سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان گفت: هیچ زمانی مثل امروز روحانیت محترم جمهوری اسلامی ایران این چنین به صحنه نیامده‌اند و این بیانگر حساسیت موضوع و انتخابات مجلس است.

اولین نشست خبری جبهه متحد اصولگرایان در سالن همایش‌های دانشکده علوم ارتباطات پژوهشکده باقر‌العلوم با حضور علی‌اکبر ولایتی سخنگو، علیر‌ضا زاکانی رئیس و منوچهر متکی دبیر هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان برگزار شد.
در ابتدای این نشست خبری ولایتی با اشاره به فرایند شکل‌گیری جبهه متحد و ساز و کار وحدت بین اصولگرایان از گذشته تا به امروز گفت: موضوع اتحاد مجموعه اصولگرایان امر تازه‌ای نیست چرا‌که پایه این نکات پیش از این قبل از انتخابات مجلس هشتم با مکانیزم 6+5 شکل گرفته بود.
اهم سخنان ولایتی را به نقل از فارس در ادامه بخوانید:
  • در مکانیزم 6+5 در مجلس هشتم ، 5 نفر داور و 6 نفر نیز از سه ضلع اصولگرایان حضور داشتند و بنده نیز جزو داوران بودم. به نظر ما آن تجربه موفق بود چرا‌که حاصلش مجلس هشتمی شد که به حمد‌الله کارنامه موفقی داشته و دارد.
  • در 6+5 نیز گروهی به عنوان داور و گروهی به عنوان اضلاع کار خود را شروع کردند که در این دوره نیز جبهه متحد اصولگرایان کار خود را آغاز و کار خود را ادامه می‌دهد.
  • علت اینکه دیرتر چنین مجموعه‌ای شکل گرفت و در مورد آن برنامه‌ریزی شد، این بود که صبر کردیم تا اصولگرایان در حوزه کاری خود دوام پیدا کنند تا نسبت به کارها اطلاع‌رسانی کنیم البته در این مدت نیز به صورت منظم بیانیه‌های کوتاه و اظهار‌نظر‌هایی موجز داشتیم که در رسانه‌ها منعکس شد.
  • با توجه به تلاش‌های بزرگانی همچون حضرات آیت الله مهدوی‌کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز و آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای وحدت اصولگرایان ، علت اینکه چنین بزرگورانی که روسای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند و از ابتدا در شکل‌گیری وحدت اصولگرایان نقش مهمی ایفا کردند، این بود که حساسیت زمان و وضعیت بسیار مهم منطقه که شاهد امواج پی در پی بیداری اسلامی هستیم، وظایف مضاعفی را بر دوش نظام اسلامی می‌گذاشت که نمی‌شد انتخابات مهم مجلس نهم به حال خود رها شود، از این رو کسانی که شاهد پرچم‌داری این عرصه از زمان امام خمینی(ره) تا امروز و در زمان رهبر انقلاب هستند، به میدان آمدند.
  • باید همه تلاش کنیم تا نمایندگانی از بین کسانی که صاحب صلاحیت‌های لازم هستند، انتخاب شوند. این افراد باید کسانی باشند که تجربه و تعهدشان به نظام اسلامی اثبات شده باشد تا به عنوان کاندیدا معرفی شوند. از این رو جبهه متحد اصولگرایان تلاش می‌کنند چنین اشخاصی که بعضاً ناشناخته هستند، به مردم معرفی شوند.
در ادامه این نشست خبری منوچهر متکی دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان نیز در سخنانی با یادآوری اینکه حدود یک دهه از دور جدید مدیریت نیروهای ارزشی و ولایی در نظام اسلامی زمان می‌گذرد، خاطرنشان کرد: موقعی که شوراهای دوم و مجلس هفتم و متعاقب آن انتخابات ریاست جمهوری که سر پل آورده‌های سیاسی جریانات کشور است، زمان می‌گذرد. با نزدیک شدن به مرحله دیگری یعنی انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در واقع مهمترین رخ داد کشور در سال جاری با حضور همه جریانات، احزاب و تشکل‌ها برای این انتخابات آماده می‌شوند.
دبیر اجرایی جبهه متحد اصولگرایان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه کاری خود در جبهه متحد اصولگرایان پرداخت و گفت: پس از ماه مبارک رمضان شورای مرکزی جبهه متحد بیش از 30 جلسه را برگزار کرده است، ضمن آنکه جلساتی نیز هیئت داوری و هیئت اجرایی در این مدت برگزار کرده‌اند.
متکی با بیان اینکه در این مدت ساختاری که در حوزه ستاد و اجرایی باید شکل می‌گرفت، انجام و در حال نهایی شدن است، گفت: مکانیزم رسیدن به نامزد اصولگرایان برای معرفی به مردم در حال انجام شدن است. اضافه بر اینکه این کار از پایین به بالا انجام می‌شود، یعنی ما با رجوع به مردم و ستادهای استانی مسیر رسیدن به نامزد مورد نظر را طی می‌کنیم تا در عالم واقع به گزینه‌های خود برسیم و نهایتا نیز نامزدهای ما مورد اقبال مردم قرار گرفته و انشا‌ءالله به مجلس نهم راه یابند.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =