روزنامه رسالت در یادداشتی با عنوان «دوم خردادی​ها حاضر نشدند در عید غدیر گرد هم جمع شوند» نوشت:

 *علی رغم تبلیغات گسترده ای که دوم خردادی ها به منظور برگزاری هم‌اندیشی سراسری در روز عید غدیر خم و اعلام نظر نهایی این طیف سیاسی درباره انتخابات آتی مجلس به راه انداخته بودند، اما دیروز رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان تنها دو روز مانده به عید غدیر اعلام کرد: برگزاری این همایش لغو شده است.
*در خصوص عدم برگزاری اما چند سناریو قابل طرح است. سناریو اول اینکه اصلاح طلبان ترجیح داده اند با سیاست چراغ خاموش فعلا در عرصه حضور داشته باشند.این سیاست چراغ خاموش بیش از اینکه بازتاب تدابیر ویژه اصلاح طلبان برای انتخابات 90 باشد بیشتر به انعکاس خاموش اختلاف درونی دوم خردادی ها شبیه است. برگزاری نشست هم اندیشی و یا تصمیماتی از این دست بدون حضور عموم جریانات اصلاح طلب و مدعیان جدیدی چون کارگزاران و حزب اعتدال و توسعه نوعی فرار به جلو و گریز از بحرانهای درونی دوم خردادی ها است.
* مسئله دوم موضوع اختلافات و جناح بندی نافرمان درونی دوم خردادی هاست.آیا کسی می تواند رگه های متکثر در جریان دوم خرداد را منکر شود؟ آیا می توان بر اختلافات هویتی بین جریان دوم خرداد و احزابی که نسبت به هاشمی رفسنجانی سمپاتی دارند سرپوش گذاشت؟ کارگزاران در کجای معادلات دوم خردادی ها حضور دارد؟ و ...‏ البته شنیده ها حکایت از آن دارد که تلاشهای گسترده ای برای ایجاد ائتلافی شبیه به اصولگرایان تحت عنوان " جبهه متحد اصلاح طلبان" بین گروه های غیر همسو اعم از تکنوکرات ها، رفرمیست های میانه رو و فراکسیون اقلیت مجلس در جریان است که بعضا مخالفت‌هایی را نیز بین لیدرهای سابق و لاحق اصلاح طلبان برانگیخته است.
* سناریو جبهه متحداصلاح طلبان که روی کاغذ نوشته شده یک مثلث ائتلافی با سه ضلع جریان کارگزاران و اعتدال و توسعه و با حضور افرادی نظیر محسن هاشمی به عنوان ضلع اول، اصلاح طلبان میانه رو مثل عارف و بی طرف در ضلع دوم و اعضای فراکسیون اقلیت مثل کواکبیان، تابش، قنبری و ... در ضلع سوم می باشد. محوریت و نقطه کانونی جبهه متحد اصلاح طلبان البته اگر تشکیل شود به مانند اصولگرایان که آیت الله مهدوی است بر عهده هاشمی رفسنجانی گذاشته شده است.
*این در حالی است که در این الگو جایی برای لیدرهای سابق جریان اصلاحات مثل خاتمی و موسوی خوئینی ها و ... دیده نشده است.
/29217
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    137 2
    این مطالب رسالت را هیچ اصلاح طلب واقعی به پشیزی هم نمی خرد
  • عبداله GB ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    22 0
    من اصلاح‌طلب نیستم، ولی‌ ۲زار خریدار این خزعبلات نیستم.
  • بدون نام IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۷
    8 0
    بهتر است تحلیل گر روزنامه رسالت کمی بیشتر در مسائل و احوالات سیاسی جریان های اصلاح طلب مطالعه کند .