٢١٠ دوره آموزشی در قالب «طرح تابستانه مهارت» در کرمانشاه برگزار شد 

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: ٢١٠ دوره آموزشی در بخش‌های دولتی و خصوصی «طرح تابستانه مهارت» در کرمانشاه برگزار شد. 

عزیز نوری در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تابستانه مهارت، تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تبلیغات زیادی در استان کرمانشاه از طریق صدا و سیما و همچنین از طریق جراید و نصب بنر در شهرستان‌های مختلف استان کرمانشاه شد.

وی افزود: ماحصل آن اجرای دوره‌های آموزشی در بخش‌های دولتی و خصوصی بود که تعداد ٨۴ دوره را با ۴٠۶ نفر متقاضی و عملکرد نفر ساعت ٣٩ هزار و ۵۶١ نفر ساعت در بخش خصوصی داشتیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: در بخش دولتی دوره‌های بیشتری برگزار شد چرا که در بخش دولتی آموزش‌ها رایگان بود اما در بخش خصوصی ۵٠ درصد از شهریه‌ها را اخذ کردند.

وی گفت: تعداد ثبت‌نامی ها یک هزار و ۵٨۵ نفر و عملکرد نفر ساعت ١٢۴ هزار و ٧٢٢ نفر ساعت بود که جمعا تعداد ٢١٠ دوره در بخش خصوصی و دولتی اجرا شد.

این مسئول عنوان کرد: انتظار داریم خانواده‌ها بیشتر به موضوع مهارت آموزی بپردازند و فرصتی ایجاد شود تا به عنوان مثال دانشجوی رشته حقوق دارای مهارت برق خودرو و یا دانشجوی رشته فیزیک دارای مهارت موبایل باشد.

وی ادامه داد: این مهارت‌ها می‌توانند در زمان دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه آزاد زمینه ساز تأمین هزینه‌های دانشگاه و یا هزینه‌های شخصی فرد باشند.

نوری تأکید کرد: فردی که دارای مهارت باشد در هر نقطه‌ای می‌تواند مهارت‌ خود را تجاری سازی کند و منبع و منشأ درآمد برای وی باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1814210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =