روزنامه تهران امروز نوشت:

خودروهاي SUV هميشه در ميان ديگر مدل خودروها از احترام بيشتري برخوردار بوده‌اند و بيش از ديگر خودروها توجه را به خود جلب مي‌كردند. پيشرفت صنعت خودرو هم باعث شده‌است كه مدل‌هاي SUV جديد و زيبايي توسط بسياري از شركت‌هاي بزرگ خودروسازي به بازار خودرو روانه شوند. در اين ميان مي‌توان به خودروهاي شاسي‌بلند بنز و بي.ام.و اشاره كرد كه مشتريان بسياري را به خود جلب كرده‌است. در بازار خودرو اما هر از گاهي خودرويي خاص به بازار عرضه مي‌شود كه تمام توجهات را به خود جذب مي‌كند. يكي از اين خودروها كاديلاك SRX است كه مدل 2010 آن به تازگي به صورت گذر موقت وارد كشور شده‌است. شايد در اين مدت گذر موقت‌هاي زيبا و لوكس بسياري وارد كشور شده‌باشند اما يك نگاه به خودرو شاسي‌بلند كاديلاك كافي‌است تا دريابيم كه بحث اين خودرو از ديگر گذر موقت‌هاي كشور جداست.

شايد بتوان SRX را جزو معدود خودروهاي شاسي‌بلندي دانست كه واقعا لوكس‌اند. البته لوكس بودن و تجملي بودن اين خودرو به هيچ عنوان روي قدرتمندي و توان آن تاثير منفي نگذاشته‌است. از همين رو كاديلاك شاسي‌بلند توانسته است از تمام تست‌هاي قدرتي سربلند بيرون بيايد و نام خود را در ميان خودروهاي لوكس شاسي‌بلند پر قدرت نظير GMC و... جاي دهد.

گفتني‌است كه ساخت و توليد اين مدل خودرو به سال 2004 باز مي‌گردد. اين خودرو در اولين سال توليد توانست 5 هزار مشتري را به خود جذب كند. در عين حال اما نقص‌هاي فني اين خودرو و تمايل به توانمند‌سازي بيشتر آن باعث شد كه طراحان SRX همچنان به بازنگري كلي در خصوصيات اين خودرو بپردازند. بنابراين تا سال 2010 چند مدل ديگر از اين خودرو ساخته‌شد و در سال 2010 آخرين نسخه آن با ظاهري تقريبا جديد به بازار آمد و توانست 51 هزار مشتري را شيفته خود كند. مدل 2010 اين خودرو ظاهري لوكس‌تر و جذاب‌تر دارد. چراغ‌هاي كشيده و پهن اين خودرو توانسته به آن ظاهري قوي و قدرتمند ببخشد. همچنين بدنه تخم‌مرغي شكل خودرو باعث شده‌است كه قابليت‌هاي آيرودينامكي آن بيشتر از قبل شوند. خطوط كم بدنه اين خودرو هم ظاهري كلاسيك به اين خودرو بخشيده‌است اما حقيقتا چيزي از لوكس بودن و مد روز بودن آن كم نكرده‌است. داخل اين خودرو هم پر از مظاهر لوكس و جذاب و در عين حال اسپرت است. تودوزي كرم رنگ چرمي اين خودرو همراه با داشبورد چوبي و يكدست آن هم تلفيقي از خودروهاي كلاسيك و مدرن را ارائه داده‌است. با تمام اين تفاسير اما شايد بحران اقتصادي آمريكا باعث شود كه مردم آمريكا كمي از خودروهاي آمريكايي رويگردان شوند.

 

آمريكايي‌ها خودرو آمريكايي نمي‌خرند

در اين ميان بنابر جديدترين آمارهايي كه موسسه‌هاي تحقيقاتي آمريكايي ارائه داده‌اند مي‌توان گفت كه حدود 80 درصد از مردم آمريكا شوقي به خريد خودروهاي آمريكايي ندارند و به سمت خريد خودروهاي كم‌مصرف و اروپايي تمايل پيدا كرده‌اند. بنابر اين 30درصد مردم آمريكا ديگر تفاوتي ميان ماشين‌هاي آمريكايي و اروپايي قائل نمي‌شوند. اين در حالي‌است كه پيش از اين ماشين‌هاي آمريكايي از احترام بيشتري در ميان جهانيان برخوردار بود. همچنين 24 درصد مردم آمريكا اذعان كرده‌اند كه از ماشين‌هاي اروپايي استقبال بيشتري كرده‌اند. 11 درصد از آنها هم گفته‌اند كه به هيچ عنوان ماشين آمريكايي خريداري نمي‌كنند. گفتني‌است كه 13درصد از مردم هنوز شك دارند كه آيا خودروهاي آمريكايي بهتر از اروپايي‌است يا خير. بايد توجه داشت كه با اين تفاسير تنها 20درصد از مردم آمريكا هنوز بر داشتن خودرو آمريكايي تاكيد دارند و آنچنان ترسي از خرج‌هاي سرسام‌آور خودروهاي آمريكايي در زمينه سوخت از خود نشان نمي‌دهند.

 

 

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =