امیرعبداللهیان: اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد/ امنیت لبنان را امنیت ایران می‌دانیم

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفر خود به لبنان با نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در سفر به بیروت، با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت همیشه گفتگو با برادران لبنانی و تبادل نظر با آنها برای ما مفید است.
وی ادامه داد برای ما امنیت و آرامش لبنان مهم است و از اهداف سفر ما تاکید بر امنیت لبنان و توسعه آن و روند سیاسی این کشور است.

امیرعبداللهیان در خصوص فلسطین با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی ها این را تایید می کنند، گفت این اقدام فلسطینی ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو بویژه در ماه‌های اخیر بوده‌ است. وی تاکید کرد فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است.

امیرعبداللهیان افزود آنچه که این وضع را بوجود آورد، افراطی گری نتانیاهو و دولت افراطی اسرائیل بود که تاثیرات زیادی بر میدان و تصمیم فلسطینی ها گذاشت.
وی با اشاره به اینکه حمایت نامحدود آمریکا از جنایات جاری اسرائیل شرایط را بیش از پیش بدتر خواهد کرد، گفت برخی نگران گسترش جنگ در منطقه و باز شدن جبهه های جدید هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت، آمریکا همه را به خویشتنداری دعوت می کند الا إسرائیل را، و این غیرقابل قبول است. آنها همه را به خویشتنداری فرا می خوانند، اما به اسرائیل سلاح و کمک می‌دهند و دست نتانیاهو را برای ادامه جنایت باز گذاشته‌اند. آمریکا می خواهد به اسرائیل فرصت دهد که غزه را ویران کند و این خطای کامل آمریکاست و اگر آمریکائی‌ها بدنبال این هستند که جنگ در منطقه توسعه نیابد، باید اسرائیل را کنترل کنند.
وی ادامه داد جنایات اسرائیل اگر مهار نشود، معلوم‌ نیست چه اتفاقی خواهد افتاد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت مقاومت فلسطین توانمند است و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد.

امیرعبداللهیان گفت جمهوری اسلامی ایران با توجه به‌ شرایط جاری فلسطین پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را مطرح کرد و تاکنون برخی کشورها از آن حمایت کرده و ایران به پیگیری های خود ادامه می دهد. وی برگزاری یک جلسه سطح بالا میان کشورهای اسلامی در خصوص فلسطین را ضروری دانست.

میقاتی نخست وزیر لبنان نیز شرایط غزه را حزن انگیز توصیف کرد و گفت لبنان از فلسطین بعنوان قضیه حق حمایت می کند.

وی تماس های دیپلماتیک را برای مهار این شرایط مهم دانست و نقش ایران را در این تلاش دیپلماتیک حائز اهمیت توصیف کرد.

میقاتی با تاکید بر اینکه این حمام خون باید سریعا متوقف شود، افزود من نیز در تماسهایم با همه طرفها تاکید کردم که باید اسراییل را سریعا از ادامه این روش بازدارند.

وی بکارگیری همه تلاش‌ها برای پیشگیری از یک جنگ منطقه ای را ضرورتی مهم و فوری دانست.

امنیت لبنان را امنیت ایران می دانیم

امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای خود با عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان نیز دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان مشورت و گفتگوهای مستمر با برادران لبنانی را برای دو کشور و منطقه مفید دانست و از نقش وزیر خارجه لبنان در کمک به تقویت روابط دو کشور تشکر کرد.

وی جایگاه لبنان در منطقه را حائز اهمیت ویژه توصیف کرد و گفت ما امنیت لبنان را امنیت ایران می دانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات فلسطین، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را جنایت جنگی توصیف کرد و در عین حال عملیات اخیر مقاومت را اقدامی صد در صد فلسطینی دانست.

وی افزود: برغم جنایات جنگی اسرائیل در غزه، مقاومت فلسطین اعلام کرده که امکانات بزرگی داریم که می توانیم تا مدتها در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کنیم و هنوز از بسیاری از امکانات خود استفاده نکرده ایم.

امیرعبداللهیان: اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد/ امنیت لبنان را امنیت ایران می‌دانیم



امیرعبداللهیان وضعیت انسانی و اقدام رژیم صهیونیستی در قطع آب و برق و سوخت و محاصره غزه را نگران کننده و شایسته توجه جهانی توصیف کرد و گفت جمهوری اسلامی ایران با نگاه به شرایط فلسطین، پیشنهاد برگزاری اجلاس فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را مطرح کرد و برگزاری سریع آن را برای بررسی شرایط کنونی فلسطین و حمایت جهان اسلام از فلسطین و ملت آن در غزه مهم می داند.

وی گفت عملیات الاقصی پاسخ فلسطینی ها به تندرویها و جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و دولت افراطی این رژیم علیه ملت فلسطین و تعرض مکرر به مسجدالاقصی بود و گفت اگر جنایات رژیم صهیونیستی یابد، واکنش جهان اسلام قوی خواهد بود.

وزیر خارجه کشورمان گفت آمریکا همه را به آرامش و خویشتنداری دعوت می کند، اما دست اسرائیل را برای تداوم جنایت علیه ملت فلسطین بازگذاشته و از آن حمایت می کند.

امیرعبداللهیان گفت منطقه نیاز به آرامش دارد، اما در سایه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا، تضمینی برای ادامه آرامش در منطقه وجود ندارد.

وی افزود از نظر ما فوری ترین اقدام در سطح سیاسی، تلاش برای توقف جنایات جنگی علیه مردم غزه است.

عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار مجدد با همتای ایرانی، این دیدارها را فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر میان دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه دانست.

وی در خصوص تحولات فلسطین و جنایات اسرائیل در نوار غزه گفت ما بارها نسبت به تندروی های اسرائیل علیه فلسطین و مقدسات دینی و مقدسات اسلامی جهان اسلام هشدار داده بودیم و اکنون نیز انتقام رژیم اسرائیل از مردم و شهروندان فلسطینی را پاسخی متناسب به آنچه رخ داد، نمی دانیم و خواستار توقف فوری جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین و پایان دادن به حملات خونین رژیم علیه غزه و پایان دادن به محاصره ضدانسانی آن هستیم.

بوحبیب گفت ما ثبات و استقرار در منطقه را مهم می‌دانیم که لازم است همه طرفها در این زمینه تلاش کنند.

بوحبیب تداوم سیاست های رژیم صهیونیستی علیه مردم و شهروندان فلسطین در غزه را شدیدا نگران کننده دانست و خواستار پایان فوری این حملات شد و از ایده جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس فوق العاده سازمان همکاری اسلامی حمایت کرد.

عملیات حماس واکنشی طبیعی به افراطی گری مستمر رژیم صهیونیستی بود

امیرعبداللهیان در دیدار با نبیه بری رئیس مجلس لبنان از نقش حمایتی همیشگی بری از مقاومت تشکر کرد و با تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تلاش های جاری در روند سیاسی داخلی لبنان، گفت با توجه به جایگاه مهم لبنان در منطقه، ثبات و امنیت لبنان از اولویت های بسیار مهم جمهوری اسلامی ایران است و ایران از استقرار، امنیت و ثبات لبنان حمایت می کند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین نیز گفت طوفان‌ الاقصی یک تصمیم و اقدام کاملا فلسطینی و واکنشی طبیعی به افراطی گری مستمر رژیم صهیونیستی بود.

امیرعبداللهیان: اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد/ امنیت لبنان را امنیت ایران می‌دانیم

امیرعبداللهیان حمایت آمریکا و اروپا از جنایات جاری رژیم صهیونیستی در عین اعتراف آنان به افراطی گری نتانیاهو و رفتارهای تحریک آمیز او را، اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد و گفت، دعوت دیگران در منطقه به خویشتنداری از یک سو و حمایت همه جانبه از رژیم غاصب اسرائیل برای ادامه جنایات جنگی از سوی دیگر، رفتاری متعارض و ناقض ادعایی است که می گویند ما خواهان توسعه دامنه جنگ و درگیری نیستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه غزه را اولویت اول و فوری دانست و افزود جمهوری اسلامی ایران در این راستا پیشنهاد برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی را ارائه کرد و ضمن پیگیری این ایده، از ابتکارات کشورهای اسلامی حمایت می کند.

نبیه بری نیز در این دیدار آخرین وضعیت روند و تحولات سیاسی لبنان را مورد اشاره قرار داد. وی با تشکر و اعلام حمایت از تلاشها و ابتکار عمل سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مردم غزه، گفت آنچه در غزه ه در حال رخ دادن است، غیرقابل باور است و رژیم صهیونیستی کشتارهای بیرحمانه ای را در حق کودکان و زنان و سالخوردگان و همه شهروندان و نیز زیرساخت‌ها و اماکن عمومی و درمانی و نیز مساجد غزه انجام می دهد که باید این روند متوقع شود.

وی حمایت از فلسطین را مسؤلیتی همگانی و مسئولیت همه کشورهای اسلامی دانست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1824326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =