مهر نوشت:

 عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که این کمیسیون بررسی ابعاد دیگری از پرونده اختلاس را در دستور کار دارد، گفت: کمیسیون بررسی امکانات دولتی و تسهیلاتی که وزارتخانه‌ها در اختیار گروه آریا در ماجرای اختلاس قرار داده‌اند را آغاز می‌کند.
غلامرضا اسداللهی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 در حال بررسی اضلاع دیگری از پرونده اختلاس گروه آریا است، اظهار داشت: تا به امروز کمیسیون اصل 90 اسناد اعتباری و تسهیلاتی که منجر به اختلاس شده بود را پیگیری می‌کرد، اما از این پس بررسی امکانات دولتی که در اختیار اختلاس‌کنندگان قرار گرفته است در دستور کار کمیسیون اصل 90 قرار دارد.
اهم اظهارات وي به شرح زير است:
* رانت‌خواری‌های دولتی، واگذاری کارخانه‌های دولتی به این بخش، تاسیس بانک آریا و دریافت زمین از بخش دولتی سرفصل‌هایی است که کمیسیون اصل 90 برای بررسی ابعاد بیشتر پرونده اختلاس در دستور کار خود قرار داده است.
*کمیسیون اصل90 درصدد بررسی تسهیلات و امتیازات ویژه‌ای است که وزارتخانه‌ها در اختیار گروه آریا قرار داده‌اند، .
*به عنوان مثال وزارت بازرگانی معرفی‌نامه‌هایی را برای این گروه جهت دریافت تسهیلات صادر کرده است. علاوه بر این وزارتخانه‌های دیگری هم در ارایه تسهیلات به این گروه نقش داشته‌اند که در گزارش تکمیلی کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =