ایسنا نوشت:

سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان صراحتا اعلام کرد که مدیران دو شغله و بازنشسته‌ها اجازه حضور در مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی را ندارند.

بحث ممنوعیت حضور مدیران دو شغله و بازنشسته‌ها در پست‌های اصلی فدراسیون‌های ورزشی موضوع جدیدی نیست و به دوره ریاست محمد علی‌آبادی در سازمان پیشین تربیت بدنی برمی‌گردد.

با توجه به پایان دوره 4 ساله ریاست تعدادی از فدراسیون‌های ورزشی، محمد عباسی برگزاری مجامع انتخاباتی را تا اطلاع ثانوی لغو کرد و در نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور خواستار تعیین تکلیف حضور مدیران دو شغله و بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی شد که با گذشت چند ماه از ارسال این نامه، چند روز قبل این سازمان در نامه‌ای رسما اعلام کرد که "مدیران بازنشسته و دو شغله‌ها برابر قانون امکان فعالیت در پست‌های اصلی فدراسیون‌های ورزشی را ندارند."

در این نامه ذکر شده است که بازنشسته‌ها تنها در حالتی که وزیر از هیات وزیران مجوز بگیرد می‌توانند در راس فدراسیون‌های ورزشی فعالیت کنند، اما باید از حضور مدیران دو شغله در پست‌های اصلی طبق قانون جلوگیری شود.

با مشخص شدن تکلیف مدیران دو شغله و بازنشسته‌ها توسط سازمان بازرسی کل کشور، روز گذشته (شنبه)، امور مجامع وزارت ورزش و جوانان در نامه‌ای به 8 فدراسیون ورزشی که دوره ریاست آن‌ها به پایان رسیده یا ظرف روزهای آینده به اتمام می‌رسد، اعلام کرد که کار نام‌نویسی از نامزدهای پست ریاست فدراسیون‌های ورزشی را آغاز کنند.

بر این اساس، ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون‌های فدراسیون‌های کشتی، والیبال، ژیمناستیک، کوهنوردی، چوگان و کونگ‌فو از سه‌شنبه آغاز و به مدت 10 روز کاری یعنی تا 25 آبان ادامه خواهد داشت.

نام‌نویسی از فدراسیون‌های دوومیدانی و پهلوانی و زورخانه‌ای هم به ترتیب در روزهای 21 آبان و 2 آذر به مدت 10 روز کاری انجام خواهد شد.

در حال حاضر دوره ریاست فدراسیون‌های کشتی، والیبال، چوگان، پهلوانی و زورخانه‌ای به پایان رسیده، اما دوره ریاست 4 ساله فدراسیون‌های کوهنوردی و کونگ‌فو تا چند روز دیگر ادامه خواهد داشت.

امور مجامع وزارت ورزش و جوانان در این نامه همچنین تاکید کرده که از حضور مدیران بازنشسته و بازخرید شده جلوگیری شود که در این صورت یزدانی خرم، شعائی و صفارزاده اجازه نام‌نویسی برای حضور در انتخابات فدراسیون‌های کشتی، کوهنوردی و پهلوانی و زورخانه‌ای را ندارند.

مدیران دو شغله هم تنها در شرایطی می‌توانند در انتخابات حاضر شوند که متعهد شوند در صورت موفقیت در انتخابات از سایر مشاغل خود استعفا دهند و تک شغله شوند.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فهيمه فضلي IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    باسلام خواستم درباره سطح پائين ورزش منطقه 20(دولت اباد)اطلاع بدم مخصوصابراي خانمهاي شاغل واقعا هيچ تمهيدي صورت نگزفته توي اين منطقه چندتاباشگاه وجوددارد كه فقط صبحهابه خانمهاخدمات ارائه ميدهندوفقط يك باشگاه وجودداره كه عصرها براي خانمهااست ولي امكاناتش خيلي محدوده درضمن يك مجموعه ورزشي درابتداي بلوارقدس اين منطقه وجودداردكه هيچوقت بازنيست درصورتيكه همين مجموعه ورزشي مي تواند كليه نيازهاي ورزشي بانوان اين منطقه رافراهم كندوواقعانميدونم كه چرااصلااين مجموعه ورزشي ساخته شده خواهشمنديم كه اين مجموعه رابراي بانوان راه اندازي كنيدمخصوصاتايم بعدازظهرتازماني كه ازسركاربرمي گرديم لااقل بتونيم به سلامتي جسمي خودمون هم برسيم خواهشمندم به اين خواسته مارسيدگي كنيد باتشكرنماينده جمعي ازبانوان دولت اباد.