قزوین رتبه اول در جذب تسهیلات مکانیزاسیون زیربخش باغبانی را کسب کرد

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه اول جذب تسهیلات بانکی از محل اعتبارات خط۱۰ مکانیزاسیون زیربخش باغبانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ موسی بابایی‌کیا، رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سهمیه تخصیصی مکانیزاسیون بخش باغبانی این استان از محل اعتبارات خط۱۰ مکانیزاسیون ۹۹میلیارد و ۴۰۴میلیون ریال بوده، که این استان موفق به جذب ۲۱۰میلیارد و ۶۰۵میلیون ریال شده که نسبت به تعهد استان ۲۱۲رصد رشد داشته است.

او افزود: با استفاده از این تسهیلات ۵۲دستگاه انواع تراکتور باغی و ۱۰دستگاه ادوات دنباله بند توسط باغداران خریداری و به ناوگان مکانیزه استان افزوده شده که این امر باعث افزایش ضریب مکانیزاسیون باغی به میزان ۰۳%اسب بخار در هکتار شده است.

بابایی‌کیا گفت: این استان رتبه اول جذب تسهیلات بانکی از محل اعتبارات خط۱۰ مکانیزاسیون زیربخش باغبانی را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارکرد: از مزایای افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغات می‌توان به انجام به موقع و صحیح عملیات، خاک‌ورزی، مبارزه با علف‌های هرز، سمپاشی صحیح و اصولی و در نتیجه باعث بهبود تولید و کیفیت محصولات باغی اشاره کرد که در نهایت باعث افزایش تولید و درآمد باغداران می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1852248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =