جزئیات رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی/ گواهینامه‌ها ۵ رنگ می‌شوند!

تسنیم نوشت: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه ۵ رنگ طلایی، نقره‌ای، سفید، نارنجی و قرمز برای رنگ‌بندی گواهینامه‌ها در نظر گرفته شده است، جزئیات رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی را تشریح کرد.

سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به جزئیات رنگ‌بندی گواهینامه‌های رانندگی اظهار کرد: همان طور که پیش‌تر هم اعلام شد، قرار است گواهینامه‌های رانندگی در ۵ رنگ صادر شوند، این رنگ‌ها هستند که نشان می‌دهند رانندگی یک فرد چگونه است.

وی افزود: ۵ رنگ طلایی، نقره‌ای، سفید، نارنجی و قرمز برای رنگ‌بندی گواهینامه‌ها در نظر گرفته شده است و بنا به رانندگی هر فردی، یک رنگ به گواهینامه آن فرد تخصیص داده می‌شود.

رئیس پلیس راهور گفت: در ابتدا گواهینامه تمامی افراد سفیدرنگ است و بعد از مدتی که افراد رانندگی کردند و مرتکب تخلف شدند یا اینکه رانندگی بدون خطر و تخلف داشتند رنگ گواهینامه افراد به نارنجی و قرمز تنزل پیدا می‌کند و یا به نقره‌ای و طلایی ارتقا می‌یابد.

هادیانفر تصریح کرد: اگر فردی از نظر پلیس، راننده کم‌خطر یا پرخطر تشخیص داده شود و منجر به تصادف یا مشمول ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی شود، گواهینامه او ابتدا به رنگ نارنجی و بعد به رنگ قرمز تغییر رنگ می‌دهد.

وی در تشریح ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: این قانون می‌گوید که افرادی که در مدت ضبط گواهینامه اقدام به رانندگی کنند به مرجع قضایی معرفی و به مجازات مقرر برای رانندگی بدون گواهینامه محکوم می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه پلیس آمادگی دارد رنگ‌بندی گواهینامه‌ها را اجرا کند، گفت: در نظر داریم تا پایان سال این طرح را اجرایی کنیم اما چون قرار است از رنگ‌بندی گواهینامه‌ها برای تشویق و یا تنبیه رانندگان استفاده شود منتظر نظر دولت و مجلس هستیم.

هادیانفر ابراز کرد: پیشنهاد پلیس به دولت این است که افراد به‌ازای رانندگی قانونمداری که انجام می‌دهند بتوانند بر اساس امتیازی که در روز کسب می‌کنند و رانندگی‌ای که انجام می‌دهند از میزان تخلفات و جرایم گذشته آنها کاسته شود.

وی گفت: البته این اقدام نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، پلیس تنها پیشنهاد را به دولت داده است و دولت هم کلیات آن را پذیرفته است که از طریق مجلس باید بررسی شود تا در صورت تصویب جزو سیاست‌های تشویقی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

رکورد عجیب برای قبولی در آزمون گواهینامه رانندگی

۲۳۳۲۳۶

کد خبر 1844802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    8 1
    مثلاً یه فردی گواهینامه داره ولی ۵ سال رانندگی نکنه ، گواهینامه است میشه طلایی ، ولی رانندگی ؟ صفره !!
  • محسن IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    7 1
    این لطفا به فکر آلودگی هوا و ترافیک باش دکتر،....... از رو بیکاری از خودت طرح نیار دکتر،.......
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    9 2
    خیلی هم خوبه ولی برای رانندگان طلایی یا نقره ای تخفیف بیشتر هزینه بیمه ها هم در نظر بگیرید
  • بردیا IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 1
    کاش این مدت زمان بین پایه ۳به ۲و پایه ۲به یک برمیداشتن که ادم تا وقتی جوان هست و توانایی رانندگی دارد بتواند زودتری گواهینامه بگیرد که وقتی پایه یک بگیرد دیگه مسن نشود که
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 0
    سرداراگرنظردیگرهم داریدبفرماییدشمانمی خواهیدگواهینانه را رنگ بندی کنیدبفرماییدپلیس. اسرجهارراه و خیابانهاپیاده کنیدتامقررلت داریدمردم بدهند
  • m IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 9
    سردار عزیز عرض دارم خدمتون با تعویض گواهینامه درصد تصادفات پایین نمیای آموزش در کشور ما ضعیف است وقتی در دبی نزدیک ما گرفتن گواهینامه برای مردم میشه آرزو ولی در ایران با کمترین هزینه وکمترین آموزش گواهینامه می‌گیرد همین وضعیت پیش میای که آمار ۱۷ هزار نفر کشته درتصادفات داریم آموزش در آموزشگاه باید سخت گیرانه تر انجام شود بایستی ۵۰ ساعت کلاس تئوری وفنی و۱۰۰ ساعت آموزش عملی ببینید وکسی که استحقاق گرفتن گواهینامه را ندارد از گرفتن آن منع شود بایستی تست روان شناسی را طی وبه مرحله ثبت نام ورود کند شما هر کس که خال کوبی دارد منع وبه کمیسیون پزشکی دلالت می‌دهید که یک منبع درآمدی برای پزشکان شده که در نهایت با دادن هزینه پزَشک مورد تایید قرار می‌گیرد وهمین