سه ویژگی آیت‌الله خزعلی از زبان دخترش/ بر روی سنگ مزار روحانیِ معروف چه نوشته شده است؟

ایسنا نوشت: معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در آیین نکوداشت پدر خود آیت‌الله خزعلی گفت: پدر دارای سه ویژگی اخلاق و دلدادگی به امیرالمومنین(ع)، وارستگی بی‌نظیر و عرفان آمیخته با سیاست و انقلاب و تا پایان عمر دلداده امام راحل و ارادتمند رهبر معظم انقلاب بودند.

انسیه خزعلی -معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری- بعداز ظهر امروز دوشنبه (۲۷شهریورماه) در آیین نکوداشت آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، دبیرکل فقید بنیاد بین‌المللی غدیر که در موزه امام علی(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نکوداشت اظهار کرد: پدرم وصیت کردند که پس از فوت‌شان جز سال اول برای ایشان مراسمی نگیریم و مکتوب نمودند که راضی نیستم مراسم گرفته شود و  مردم به زحمت بیافتند، همچنین تاکیدکردند که هیچ القابی بر روی سنگ قبرشان نوشته نشود و تنها نام ابوالقاسم خزعلی منقوش شود و این‌ها برخی از نشانه های اخلاصی بود که در زندگی ایشان به وفور و به اشکال گوناگون میدیدیم.

وی با اشاره به سه ویژگی شخصیتی آیت‌الله خزعلی یادآور شد: ویژگی اول ایشان اخلاص و دلدادگی به امیرالمومنین(ع) بود، ایشان هر زمان ‌نام امام علی(ع) می‌آمد به پهنای صورت گریه می‌کردند.

روحانی پرنفوذ حامی سرسخت انجمن حجتیه /لب های احمدی نژاد را بوسیدم چون از امام زمان نام برده بود/اگر بخواهد هاشمی روی کار بیاید من بمیرم و نبینم

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: وارستگی شدید ایشان کم‌نظیر و دومین ویژگی‌شان بود، وارستگی از دنیا و وابستگی‌های آن در شخصیت ایشان کامل قابل مشاهده بود. و در دو زمینه‌ای که در قرآن فتنه و آزمایش معرفی می‌شود یعنی مال و وابستگی به اولاد سربلند و پیروز از امتحان خارج شدند چه در مورد فرزندی که به شهادت رسید و چه در مورد امتحانات دیگر مربوط به بستگان

انسیه خزعلی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان  فرمودند «این‌ مرد پای این انقلاب ایستاد»، بسیاری از نیروهای انقلاب که با زهد و وارستگی زندگی کردند متاسفانه شناخته نشده‌اند و بسیاری از آنان مورد هجمه تهمت و شایعه قرار گرفتند در حالی که اموال ایشان در زمان وفات نسبت به قبل از انقلاب کمتر از نصف گردیده بود وهرگز از وجوهات شرعی یا حقوق قانونی شورای نگهبان استفاده نکردند. به گونه‌ای که در زمان بیماری مادر مجبور شدند کتاب‌های کتابخانه‌شان را که خیلی برایشان دوست‌داشتنی بود بفروشند.

وی افزود: سومین ویژگی ایشان عرفان آمیخته با سیاست و انقلاب بود، از سوی تجسم مفاهیم بلند عرفانی و اعتقاد به وحدانیت حق و اتکال به خدا بودند از سوی دیگر در مسائل انقلاب محکم و استوار و با حساسیت برخورد می‌نمودند و با کسی تعارف نداشتند و اولین‌ اخطارها به انحرافیون، منافقین و فتنه‌ها از سوی ایشان مطرح می‌شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابراز کرد: پدرم دلداده امام راحل و مریدرهبر معظم انقلاب بودند و اثر این اخلاص عمل ها  را در ثمرات انقلاب و عزتمندی کشور می‌بینیم.

انسیه خزعلی خاطرنشان کرد: عزت و عظمت ایران آرزوی پدرم‌ بود که به ثمر نشست و بسیاری از حرکت‌های میلیونی‌ اربعین و ‌غدیر که امروز می‌بینیم مرهون مجاهدت‌ها و خون‌های شهیدان عزیزی است که مظلومانه مانند آرمان علیوردی‌ها و روح الله عجمیان‌ها از انقلاب حفاظت کردند .

وی در پایان گفت: با وجود درد و رنج عزیزان و شهیدانی که از دست  دادیم خدا را شاکریم که سایه رهبری را بر سر داریم که از کلام ایشان دل اسرائیل به لرزه در می‌آید.

در پایان این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، حجت‌الاسلام مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، علاءالدین بروجردی، رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی، حجت‌الاسلام میرلوحی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع) و دختران و داماد آیت‌الله خزعلی از کتاب سه گفتار پیرامون حکومت اسلامی از سخنرانی‌های آیت‌الله خزعلی و گزارش عملکرد نهادهای مردمی و دستگاه‌های اجرایی در دهه امامت و ولایت ۱۴۰۲ رونمایی شد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814919

برچسب‌ها