رئیس سازمان بازرسی کشور با اشاره به ورود سالانه بیش از 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور تصریح کرد که وجود بازارچه های مرزی به رکود تولید داخلی دامن زده است.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با فعالان اقتصادی استان البرز در کرج گفت: ورود کالای بی کیفیت که عمدتا هم بصورت قاچاق وارد کشور می شود موجب وارد آمدن ضربه شدیدی به اقتصاد واحدهای تولیدی داخل زده است.

وی افزود: متاسفانه این حجم از کالای قاچاق یا از طریق مبادی غیر رسمی وارد کشور می شوند و یا از طریق بکارگیری راههای ناصحیح از مبادی رسمی وارد کشور می شوند.

وی گفت: توسعه بازارچه های مرزی برای مرز نشینان که با هدف افزایش اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی این مناطق راه اندازی می شود خود یکی از راههائی است که به افزایش وجود این کالاهای بی کیفیت در داخل کشور دامن می زند.

 

بازارچه های مرزی رکود تولید داخل را دامن زده

پورمحمدی گفت: این بازارچه ها نه تنها کمکی به تقویت توان اقتصادی کشور نمی کند بلکه موجب رکود تولید در داخل نیز می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از فعالان اقتصادی مبنی بر اینکه بالاخره چه کسانی باید جلوی این واردات با این حجم بالا را بگیرند گفت: هم دولت و هم دستگاه قضا باید به صورت مشترک در خصوص برخورد با این معضل اقدام کنند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از سختگیریهای بانکها در خصوص واگذاری اعتبارات به واحدهای تولیدی و صاحبان صنایع پرداخت و اخذ وام با بهره بالا و این سختگیریها را مانع جدی فعالیتهای اقتصادی این واحدها خواند.

 

ناهماهنگان با چرخ مبارزه با فساد در زير اين چرخ له خواهند شد
رييس سازمان بازرسي كل كشور همچنین در جلسه شورای اداری استان البرز گفت: ما در دستگاه بازرسي كل كشور با قدرت و انصاف تلاش جدي داريم تا با فساد مبارزه كنيم و خوب است همه با هم همراه باشيم و الا چرخ مبارزه با فساد با قدرت به كار خود ادامه مي‌دهد و ناهماهنگان در زير اين چرخ له خواهند شد. جامعه مي‌خواهد با فساد برخورد شود. بنابراين اميدواريم اين ندا و خواسته عمومي با همگرايي، مودت و حسن ظن نسبت به همديگر تعقيب شود.
وي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران از آموزه ولايت و امامت بهره مند است گفت: بركاتي كه امروز در فضاي اجتماعي ديده مي‌شود به خاطر بهره مندي جمهوري اسلامي ايران از ولايت است. در غير اين صورت با اين زورگويي ها، درنده خويي‌ها كه عليه نظام ما است چه سرنوشتي نصيب جامعه مي‌شد؟! مگر كشورها و نظام‌هاي منطقه اسلامي نيستند. آيا وضعيت امت اسلامي بايد اين طور باشد؟! مركز وحي سرسپرده استكبار است. كشورهاي ديگر درمانده صهيونيسم هستند. غده‌اي مانند صهيونيست در منطقه اراده خود را به همه تحميل مي‌كند.
4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسوی IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    3 0
    دولت ومجلس برای مقابله با قاچاق یه جای آنکه در ضرائب وعوارض گمرکی مثل همه دنیا تجدید نظر نمایند ( نمونه اش مبایل است که عوارض کم شد درآمد دولت بیشتر وقاچاق کاهش یافت ) ، قانون ارزش افزوده در ست کرده اند وبه خیال خام خودشان اصناف را به جان قاچاق چی ها انداخته اند!! ، زهی خیال باطل ، اگر نگوئیم فرافکنی برای سودجویی بیشتر ، قطعا سادگی وبی اطلاعی تصمیم گیرندگان کشور مارا نشان می دهد. قاچاق را منوچهر نفروشد ، هوشنگ که جواز ندارد می فروشد ، سود را عشق است !!.
  • بدون نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    1 1
    ما كه از خيلي ها ميشنويم ركود اقتصادي نداريم پس چطور شما از اين اتهامات را ميزنيد