انتقاد صادق زیباکلام از تندروی و عجله نیروهای چپ و لائیک /ناامنی در سیستان به حد خطر رسیده است

شرق نوشت: هاشمی‌رفسنجانی هجدهم آبان در مورد ملاقات با صادق زیباکلام نوشته و اظهارات او علیه چپ‌ها را روایت کرده‌است. او همچنین به ملاقات مهمی با محسن رضایی و جزییات آن نیز پرداخته‌است.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۱۸ آبان ۷۹ آمده است:

فاطی با دستگاه تست، قند خونم را اندازه گرفت؛ ۹۹ بود. خیلی پایین آمده است. آقای [غلامرضا] فروزش [عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی] آمد و از ضعف مدیریت کشور و رکود کارها، به‌خصوص در دو وزارتخانه جهاد [سازندگی] و کشاورزی که پیشنهاد ادغام آنها به مجلس رفته است، نگرانی ابراز کرد و گفت، مدیران دلسوز آرزوی برگشت فضای کاری دوران سازندگی را دارند.

آقای صادق زیباکلام [استاد دانشگاه تهران] آمد. گفت، مشغول تهیه کتابی بر اساس جواب‌هایی است که در دوران انتخابات [مجلس ششم]، در خصوص سمپاشی‌های رایج علیه من داده شد. از من خواست، در مصاحبه‌ای به سؤالاتی که مطرح است، پاسخ بگویم. پذیرفتم و گفت، کم‌کم افراد فریب‌خورده می‌فهمند که شما چه خدماتی به‌ کشور کرده‌اید که امروز دیگر راکد است. خواست که حالت پدری و فراجناحی را حفظ کنم و گفت، تُندروی‌ها و عجله نیروهای چپ و لائیک، باعث وضع موجود شد که ضربه خورده‌ و افسرده شده‌اند.

عصر، آقای محسن رضایی [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. گزارشی از سفر به سیستان و بلوچستان داد و گفت، ناامنی و رکود به حد خطر رسیده است. با آقایان [علی] شمخانی [وزیر دفاع] و [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما]، قرار گذاشته‌اند که با رهبری ملاقات کنند و اشکالات را صریحاً بگویند، ولی یک ماه است که تقاضا کرده‌اند، اما وقت داده نشده؛ می‌گویند، چون دفتر رهبری می‌داند که یکی از مطالب‌شان، انتقاد از وضع دفتر ایشان است.

اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی که بناست یکشنبه آینده در قطر تشکیل شود و ریاست، تحویل امیر قطر شود، مورد توجه و بحث و اشکال جدی قرار گرفته است؛ چون قطر بعد از اجلاس قاهره، حاضر نشد که دفتر تجارتی اسرائیل در قطر را تعطیل کند؛ با اینکه عمان و تونس تعطیل‌ کردند و امروز فشار زیادی روی قطر است که تعطیل کند. بعضی از کشورها، منجمله عربستان سعودی اعلان کرده‌اند که اگر تعطیل نکند، در اجلاس شرکت نمی‌کنند و بسیاری‌ گفته‌اند، در سطح سران شرکت نمی‌کنند؛ مثل کویت و بحرین و... ایران هم موضع مُرددی دارد؛ یک بار گفته شرکت می‌کند و باز تردید کرده است.

در انتخابات آمریکا، اَل‌گور [نامزد حزب دموکرات] و [جرج] بوش [نامزد حزب جمهوری‌خواه]، آرای نزدیک به هم دارند. پیش‌ازظهر اعلان شد که بوش برنده است و ال‌گور تبریک پیروزی گفت؛ باز تردید پیش آمد و تبریک را پس ‌گرفت. آلمان هم چنین کرد؛ این وضع بی‌سابقه است.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1834870

برچسب‌ها