۱۲۸ نفر
۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
هیچ مرجعی حق ندارد،حقوق مکتسبه دانش آموزان سمپاد را زایل کند!

بچه هایی که برای ورود به مدارس سمپاد،در آزمون شرکت و موفق به کسب نمره ی قبولی شده اند،بنا به ضوابط تعریف شده، دارای حقوق و امتیازی هستند که نمی توان با انشاء رای و حتی قانون،این حق را از ایشان گرفت.

مقارن با سال ۹۷آزمونی تحت عنوان آزمون ورودی به مدارس سمپاد برگزار ،بنا به ضوابط تصریح شده در آن آزمون ،دانش آموزان پذیرفته شده در آن آزمون ،واجد حقوق مکتسبه ای با موضوع ادامه ی تحصیل در مدارس تیزهوشان شده اند.

علیرغم گذشت بیش از ۵سال از برگزاری آزمون مذکور اخیرا پرونده ای در دیوان عدالت اداری مطرح،شاکی پرونده ضمن اعلام شبه ناک بودن آزمون سال ۹۷مدعی شده اند که این امتیاز مغایر با بند۹اصل۳قانون اساسی و اصل۱۹این قانون است.

بند۹اصل سوم راجع به رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه انشاء شده است که به نظر می رسد با برگزاری آزمون شرایط و امکانات عادلانه برای رقابت فراهم بوده و اگر شیوه ی برگزاری آزمون ایراد داشته،می بایست در همان سال نسبت به صحت آزمون ایراد مطرح و مراتب ابطال نتایج آزمون در مراجع ذیربط پیگیری می شد نه اینکه پنج سال پس از آزمونی که به موجب ضوابط تصریح شده موجد حق مکتسبه برای دانش آموزان شده با طرح شکایت در دیوان عدالت موجبات زایل شدن حقوق مکتسبه ی بچه ها فراهم آید.

بنا به مفاد اصل ۱۹ که مورد استناد شاکی پرونده واقع شده همه ی مردم ایران از حقوق مساوی بهره مند هستند لذا هیچ کس حق ندارد مانع استیفاء حقوق دیگری شود.با این وصف هیچ مرجعی حق ندارد مانع استیفاء حقوق ایجاد شده دانش آموزان شود.

بچه هایی که برای ورود به مدارس مورد اشاره،در آزمون شرکت و موفق به کسب نمره ی قبولی شده اند،بنا به ضوابط تعریف شده، دارای حقوق و امتیازی هستند که نمی توان با انشاء رای و حتی قانون،این حق را از ایشان گرفت.

آنچه در اردیبهشت۱۴۰۲ از سوی دیوان عدالت انشاء شده عبارت است از:

(جناب آقای اکبرپور مدیرعامل محترم روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران یک نسخه از رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۰۲۴۰۰۵۴ مورخ ۱۴۰۲/۲/۵ با موضوع: «ردیف ۵ از جزء «(د ـ۱) ضوابط و شرایط ثبت نام» ذیل بند (د) دستورالعمل آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ (موضوع ابلاغیه شماره۱۰۴/۵۰۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) با عنوان ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان دایر بر امکان ثبت نام و ادامه تحصیل دانش‌آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان بدون شرکت در آزمون پایه دهم ابطال شد.» جهت درج در روزنامه رسمی به پیوست ارسال می‌گردد . مدیرکل هیأت عمومی و هیأت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری ـ یدالله اسمعیلی‌فرد)

که با سیاست ها و ضوابط انشاء شده در زمان برگزاری آزمون مغایرت فاحش دارد.

استدلال مندرج در متن رای،برخلاف اصول بدیهی حقوق و قواعد شرعی در مبحث حقوق مکتسبه است.نکته ی قابل تامل آن است که برخلاف متن شکواییه و رای انشاء شده اولا میانگین معدل دوره‌ی تحصیل بچه‌ها ملاک ثبت نام است ثانیا دانش آموزان موصوف از کلاس هفتم تا نهم تحت آموزش های خاصی قرار می گیرند که حاصل آن در پایان دوره و به عبارتی زمان دیپلم دیده خواهد شد،لذا قطع این روند با مصوبه ی هیات عمومی دیوان به نوعی خلاف مقتضای تعریف آزمون سال ۹۷ و زایل کردن سرمایه هایی است که در این چند سال صرف شده.

والدین دانش‌آموزان مورد بحث ضمن طرح اعتراض و پیگیری مسئله در دیوان عدالت اداری و مراجع ذیربط طی فراخوانی مردم را به حمایت فراخوانده‌اند.

متن فراخوان والدین دانش آموزان :

دانش‌آموزی که در سن ۱۲ سالگی تمام تلاش خود را کرده و با قبولی در سمپاد و نیز سه سال تمام با آزمون‌های سخت وارد مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی شده‌ است، چطور می‌شود با بقیه دانش‌آموزان یکسان در نظر گرفته شوند، اصلا چرا باید سه سال روی این دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری شود و مجدد برای دوره دوم متوسطه از آنها آزمون مجدد ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه گرفته شود. آیا این اقدام ضایع شدن حق دانش‌آموز سمپادی نیست.

وکیل دادگستری-شیراز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1829454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 70
  • نظرات در صف انتشار: 42
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعودی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    درود بر شرفت بچه های در حال تحصیل با شرط معدل و دوره ی ۶ ساله وارد سمپاد شدند.و ازمون مجدد عین بی عدالتی می باشد و همچین چیزی ممکن نیست..مگر مملکت قانون نداره،مگر میشود وسط راه بیان بگن قانون عوض شده.
  • US ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    عالی بود. حق بچه های مظلوم سمپاد باید بهشون برگرده
  • سحر اشتری IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بسیار با برگزاری آزمون مجدد برای ورودی بچه های نهم به دهم سمپادی مخالفم بچه ها چند بار باید استرس بکشن
  • راضیه حاحی شفیعی GB ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    ازمون مجدد، حداقل برای دانش اموزان در حال تحصیل ظلم عیان و غیر شرعیست، امیدوارم این مورد زمان صدور حکم نهایی مورد توجه قضات محترم قرار بگیرد
  • Saeedeh DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    به گفته مقام معظم رهبری هیچ کس حق ندارد سمپاد را تضعیف کند خدا جای حق نشسته
  • خسروی FR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بچه های آزموده شده را بخاطر مافیای آموزشگاهی دوباره آزمودن خطاست
  • رضایی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اگر رای به آزمون مجدد باشه،ناچار باید فرزندم طرحی که برای خوارزمی آماده می کنه رو نیمه کاره رها کنه و بشینه به تست زدن
  • رامش خورشیدوند IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    ازموده را آزمودن خطاست لطفا سمپاد رو‌ از دست دلالان و مافیای آموزشی نجات دهید بچه های نوجوان چه گناهی کردن
  • زهرا نقیبی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    با ازمون نهم به دهم دانش اموزان سمپاد مخالفم و انچه در متن فوق نوسته شده از نظر من صحیح است
  • علی DE ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    با آزمون مجدد سمپاد مخالفم.سمپاد باید به تعهداتش عمل کنه.بچه ها با شرط ۶ سال تحصیل وارد این مدارس شدند
  • اولیا سمپادی US ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دست مافیای کلاس های خصوصی را کوتاه کنید
  • مریم IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    نه به آزمون مجدد سمپادی های نهم به دهم
  • صادقی IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    ممنون از آقای جعفرپور که حق مطلب را ادا کردند
  • حسینی FR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بنده یکی از مادران همین بجه های سمپادی هستم.بچه های ما در این مدارس در حال سعی وتلاش شبانه روزی هیتند. به غیر از کتاب مدارس عادی کتابهای تکمیلی رو هم دارند. وبه غیر از این در کلی کارسوق والمپیاد وجشنواره و........ فعال هستند.در اوج کرونا با هزار بدبختی وترس واسترس تو ازمون شرکت کرده وقبول شدند. در دفترجهذقید شده که به شرط معدل در دو دوره میتونند بدون ازمون شرکت کنند. وگرنه هیچ کدوم از ما اولیا توی این سن این بچه هارو با این حجم از درس وتکالیف واماحانات قرار نمیدادیم. وبرای سال دهم میذاشتیم ازمون بدهند. حالا که بچه های ما با دفترجه ای قبول شدند که در اون درج شده میتوانند بدون ازمون والبته به شرط معدل به دور دوم بروند ما انتظار داریم طبق همان قانون مندرج در دفترچه با بچه ها رفتار بشه. واگر قرار به برگزاری ازمون مجدد باشه از همین امسال باشه که خانواده ها در جریان روال کار باشند.
  • US ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    وقتی بچه ها طبق یک قانونی پذریفته می شوند وطبق یک قوانینی امتحان می دن دلیل ندار سمپاد به تعهداتش عمل نکنه وزیر حرفش بزند وتمام برنامه ریزیهای ان دانش اموز وان مدرسه بهم می خورد وچه کسی جوابگوی این همه ضرر وزیان وخسارت به یک دانش اموز سمپادی هست برای پر کردن جیب مافیای اموزشی به بچه های ما ظلم نکنید
  • محمد FR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    مخالفت خود را با آزمون نوبت دوم سمپاد که ظلم به فرزندانمان است اعلام میکنم.
  • سمپادی ام IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دستمریزاد جناب جعفر پور عالی گفتین
  • م. احمدی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    چه میشه کرد؟ دست ما کوتاه است و خرمای عدالت بر نخیل
  • Yalda IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    ممنونم از انعکاس ظلم انجام شده در حق دانش آموزان سمپاد . متاسفانه عده ای که جز منافع خودش به چیز دیگری فکر نمی کنند در حال تیشه زدن به ریشه علم و دانش در این مملکت هستند .
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    خدا خیر بده به شما
  • فرزندایران IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    واقعا اگر بخوان آزمون مجدد بگیرن، حق بچه هایی که یکبار استرس ورود به تیزهوشان رو کشیدند ضایع میشه ودوباره باید نگرانی واسترس بگیرن. لعنت به کسانی که بدون فکروسواد حرف میزنن وقانون وضع میکنند.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    حقوق دانش آموزان سمپاد نباید پایمال گردد
  • DE ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    حرف دل همه ما حذف ازمون مجدد هست واقعا در حق بچه هامون ظلم بزرگی هست
  • کاظمی IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    #نه_به_آزمون_مجدد
  • احسانی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    #نه_به_آزمون_مجدد دوباره آزمون نمیدهیم
  • عصمت بیگدلی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دانش آموزان سمپاد طی قرارداد ۶ ساله پذیرفته شده اند و گرفتن آزمون مجدد نهم به دهم از این دانش آموزان عین بی عدالتی است
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 1
    بیخود باید دوباره آزمون برگژار بشه چون به بقیه ظلم میشه هر بچه ای ممکن موقع آزمون مشکلی براش پیش آمده باشه مثل دختر خودم که کرونا داشت ولی مجبورش کردیم آزمون بده وبا اختلاف یه نفر رد شد اون سالها کرونا بود وخیلی هم اوضاع خیلی بد بود پس دوباره آزمون بگیرید لطفا تا حق هیچ بچه ای تو مملکت ضایع نشه
  • الهه IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اتفاقا آزمون مجدد نیاز است. اگر نتایج آزمون و سایر عملکرد این دانش آموزان بررسی شود اکثرا عملکرد بدی داشتند حتی در مدرسه. حالا ادامه در دوره دوم رو خدا می دونه. والدینی که بچه ها تون رو نابغه میدونید اگر واقعا خیلی زحمت کشیدن نگران نباشید تو آزمون بعدی هم نابغه هاتون قبول هستند از چی می ترسید.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    همه در برابر قانون مساوی اند چه اون دانش آموز تیز هوشان و چه اون دانش آموز مدارس عادی
  • محمدیان IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    نه به آزمون مجدد،نه به بی عدالتی
  • حسین IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    معلوم نیست در این مملکت چه خبر است.این دانش آموزان دوران کودکی خود را صرف درس و کتاب کرده اند و با هزار مشقت در دوره اول سمپاد قبول شده اند حال به چه چه حقی دوباره اینها باید در مرحله دوم متوسطه نیز آزمون بدهند .با نظر نزرسد بچا های یکی دو تا از مقامات قبول نشده اند حالا دارند قواعد بازی را بهم میزنند‌.این ظلم در حق دانش آموزان سمپادی است .
  • مریم بابائی US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    چشم‌انتظار حمایت مقام معظم رهبری از نخبگان و آینده‌سازان مملکت هستیم.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    سمپاد یک سازمانی است که دانش آموزان با پارتی بازی وبرحسب که خانواده در چه طبقه قرار دارد من به شخصه در دو مرحله شاهد این تبعیض بودم
  • حسن محمدی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اگر فرزند شما حقش تحصیل در سمپاد است چرا می ترسید اجازه بفرمائید آزمون بدهند . دو باره حتما قبول میشن . نترسید داد و بیداد هم نکنی . من معلم مدارس تیزهوشان هستم ۲۷ سال سابقه . برگزاری آزمون در نهم به دهم عین عدالت است .
  • کمال یاراحمدی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    باسلام بسیار دقیق رسا ومتقن بود حرف دل اولیای سمپادی رازدید انشالله با پیگیری عزیزان حق دانش آموزانی که در ازمون ششم به هفتم تلاش کردند ضایع نگردد
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اگراین عزیزان واقعا از نظر علمی درسطح بالایی هستند چرا از آزمون نهم به دهم وحشت دارند؟ثانیا آزمون باید کاملا علمی باشد ترس از رقابت درآزمون پذیرفتنی نیست وحق سایر عزیزان در ورود به مدارس متوسطه دوم سمپاد ضایع می گردد.
  • لیلا US ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    نه به آزمون دوباره، ما بچه های سمپاد نگران حق از دست رفته خودمان خواهشا حق ما را زایل نکنید و خواهان عدالت از دیوان عدالت هستیم.
  • Ll IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    دانش آموزان دوره اول متوسطه سمپاد باید آزمون دهند تا حق کسی ضایع نشود.
  • حسین صبری IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    من هم با برگزاری مجدد آزمون برای دانش آموزان سمپاد کاملا مخالفم، چرا که آزموده را آزمودن خطاست.
  • تضییع حق مکتسب دانش آموزان خلاف عدالت است IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    تضییع حق مکتسب دانش اموزان سمپاد خلاف شرع و عدالت است ، چرا دلسردی و موجبات مهاجرت نخبگان را رقم می زنند
  • محمد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    من متوجه نشدم میشه یکی اینو توضیح بده
  • علی اکبر IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام رای دیوان کاملا درست است دانش اموزاندر دوره متوسطه اول بنا به دلایلی قبول نشده واینکه در این سه سال پیشرفت نموده پش باید حق این گونه دانش آموزان وظرفیت پذیرش از آنان سلب شود
  • علیرضا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    باید کلاسهای هشتم و نهم امسال را که موقع ثبت گفته اند شرط ادامه تحصیل معدل آنان هست فقط ملاک معدل قرار دهند نه اینکه به یکباره اعلام کنند که از شما باز آزمون خواهد گرفت دوسال اینها فقط درسها را به صورت تشریحی میخونند و تست استعداد تحلیلی را کاملا کنار گذاشته اند این عمل با منطق عدالت همخوانی ندارد
  • لیندا IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اتفاقا تصمیم دیوان عدالت بسیار تصمیم درستی است ازمون ششم به هفتم فقط برای دوره متوسطه اول است و دانش اموزان برای ورود به دبیرستان حتما باید امتحان دهند
  • معلم IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    نه آقا نیست . باید دوباره آزمون بدن از چی میترسن . آزمون دوباره عین عدالته
  • محمد IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    از دیوان عدالت اداری بسیار متشکریم که عدالت رو انتخاب کرد. اینقدر ادعا نداشته باشید.
  • منصور IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    اگه دانش آموزان سمپادی تحت آموزش خاص قرارگرفته آمد و نخبه هستند چرا بعضی از والدین این قدر ترس دارند که در یک آزمونی که از کتاب های درسی که به قول شما در سطح بالاتری دانش آموزان سمپادی آنها را خوانده اند موفق نشوند دلیل این ترس هم موفقیت دانش آموزان عادی در آزمون است
  • مریم IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    بچه های سمپاد وقتی امتحان دادن گفتن دوره ۶ ساله دیگه بی انصافیه با این حجم درس دوباره امتحان بدن چرا بچه های این سرزمین همش باید به آزمون فکر کنن اینهمه آزمون کافی نیست
  • ناشناس IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    باید ازمون برگزار بشه تا سطح تحصیلی کل بچه ها سنجیده بشه نه اینکه از قبل صندلی رزرو بشه و به جای آموزش پروهشی کار بشه و الان هم از آزمون گرفتن ترس داشته باشن. مگه کارشناسی و کارشناسی ارشد مجزا آزمون برگزار نمیشه این هم باید اینطور بشه تا هر کسی که خوب خونده و لیاقتش بیشتر هست وارد بشه تا مملکت رو بسازه
  • محمد US ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام و احترام مدارس سمپاد نمونه بارز تبعیض در تحصیل است مسلما امکانات وسیعی که این مداری در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند شانس موفقیت سایر دانش آموزان محروم این کشور را در قبولی دانشگاه‌ها کم‌ و ضایع می‌کنند و انتظار هم دارند در تمام طول دبیرستان های دوره اول و دوم یکه تازی کنند و تا اکثر صندلی‌هایی دانشگاه‌ها را تصاحب نکنند باید از آنان حمایت شود و حتی در دوره دوم دبیرستان نیز یکسره وارد مدارس سمپار شوند وافعا این دیگه بسیار حق کشی محرومان و بقیه دانش آموزان کشور است و دیوان عدالت هم بحق رای درستی صادر کرده در ورود به دوره دوم دبیرستان‌های سمپاد عدالت برای تمام دانش آموزان رعایت شود و آزمون برگزار شود
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    لابد به نفع بچه هاشون نبوده حالا میخوان تغییرش بدن
  • فقط خدا IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    عدالت آموزشی باید رعایت شود ...سمپاد و ....واقعا ظلم در حق مناطق محرومه اگر عرضه دارن با کمترین امکانات شروع کنن بسم ا...
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    دختر من سمپاد هست و کلاس هشتم درس می خونه اگر قرار باشه این آزمون دوباره برگزار بشه من همین الان دخترم رو از سمپاد بیرون میارم بچه های بیگناه ما فشار درس رو تحمل می کنند دیگه نمی تونند استرس به این زیادی رو هم تحمل کنند
  • ترابی DK ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    من نمی دانم این حجم ترس و اضطراب از کجا می آید ؟ابن دانش آموزان در عالی ترین مدارس آموزش دیده اند.حال در کنار دانش آموزان غیر سمپادی که هیچ آموزش ویژه ندیده لند ، رقابت کنند.کجای این حرکت ناعادلانه است؟
  • امینه IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    واقعا همینطوره و‌بچه های ما با کلی تلاش قبول شدن این انصاف نیست که دوباره بخوان آزمون بدن...اینجوری اگه باشه این طفل معصوما کلا باید تو استرس آزمون باشند و تست زدن ..و بنظر من اگه بعد از آزمون دوره دوم به هر دلیلی یک دانش آموزی که قبلاً تیز خوشان بوده قبول نشه لطمه بزرگی به آینده ش وارد میشه که حتی ممکنه جبران ناپذیر باشه... بیکار نشستن فقط قانون الکی میارن ..بجای این کارای بیهوده تلاش کنید کیفیت کارتون رو ببرید بالا ...بودجه در اختیار مدارس تیز هوشان بگذارید ..بچه های با استعداد که توان مالی ندارند رو‌حمایت کنید ...اینا آینده سازان کشور هستن
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    خوب ممکنه تو این مدت دانش آموزانی هم در مدارس دیگر تلاش مضاعف داشته باشند طوری که بتوانند در امتحانات قبول شن چرا این دسته بیخودی محروم بشن از اصلش هم معلوم نیست اینا یی که عنوان تیز دارن با شرایط مساوی به این مدرسه با امکاناتش دست پیدا کرده باشن که اگه تیز باشن و این همه هم روشون سر مایه گذاری شده نگرانی ون چیه اگه نیستن برا چی تا آخر عمر بخوان از این امکانات بهرمند باشن بقیه محروم البته من از حق دفاع کردم خودم دانش آموز ندارم
  • Somaye r HR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    مخالف آزمون مجدد نهم به دهم سمپاد هستیم ، و از نخبگان حمایت می‌کنیم.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اگر دانش آموزان با سواد باشن که مشکل ندارن بازم قبول میشن جای نگرانی نیست باید آزمون مجددا گرفته بشه
  • ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اگر قرار به اجرای رای باشد باید از زمان برگزای آزمون ششم به هفتم اطلاع رسانی بشود که شما برای یک دوره سه ساله آزمون می دهید تا خانواده هابا توجه به این مطلب تصمیم بگیرند که اصلا نیازی هست فرزند خودشون وارد یک رقابت بی نتیجه کنند
  • سمپاد IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    مثل این می مونه که پذیرفته شدگان کنکور که وارد دانشگاه شدند بعد ۴ سال و دریافت مدرک کارشناسی اگر خواستن برای فوق لیسانس آزمون بدهند بگن که برای عدالت باید با تمام افرادی که ۴ سال پیش توی کنکور با این ها شرکت کردند و قبول نشده اند آزمون بدهند
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    شخصا دبیر سمپاد هستم و شاهدم که تعدادی از دانش آموزان که تنها به اعتبار قبولی در پایه هفتم در این مدارس ادامه تحصیل می دهند به هیچ عنوان در حد و اندازه این مدارس نبوده و تنها جای دانش آموزان مستعد را اشغال کرده اند دادن این امتیاز به دانش آموزان سمپاد که بدون سنجش وارد متوسطه دوم شوند زایل کردن حق همه ی دانش آموزان مدارس دولتی است و باید در هر مقطع همه ی دانش آموزان از حق برابر پذیرفته شدن در آزمون مدارس تیزهوشان برخوردار باشند.
  • محمد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام رای دیوان کاملا درست و بجاست اگه تیزهوش هستن که دوباره قبول میشن اگه هم که کسان دیگه قبول شدن معلوم میشه که اونا تیزهوشتر هستن و حق حق دار میرسه شاید اصلا کسی اون موقع امتحان نداده باشه من خودم میشناسم که تیز هوشه ولی خانواده ش روستایی بودن نمی‌دونن سمپاد چیه حالا باید.........
  • موسوي IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اين راي ديوان پا گذاشتن روي حق و حقوق فرزندان ما است و مصداق واقعي عدالت گريزي است .
  • سعید IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    بسیار عالی و خوب فرمودید. اگه اینجوره ،سالی یه بار از قضات آزمون سطح معلومات بگیرن
  • اميري IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    بايد همه به راي ديوان اعتراض كنند.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    لابد ذی نفع هستید. این چه دلیلی هست، مثل اینه شما بگید چون یک نفر کنکور کارشناسی را شرکت کرد نیاز به کنکور ارشد نیست
  • بی نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    اتفاقا اگر بچه تیزهوش بوده وبه قول شما سه سال هم با این بچه ها فراتر از بقیه کار شده باشه پس اگر در آزمون دهم قبول نشود یعنی نه تنها حقش ضایع نشده بلکه ایشان حق بقیه را ضایع فرموده اند.
  • شایان IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    چرا منی که هر روز و هر شب استرس امتحان هایی که دادم و قراره بدم و تلاشی که شب و روز میکنم تا بتونم نمره ی خوبی بگیرم باید دوباره امتحان بدم حالا خیلی ها میگن مگه شما تیزهوش نیستین خب دوباره امتحان بده و قبول شو ولی زمانی که من زمان امتحانامه باید برای امتحاناتم درس بخونم یا برای آزمون تیزهوشان ؟ در حالی که بقیه ی دانش آموزان با خیال راحت میشینن برای آزمون تیزهوشان میخونن
  • ... IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    0 0
    این حمایتیه که قراره از بچهای سمپاد بشه؟؟ میدونین چقدر تو المپیاد و... افت خواهین کرد؟(نه خودم سمپادیم نه اطرافیانم ولی این بچها واقعا زیر فشار زیادین.)
  • اصغر IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    دقیقا عدالت اجتماعی با تبعیض بین دانش اموزان از بین میرود هر کسی اشنا و پارتی داره با سفارش نمره میگیره