کاردار سفارت سوئیس(حافظ منافع آمریکا ) درتهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که ایران اسناد دخالت آمریکا در عملیات‌های تروریستی منطقه را به سفیر سوئیس و دبیرکل سازمان ملل ارائه خواهد داد،کاردار سفارت سوییس، به وزارت خارجه احضار شد.
این اقدام به دنبال افشای دخالت دولت آمریکا در اقدامات تروریستی علیه  ایران از سوی مقام معظم رهبری و ارائه برخی اسناد مربوطه توسط دبیر شورایعالی امنیت ملی در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام شد.
رییس دفتر آمریکای شمالی وزارت امور خارجه در این دیدار تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران اسناد و قرائن متقنی در خصوص حمایت دولت آمریکا و دخالت عناصر مرتبط با آن در طراحی عملیات تروریستی علیه مقامات، دانشمندان و سایر اهداف در ایران در اختیار دارد.
وی افزود: این رفتار دولت آمریکا در تعارض آشکار با تعهدات بین المللی آن کشور است ، لذا لازم است در اسرع وقت دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی از طریق اقدامات تروریستی یاد شده توسط واشنگتن متوقف شود. این مقام ایرانی در عین حال تاکید کرد: با توجه به ماهیت تردید ناپذیر اسناد موجود،‌مسئولیت هر گونه اقدام تروریستی علیه مقامات و اهداف ایرانی متوجه دولت آمریکا خواهد بود.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =