۲۰ نفر
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

راست یا چپ ! شمال یا جنوب 

فریبرز ناطقی الهی 
راست یا چپ ! شمال یا جنوب 

زنگ انتخابات قانون گذاران کشور بزودی زده و در یک روز جمع خواهد شد. نتیجه، جمع رای ها خواهد بود! اندک یا زیاد ؟ در نگاه برخی بی اهمیت ولیکن در نگاه کلان و آینده کشور بسیار پر اهمیت !

قبول است و همه شنیده و می دانیم خیلی از مردم تمایل به عدم شرکت در انتخابات دارند ! تصور می کنم این حق هر فردی است ولیکن اگر این حق که درست هم هست اثراتش ادامه پیدا کند و مستقیما آینده خود و هم وطنان خود و کشورش را به خوب یا بد سوق دهد چه ! باید فکر کرد و راه حلی منطقی برای این سوال پیدا کرد ؟

احزاب از قدیم در تمامی جهان بنا به دلایل خاص و روشن شکل گرفته اند و اثراتش را هم بر حاکمیت ها، دولت ها بخصوص مردم بصورت آشکار و موثر نشان داده اند. باید صادق بود، هم مفید بوده اند در برخی از اقدامات و هم خطرناک با نتایج بد که حاصل تصمیمات جزیره ای آنها در تاریخ بخوبی مکتوب و ماندگار شده است. یک جستجوی ساده در گوگل انبوهی از نقاط مثبت و منفی آنها را خیلی خوب نمایان می نماید.

عموما ایرانیان بنا به شواهد تاریخی و جامعه شناسی حتی اگر حزبی باشند باز خیلی حزبی عمل نمی کنند چون شخصیت های مستقل و محکم آنان و شاید هم تنوع قومیتهای آنان اجازه اینکاررا خیلی فراهم نمی سازد بیشتر درمسایل جزء جمع گرا ولیکن درمسایل کلان شخص گرا (individualist) هستند ! شاید همین شاخصه، نقطه اوج فرهنگ ایرانی باشد بر عکس تصور عمومی !

حال شرکت کردن در انتخابات آینده همانطور که در بالا اشاره شده در هر حال کلیت تصمیمات و آینده کشور را هدف و رقم خواهد زد و تاثیراتش ماندگار خواهد بود ولیکن باز باید هر کس بر اثر باور ها و اعتقاداتش عمل نماید ! البته با در نظر گرفتن تبعات تصمیم خود بر کل کشور ! خوشبختانه همانگونه که درباره خوبی و بدی های احزاب در بالا اشاره شد احزاب گوناگون در کشور موجودند، آنها یا چپ ، یا راستند، یا شمال و یا رو به جنوب اند و طیف وسیعی از نظرات را شامل می شوند. می شود به آنها پیوست و اقدام نمود !

در همین راستا، خوشبختانه این درجه آزادی هم بنظر می رسد امروزه در قالب "زبدگان کشوری" فراهم باشد و نه چپ، نه راست، نه شمالی و نه جنوبی بود و فقط در صراط مستقیم بود!
توصیه می کنم هر چه سریعتر این تشکل آزاد و مستقل "زبدگان ایران" توسط کاندیدهایی که صلاحیت های اولیه را دریافت و خود را با مرام آزاد اندیشی، استقلال عملکردی و نیت خدمت به ایران اسلامی و مردم والای ایرانی در اصول مشترک می بیند، راه اندازی و بصورت مستقل نظرات خود را در اختیار مردم شریف برای آشنایی با آنها قرار بفرمایند.

آمادگی شروع فعالیتهای مستقل در قالب سازمان یافته " زبدگان مستقل کشور" را برای انتخابات مجلس آتی با شعار " زبدگی، علم و عمل، سابقه مفید و نیت خدمت" اعلان می دارم.

ساده اندیشی نیست، یک نیاز کاملا محاسبه شده کشوری برای مدیریت بحرانهای کشور است. تا خداوند عز و جل چه صلاح بداند .


* استاد نمونه ایران در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و موسس ایده انجمن زبدگان کشور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1836462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    بنده خدا چون از مجلس چیزی در نمیاد شما دنبال ی سازمان موازی یا سازمان فکری هستی که به این مجلسی که بسته عمل میکنه مشاوره بده؟ مرد حسابی اینا گوشاشون رو کلا به نظر مردم بستن شما هزار تا سازمان زبده تشکیل بده فقط اون قسمت هایی که در خدمت منافع اونا باشه انجام میدن.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    اساس سخن شما متین است ولی فرمان دست کسانی ایست که زبده گی را تحمل نمی کنند
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    استاد باز اومدی افاضات کردی ؟ برو زلزله تهران رو درست کن ببم جان
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    به نظرم پیشنهاد تشکیل مجلس زبدگان درک درست و تشخیص عالی از نیاز امروز ایران است
  • محمد SC ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    پیشنهاد بسیاز خوبی بود ولی نمیگذارند چنین چیزی تشکیل شود، عمرااا