فارس نوشت:

نظامیان آمریکایی بزودی بزرگترین پایگاه نظامی خود در عراق و محل زندان صدام را تخلیه و به بغداد تحویل می‌دهند اما دستشویی دیکتاتور را که از فولاد ضد زنگ ساخته شده با خود به آمریکا منتقل خواهد کرد.
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، ارتش آمریکا بر اساس توافقنامه امضاء شده میان واشنگتن و بغداد، تمام کاخ‌های صدام در بغداد را تخلیه خواهد کرد و تمام دارایی‌ها، املاک و مستغلات به دولت عراق بازپس خواهد داد. اما دستشویی مخصوص صدام که پس از دستگیری از آن استفاده می‌کرد، همراه نظامیان آمریکایی، عراق را ترک خواهد کرد!

بر اساس این گزارش، دستشویی ویژه صدام در زمانی که زندانی بود، از فولاد ضد زنگ ساخته شده بودند و صدام به مدت دو سال و تا روز اعدام از آن استفاده می‌کرد. قرار است این دستشویی به موزه پلیس آمریکا منتقل شود.

کلنل "جیری بروکس" که یک تاریخ‌نگار نظامی آمریکایی است در این‌باره گفت: ما هیچ یک از دارایی‌های عراقی‌ها را با خود از این کشور خارج نمی‌کنیم. تنها اشیایی را که خود آن را آورده‌ایم و از آن استفاده کرده‌ایم را با خود به آمریکا باز می‌گردانیم.

ویلایی که نیروهای آمریکای از آن به عنوان زندان برای "صدام" دیکتاتور معدوم عراق و "علی شیمیایی" پسر عموی او استفاده می شد، به اسم پایگاه "نصر" معروف شده است و قرار است با عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق در دسامبر آتی به بغداد تحویل داده شود.

این پایگاه نظامی که میان 505 پایگاه نظامی تحت اختیار آمریکایی‌ها، بزرگترین پایگاه است، دارای 42 کیلومتر دیوار حائل و سیم خاردار است که این امر مانع انجام حملات انفجاری متعدد علیه این پایگاه می شد. همچنین پایگاه النصر 40 هزار نظامی را در خود جای می داد و حال حاضر 25 هزار نیرو هنوز در این پایگاه به سر می برند.26149
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 1
    وقتي در همان ابتداي اشغال عراق همه چيز رو بردند، انتظار داري چيزي باقي مونده باشه كه ببرند؟ بهتره اين توالت را ببرند و در جشنواره سالانه توالت شركت كنند. شايد برنده بهترين توالت سال بشه!