آلبوم موسیقی «خورشید» با خوانندگی امیرحسین مدرس و صدای امین تارخ 29 آبان در تالار وحدت رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، آلبوم موسیقی «خورشید» شامل نغمه‌های عاشورایی است که باصدای امیرحسین مدرس روانه بازار موسیقی خواهدشد.
 
این آلبوم شامل هشت قطعه قدیمی و جدید از نوحه‌های تهران در شان و منزلت سیدالشهدا هستند. در این آلبوم امین تاریخ سه قطعه از اشعار عاشورایی را دکلمه کرده است. مدرس درمورد همکاری با تاریخ گفت: «ایشان لطف کردند و با روی باز دعوت ما را پذیرفتند و با صدای دلنشین خود به زیبایی این قطعات را دکلمه کردند.»
 
مدرس پیشتر نیز در زمینه موسیقی عاشورایی آلبوم «ماه نی» را عرضه کرده بود، این آلبوم سال 85 توسط حوزه هنری منتشر و با استقبال گرم مخاطبان روبرو شد.
 
او درمورد ادامه این تجربه در «خورشید» گفت: «آلبوم قبلی شامل 12 قطعه از نوحه‌های تهرانی بود که قدمت آنها به 80 تا 90 سال پیش می‌رسید. خوشبختانه استقبال از آن بسیار خوب بود و حتی جریان‌سازی کرد. با این حال جای تعدادی از قطعه‌های عاشورایی در آن خالی بود و به همین دلیل تصمیم به انتشار «خورشید» گرفتم.»
 
او افزود: «انشاءالله در آینده هم در همین زمینه فعالیت می‌کنم. نوحه‌های عاشورایی دریایی غنی است. امیدوارم مخاطبان در سطح عام و همچنین خواص از شنیدن این آلبوم لذت ببرند.»
 
مدرس درمورد برنامه رونمایی آلبوم گفت از بسیاری فعالان عرصه موسیقی آئینی و مدیران فرهنگی دعوت به عمل آمده و امیدواریم این افراد بتوانند در مراسم شرکت کنند. قرار است معاون هنری وزیر ارشاد، برخی چهره‌های مطرح شعر، مداحی، موسیقی آئینی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و تعدادی دیگر از هنرمندان رشته‌های مختلف در مراسم حضور پیدا کنند.
 
مدرس از علیرضا صالحی‌نژاد که تنظیم ارکستر آلبوم را برعهده داشت، شاهد علیزاده، نوازنده و ناظر ضبط آلبوم و حمید آداب برای میکس و مسترینگ آلبوم «خورشید» تشکر کرد.
 
این آلبوم موسیقی توسط موسسه فرهنگی و هنری خورشید هشتم تولید شده است.
 
57241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =