گزارش محرمانه از انتقاد مرجع تقلید معروف از سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

شرق نوشت: هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات روز پنجم آذر از برخی ملاقات‌های روزانه نوشته‌است. او همچنین به انتقادات از دولت خاتمی نیز اشاره کرده‌است.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۵ آذر سال ۷۹ آمده است:

آقای [داود] عبادیانی، [معاون سابق سازمان امور اداری و استخدامی] از گزینش آمد و گفت، بعد از ادغام سازمان برنامه [و بودجه] و [سازمان] امور [اداری و] استخدامی، هر دو سازمان دچار مشکل شده‌اند و امور استخدامی، عملاً به صورت معاونت سازمان برنامه درآمده و سردرگمی حاکم است. آقای [محمد] باقریان که طراح این ادغام بوده، اکنون پشیمان است و حاضر نیست‌ که در این محدوده‌ کار بکند و ناراضی است؛ گویا منتظر بوده که به خودش بسپارند. خواست که در مجمع [تشخیص‌مصلحت‌نظام] کار کند.

دکتر [مهدی] اکبرزاده، مسئول تحقیقات سموم کشاورزی آمد و خواست که به وزارت نیرو و سازمان برنامه [و بودجه]، بگویم که مشکلاتش را رفع کنند. نگران بود، از سرنوشت این مؤسسه پس از ادغام جهاد کشاورزی و آمدن وزیری غیر از دکتر [عیسی] کلانتری، [وزیرکشاورزی] که از او حمایت نمی‌کنند. گفت، ملاقاتی با آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، داشته، ایشان توجهی به اهمیت کار نکرده است. از خطبه‌های دیروز تمجید کرد.

عصر آقایان [ابوالفضل] توکلی‌بینا و [محمدرضا] اعتمادیان، مشاوران رئیس‌جمهور [در امور اصناف و بازرگانی] آمدند و از ادامه این وضع کشور، در صورت انتخاب مجدد آقای خاتمی، اظهارنگرانی‌کردند. فکر می‌کنند اگر چهار سال دیگر به همین منوال بگذرد، چیزی برای انقلاب و اسلام نمی‌ماند. آقای اعتمادیان از من گله کرد؛ به خاطرگفتن تسلیت به آقای عبدالله نوری، در فوت مادرش، به‌خاطر اینکه محکوم نظام است. گفتم، حساب امور انسانی و عاطفی را باید از حساب امور سیاسی جدا کرد. از خطبه‌های نمازجمعه دیروز ستایش‌کردند.

در گزارش‌های محرمانه آمده که آیت‌الله [حسین] وحیدخراسانی، [از مراجع تقلید]، در جلسات خود، صریحاً از کار دولت آقای [سیدمحمد] خاتمی انتقاد می‌کنند؛ به خاطر تضعیف امور دینی و اخلاقی و عدم توجه به مسائل و مشکلات زندگی مردم و امنیت کشور و نیز عدم انجام قول‌ها و وعده‌هایی‌که به مردم دادند و یا در ملاقات‌های خصوصی به علما می‌گویند و به خصوص از تقویت اهل‌سُنت و تضعیف شیعه در مناطق سُنی‌نشین کشور.

۲۱۹۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1841433

برچسب‌ها