کاربران خبرآنلاین پیشنهاد دادند: برای پیشگیری از ایجاد فسادهای بزرگ اقتصادی در کشور چه باید کرد؟

کاربران خبرآنلاین به طرح این سوال که برای پیشگیری از ایجاد فسادهای بزرگ اقتصادی در کشور چه باید کرد، پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرونده‌های فساد اقتصادی همواره در حال بزرگ شدن هستند و تاثیر مخرب این اتفاقات بر افکار عمومی نیز قابل بررسی است. کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد از یک سو و همچنین هدررفت منابع کشور در اثر فساد از سوی دیگر همگی تهدیداتی جدی برای اقتصاد و فرهنگ و اجتماع ایران محسوب می‌شوند.

بزرگ شدن این اعداد نیز نشان از آن دارد که تمامی اقدامات پیشگیرانه و مجازت‌های پیشینی و پسینی نتوانسته‌اند مانعی بر سر راه شکل گیری فساد و سوء استفاده ایجاد کند. با توجه به این مسایل، این سوال مطرح است که چه اقداماتی برای مقابله با فساد باید در دستور کار قرار گیرد. کاربران خبرآنلاین در این خصوص دیدگاه های خود را مطرح کردند. یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: حذف افراد ریاکار و فارغ التحصیلان دانشگاه خاص از بدنه اجرایی کشور و نخبه گزینی فارغ از سلیقه سیاسی و رسیدن به فضای اقتصادی عادی.

کاربر دیگری عنوان کرد: اگر رسیدگی به پرونده ها این قدر زمان بر نشه، اگه دادگاه ها علنی و اسم خاطیان کامل اعلام بشه و خلاهای قانونی و راه های در رو و فرار از قانون بسته بشه، میشه امیدوار بود.

کاربری تصریح کرد: شفاف سازی در تصویب و اجرای قانون و انتخاب مدیران رده بالا و عدم جناح بازی، رفاقت و ...در مبارزه و پاک سازی فسادها.

کاربر دیگری متذکر شد: مشکل ریشه ای هست.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: تقویت دولت الکترونیک و هوشمندسازی تمام سیستم های پولی و بانکی و حذف امضاهای طلایی و اصلاح قوانین و زیرساخت های مالی و اداری و بستن روزنه های موجود در سیستم اداری و بانکی برای تخلف و فساد.

کاربری تاکید کرد: استعفای ریز تا درشت افراد درگیر فساد.

کاربر دیگری عنوان کرد: حذف یارانه نرخ سود و نرخ دلار و گاز و گازوییل و بنزین و برق تنها راه هست.

کاربری متذکر شد: با پیوستن به اف ای تی اف و پالرمو و تغییر بعضی از قوانیین و احترام به مردم و مر قانون، تا حدودی می شه از فساد جلوگیری کرد.

کاربر دیگری تاکید کرد: حذف قوانین فسادزا.

یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: برای رفع و جلوگیری این چنین موارد باید دو نرخی بودن رو از بین برد. فقط و فقط با تک نرخی در تمای امور جامعه. دلار دونرخ، بنزین دو نرخ، آرد دو نرخ، خودرو دو نرخ، کود شیمیای دو نرخ و... دو نرخی بودن رانت و فساد دولتی ایجاد می کند.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1848512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =