تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نهایی انتخابات مجلس در چهارمحال و بختیاری به ۵۵ نفر رسید

ایرنا نوشت : رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: شمار ثبت‌نام‌کنندگان نهایی داوطلبان حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تا پایان روز سوم بازه زمانی تعیین شده برای ثبت‌نام به ۵۵ نفر رسید.

محسن حسین‌میرزایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۷ مهرماه تا سوم آبان زمان ثبت‌نام نهایی داوطلبان حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است، افزود: از شمار ثبت‌نام کنندگان چهارمحال و بختیاری ۵۱ نفر مرد و چهار نفر زن هستند.

وی در خصوص مدرک تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان اظهار داشت: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان هشت نفر دارای مدرک دکترا، ۴۶ نفر فوق لیسانس و یک نفر حوزوی هستند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: برابر بررسی‌های انجام شده سن ۳۱ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان کمتر از ۴۵ سال است و این به معنی حضور قابل توجه جوانان در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام‌های انجام شده بیانگر استقبال قشرهای مختلف مردم برای حضور در عرصه رقابت است، افزود: چهار نفر از ثبت‌نام‌کنندگان از اعضای هیات علمی، ۲۶ نفر کارمند، ۱۰ نفر فرهنگی، یک نفر روحانی، یک نفر وکیل یا قاضی، ۲ نفر شغل آزاد و مابقی از سایر مشاغل ثبت‌نام انجام داده‌اند.

حسین‌میرزایی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری دارای چهار حوزه انتخابیه است، افزود: در حوزه انتخابیه لردگان، خانمیرزا و فلارد تاکنون ۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶ نفر مرد و یک نفر زن و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار ۱۱ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۰ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

وی یادآور شد: همچنین در حوزه انتخابیه بروجن ۱۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۹ نفر مرد و یک نفر زن و در حوزه انتخابیه شهرکرد، سامان، بن و فرخشهر ۱۷ نفر ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند که ۱۶ نفر مرد و یک نفر زن هستند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمام کسانی که نقشی در انتخابات دارند ملزم هستند با نصب‌العین قرار دادن تقوای الهی و بی‌طرفی کامل حافظی برای رای مردم که حق الناس است باشند.

گفتنی است چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1827768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =