حسین عابدینی: فیلم کوتاه را باید طوری ساخت که مثل بمب صدا کند

بازیگر برنده سیمرغ جشنواره فیلم فجر از قصد خود برای ساخت فیلم کوتاه بعد از ۱۲ سال دورخیز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین عابدینی بازیگر سینما و تلویزیون که برای حضور در فیلم‌های «پدر» و «باران» مجید مجیدی شناخته می‌شود، درباره حضورش در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای تماشای فیلم‌ها گفت: من یکی از علاقمندان فیلم کوتاه هستم. چون خودم در فکر ساخت فیلم کوتاهم و رشته‌ام کارگردانی است، ۵-۶ سال است که به شکل پراکنده و گاه متوالی، به جشنواره می‌آیم و فیلم‌ها را می‌بینم.

او ادامه داد: تا به حال ۲-۳ بار پیشنهاد بازی در فیلم کوتاه به من شده، اما چون فیلمنامه‌اش چنگی به دل نمی‌زده و خود کارگردان هم کار موفق خاصی نداشته، بازی نکردم. اگر روزی فیلمنامه درجه‌یکی پیشنهاد شود و کارگردان هم در عرصه فیلم کوتاه سابقه درخشانی داشته باشد، با کمال میل و افتخار قبول و بازی می‌کنم.

این هنرپیشه درباره حضور بازیگران چهره در سینمای کوتاه بیان کرد: متأسفانه بعضی از دوستان فیلمساز به اشتباه فکر می‌کنند که اگر بازیگر معروف در کار داشته باشند، کار درخشانی می‌شود و مثلا به جشنواره‌های مختلف می‌رود. البته شاید هم می‌خواهند به همکاران‌شان پز بدهند.

او افزود: من انکار نمی‌کنم که ممکن است این اتفاقات رخ بدهد، اما فیلمساز باید با توجه به جنس فیلمنامه، سراغ بازیگر برود. جنس بعضی فیلمنامه‌ها طوری است که اگر بازیگر معروف داشته باشد، فیلم را نابود می‌کند یا اگر نابازیگر نداشته باشد، برد بیشتری می‌کند. این را باید فیلمساز متوجه شود و با تجزیه و تحلیل دقیق، بازیگر را انتخاب کند.

عابدینی درباره فیلمنامه‌هایی که نوشته و می‌خواهد بسازد، اظهار کرد: جنس این متن‌ها طوری است که باید بازیگر ناشناخته بیاورم. وقتی چهره انتخاب می‌کنیم، مخاطب که بازی آن بازیگر را دیده، بعد از یکی دو پلان حدس می‌زند که چه اتفاقی قرار است بیفتد و فیلم تازگی‌اش را از دست می‌دهد.

او خاطر نشان کرد: شاید باور نکنید، اما ۱۰-۱۲ سال است که برای فیلمسازی دورخیز کرده‌ام و فیلمنامه‌هایش را هم دارم، اما با خودم می‌گفتم که ساختن فیلم کوتاه به این راحتی نیست و باید آن‌قدر مطالعه کنم و فیلم ببینم که خودم احساس کنم الان زمان آن رسیده است و از عهده‌اش برمی‌آیم.

این بازیگر در پایان گفت: یکی دو سال است که احساس می‌کنم دانش و اطلاعات آن را دارم و می‌توانم فیلم کوتاهم را شروع کنم. به نظرم فیلم باید حتما دیده شود و مثل بمب صدا کند. نه این که دور هم باشیم و فیلمی بسازیم که اگر فیلم هم دیده نشد، برایمان مهم نباشد. ساخت فیلم کوتاه بسیار سخت است و باید سازنده، گامش را محکم بردارد.
چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1827771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =