پرچمدار هواوی رهبر دنیای عکاسی می‌شود!

زومیت نوشت: هواوی برای اولین‌بار از حسگر تصویر یک اینچی در پرچمدار خود استفاده خواهد کرد که از لحاظ فنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سونی در حال حاضر بزرگترین حسگر دوربین به‌کاررفته در گوشی‌ها را ساخته است که نمونه‌ی آن را می‌توان در اوپو فایند X6 Pro دید. اندازه‌ی این حسگر یک اینچ است که جدا از گرفتن عکس‌ها و ویدئوهای با کیفیت، برآمدگی ماژول دوربین را افزایش می‌دهد.

یک افشاگر در ایکس گفته است که هواوی از حسگر یک اینچی IMX989 در پرچمدار آینده‌اش موسوم به هواوی P70، استفاده خواهد کرد. اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند گام مهمی در بهبود قابلیت‌های تصویربرداری هواوی باشد. هواوی تاکنون هرگز حسگر یک اینچی را در گوشی‌هایش استفاده نکرده است.

OmniVision OV50H دومین حسگری است که هواوی احتمالاً در گوشی P70 از آن استفاده خواهد کرد. این حسگر دارای وضوح ۵۰ مگاپیکسل و اندازه‌ی ۱/۱٫۳ اینچ است. OV50H دارای پیکسل‌هایی به ابعاد ۱٫۲ میکرومتر، در مقایسه با اندازه‌ی ۱٫۶ میکرومتر حسگر IMX989 سونی است.

حسگر تصویر OmniVision OV50H از وضوح کامل در نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه، حالت ۱۲٫۵ مگاپیکسلی در ۱۲۰ فریم‌برثانیه و HDR در ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند.

OV50H با پشتیبانی از HDR و DCG HDR، گستره‌ی داینامیکی زیادی را در هنگام فعال شدن هر دو حالت به نمایش می‌گذارد. OV50H حتی بدون درنظر گرفتن اندازه‌ی یک اینچی‌اش، برتری‌های زیادی درمقایسه‌با رقبایش دارد.

انتظار می‌رود که سری Huawei P70 در نیمه اول سال ۲۰۲۴ عرضه شود. هنوز صحبتی در مورد قیمت گوشیپرچمدار چینی مطرح نشده و مشخص نیست قیمت دوربین پیشرفته‌ی احتمالی چقدر بر قیمت گوشی هواویP70 تأثیر خواهد گذاشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1846180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =