خبرگزاری میراث فرهنگی نوشت:

تا سال 2030 توریسم خاورمیانه تنها از طریق جذب توریست‌های خارجی ، 20 میلیارد دلار درآمد عاید این کشور‌ها می‌کند.

مقاصد توریستی آسیا و اروپا سهم بزرگ تری از توریسم خارجی به ویژه توریست های منطقه خاورمیانه جذب می‌کنند که تا 20 سال آینده می تواند به 20 میلیارد دلار امریکا افزایش یابد.
به گزارش سازمان توریسم جهانی طی بیست سال آینده دو میلیون توریست عرب بیش از تعداد کنونی به سفرهای خارجی می روند که تعداد کل توریست‌های خارجی را به بیش از 37 میلیون نفر می‌رساند. این تعداد توریست خود نزدیک به 20 میلیارد دلارپول خرج می‌کنند. این تعداد توریست همچنین برابر با 2.2 درصد از کل سفرهای خارجی در سطح جهان است که 0.7 درصد از سهم کنونی آن‌ها در این صنعت بیشتراست.
"مارک والش" مدیر نمایشگاه گروه نمایشگاهی و سفر "ریید" درهمین زمینه می گوید:«این منطقه نه تنها یکی از سریع‌ترین بازارهای رو به رشد جهان را دارد، بلکه به همان اندازه نقش تعیین کننده‌تری نیز دراین بازارها بدست می‌اورد.»
وی با استناد به گزارش‌های دریافتی از میزان رزو اقامتگاه‌ها در تمام 5 قاره جهان می‌گوید:«تمام شواهد نشان از اهمیت فزاینده این منطقه و توان بالقوه رشد توریست بین المللی آن دارد. »
گروه نمایشگاهی و سفر "ریید یکی از سازمان دهندگان بازار توریسم و سفر عربی درسال 2011 دبی است که از آوریل تا مه 2012 برگزار می شود. این نمایشگاه که قرار است بیش از 2236 شرکت کننده از منطقه خاورمیانه در مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع شرکت کنند، 22 هزار بازدید کننده را بخود جلب می‌کند.
ولش می گوید:«این میزان حد متوسط تعداد شرکت‌کننده و بازدید‌کنندگان است ولی مسئله مهم نه کمیت که کیفیت کار است.»"
طبق گزارش‌های سازمان توریسم جهانی توریست‌های کشورامارات سالانه 22 هزار دلار تنها برای پروازهای هوایی و اقامتگاه‌ها پول خرج می کنند . این میزان علاوه بر 6.6 میلیارد دلاری است که سالانه برای سفرهای خارجی خود می‌پردازند.
ارزش مالی بازار توریسم عربستان سعودی نیز به ارزش 4.8 میلیارد دلار امریکا برآورد شده است. به گفته ولش توریست‌های علاقمند به سفرهای تفریحی اکنون به کسب اطلاعات از طریق اینترنت علاقه بیشتری دارند و این نکته هم نشان می‌دهد که وضعیت سفر و صنعت توریسم بیش از پیش حرفه‌ای تر شده است.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =