخون بالا و ۴۹۸ بیمار جدید مشکوک به دیابت در فارسان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین زنگ هشدار خطر ابتلا به بیماری برای ۱۳ هزار و ۵۵۴ نفر در آستانه ابتلا به فشارخون بالا و هزار و ۸۸۹ نفر پره دیابت(در آستانه ابتلا به دیابت) در این شهرستان به صدا درآمد.

وی افزود: این طرح به همت ۲ تیم سیار، ۱۵ بهورز، ۶۴ مراقب سلامت و مشارکت و همکاری کلیه کارشناسان سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، پرستاران، ماماهای خانواده، پزشکان، امور آزمایشگاهها و پشتیبانی واحدهای اداری در شهرستان فارسان در حال اجراست.

دکتر رحیمی افزود: ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت، ۱۱ خانه بهداشت و ۱۳ پایگاه سلامت در شهرستان فارسان آماده ارائه خدمات رایگان اندازه گیری فشار و قندخون هستند.

گفتنی است؛ شهرستان فارسان با جمعیت بالغ بر ۱۰۸ هزار و ۷۴۹ نفر با ۱۶ روستا و ۶ شهر در چهارمحال و بختیاری قرار دارد، ۷۹.۵۲ درصد از ترکیب جمعیت این شهرستان را شهری و ۲۰.۴۸ درصد را روستایی تشکیل میدهد.

شایان ذکر است؛ غربالگری و بیماری یابی دیابت و پرفشاری خون کمتر از ۱۲ روز دیگر، تا جمعه ۱۵ دیماه ۱۴۰۲ برای افراد بالای ۱۸ سال و مادران باردار ‌همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1852607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =